Τα μυστικά του νέου Nissan Z (vid)

Κώστας Παστρίμας
Τα μυστικά του νέου Nissan Z (vid)
Το καινούριο Nissan Z κρύβει σχεδιαστικά στοιχεία του παρελθόντος.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε η Nissan μάς έδωσε την πρώτη γεύση του νέου Z έβδομης γενιάς. Όπως ήταν αναμενόμενο το μοντέλο ήταν εντυπωσιακό και ανέβασε το επίπεδο της ανυπομονησίας στον κόσμο. Το θρυλικό Z είναι από τα πλέον αγαπημένα σπορ αυτοκίνητα της ιαπωνικής φίρμας και χάρη σε αυτήν την κληρονομιά έδωσε έμπνευση στους σχεδιαστές της Nissan να κατασκευάσουν το ολοκαίνουριο Z.

nissan

Το Ζ βρίσκεται ανάμεσά μας εδώ και 50 χρόνια κάτι το οποίο ενέπνευσε τους σχεδιαστές να κάνουν την υπέρβαση στο νέο μοντέλο. Μάλιστα, "έκρυψαν" μερικά λεπτά στοιχεία φυσικής ομορφιάς για να πυροδοτήσουν ένα "δέσιμο" στην σχέση μεταξύ Z και θεατή. Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου όπου το νέο Z ακολουθεί τη σιλουέτα της πρώτης γενιάς με το πίσω τμήμα να βρίσκεται χαμηλότερα από το μπροστινό.

nissan

Πολύ προσεκτική δουλειά έγινε στην ισορροπία ανάμεσα στο ύψος του εμπρός μέρους σε σχέση με το πίσω. Η οροφή είναι εμπνευσμένη από το σχήμα και το χρώμα μιας λεπίδας katana (σπαθί σαμουράι), η οποία αναδεικνύει το κάτω τμήμα του αμαξώματος και τονίζει τη σιλουέτα της πλάγιας όψης, ειδικά όταν συνδυάζεται με μαύρη οροφή. Στο πίσω μέρος έχουμε το τριγωνικό κρύσταλλο, χαρακτηριστικό της πρώτης γενιάς του Z το οποίο χτησιμoποιήθηκε και στο 370Ζ.

nissan

Ο αιχμηρός σχεδιασμός της μάσκας του νέου Z επιτρέπει την άφθονη ροή αέρα για την τροφοδοσία του κινητήρα V-6 με διπλό turbo, σε σχήμα παρόμοιο με το αρχικό Z και το 350Z. Τα φωτιστικά σώματα έχουν το μοτίβο της πρώτης γενιάς Z, ενώ οι δύο ημισέληνες μπάρες LED είναι εμπνευσμένοι από το 240ZG. Στα πίσω φωτιστικά σώματα έχουμε έμπνευση από το 300ZX. Το κεντρικό τμήμα επεκτείνεται σε όλο το πίσω μέρος κάτι που θυμίζει και το αρχικό Z.

nissan

Στο εσωτερικό, το ταμπλό είναι σχεδιαστικά απλό και λειτουργικό με τους κλασικούς τρεις μετρητές στο κέντρο. Οι κεντρικοί αγωγοί έχουν γωνία προς την αντίθετη κατεύθυνση από το κάτω τμήμα του ταμπλό, σε αυτό που οι σχεδιαστές έχουν ονομάσει "αντίστροφη κλίση", μια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε επίσης και στο πρώτης γενιάς Z. Το νέο Z διαθέτει ενδείξεις αλλαγής ταχυτήτων, όπως ακριβώς σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, οι οποίες ειδοποιούν τον οδηγό την ακριβή στιγμή για να ανεβάσει ταχύτητα. Ο μετρητής είναι τοποθετημένος με την κόκκινη γραμμή στραμμένη ευθεία προς τα πάνω, διευκολύνοντας την ορατότητα της βελόνας του στροφόμετρου όταν πλησιάζει σε αυτό το σημάδι. Αυτές οι προτάσεις έγιναν από τον επαγγελματία οδηγό αγώνων Tsugio Matsuda, έναν έμπειρο οδηγό αγώνων της Nissan στο GT500.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!