H Hyundai εγκαταλείπει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

Κώστας Παστρίμας
H Hyundai εγκαταλείπει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
Ο τοπικός Τύπος αναφέρει ότι οι Κορεάτες έκλεισαν το τμήμα έρευνας και εξέλιξης νέων θερμικών κινητήρων.

Το Hyundai Motor Group, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας, θα σταματήσει να εξελίσσει νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης προκειμένου να επιταχύνει τη μετατροπή της σε κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως αναφέρει η Korea Economic Daily, η Hyundai Motor Co., η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του ομίλου, έκλεισε το τμήμα εξέλιξης κινητήρων στις 23 Δεκεμβρίου. Στο Namyang R&D Center στη Νότια Κορέα, που είναι ο «εγκέφαλος» του ομίλου, εργάζονται περίπου 12.000 ερευνητές.

hyundai

«Τώρα, είναι αναπόφευκτο να στραφούμε στην ηλεκτροκίνηση», είπε ο νεοδιορισθείς επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης Παρκ Τσουνγκ-κουκ σε ένα email προς τους υπαλλήλους. «Η ανάπτυξη των δικών μας κινητήρων είναι ένα μεγάλο επίτευγμα, αλλά πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα για να δημιουργήσουμε τη μελλοντική καινοτομία, που θα βασίζεται στα θεμέλια του παρελθόντος».

Η κίνηση αυτή έγινε καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα ηλεκτρικά οχήματα με ταχύτερο ρυθμό από τον αναμενόμενο. Ένα όχημα που λειτουργεί με ηλεκτροκινητήρα δεν χρειάζεται σύστημα μετάδοσης κίνησης, το οποίο περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων.

Στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Η ομάδα ανάπτυξης κινητήρων ιδρύθηκε το 1983 καθώς Chung Ju-yung, ιδρυτής του Ομίλου Hyundai και παππούς του σημερινού προέδρου του Hyundai Motor Group Chung Euisun, διέταξε να κατασκευάσει η εταιρεία τον δικό της κινητήρα. Περίπου 40 χρόνια αργότερα όμως το τμήμα αυτό θα κλείσει, για να επικεντρωθεί η εταιρεία στην ηλεκτροκίνηση.

hyundai

Η Hyundai Motor έχει μετατρέψει τις ομάδες που δούλευαν στην ανάπτυξη συστημάτων κίνησης με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε μονάδες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Οι ερευνητές από τη μονάδα σχεδιασμού κινητήρων έχουν μετακομίσει στο κέντρο σχεδιασμού ηλεκτροκίνησης, αφήνοντας πίσω μόνο ελάχιστους για να τροποποιήσουν τους υπάρχοντες κινητήρες. Το κέντρο ανάπτυξης συστημάτων μετάδοσης κίνησης μετατρέπεται σε κέντρο δοκιμών ηλεκτροκίνησης.

Το τμήμα ανάπτυξης κινητήρων εσωτερικής καύσης υψηλών επιδόσεων θα εξελίσσει στο μέλλον μόνο ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης. Τα μοντέλα N, μια σειρά που ιδρύθηκε υπό τον Αλμπερτ Μπίρμαν που προερχόταν από την BMW M, θα διαθέτουν ηλεκτρικούς κινητήρες στο μέλλον.

Υδρογόνο τέλος

Οι Κορεάτες πατούν φρένο και στην ανάπτυξη και έρευνα στον τομέα των κυψελών καυσίμου. Η Hyundai δεν βλέπει σχεδόν καθόλου μέλλον στην αγορά σε αυτόν τον τομέα. Η παραγωγή και οι πωλήσεις είναι χαμηλότερες από τις αναμενόμενες, το κόστος μειώνεται πολύ αργά, οι υποδομές κατασκευάζονται αργά και οι τιμές του υδρογόνου είναι πολύ υψηλές. Ως εκ τούτου, ο όμιλος σταματάει «τραβάει την πρίζα» για το υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο της υπο-μάρκας Genesis, ενώ η εξέλιξή του βρισκόταν μόλις στον πρώτο χρόνο της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!