Δεν υπήρξε καμία διαπραγμάτευση με τους αγωνοδίκες στην Τζέντα (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Δεν υπήρξε καμία διαπραγμάτευση με τους αγωνοδίκες στην Τζέντα (vid)
Το Gazzetta ξεκαθαρίζει το ρόλο του Μάικλ Μάσι κατά τη διάρκεια των αγώνων της Formula 1.

Η Formula 1 διανύει μία από τις συγκλονιστικότερες σεζόν της ιστορίας της, με μία επική μονομαχία ανάμεσα στον Μαξ Φερστάπεν και τον Λούις Χάμιλτον που θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς την προσεχή Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά από το 1974 που οι δύο διεκδικητές του τίτλου, πάνε στον «τελικό» ισόβαθμοι. Κι όλα αυτά, έχουν ανεβάσει κατακόρυφα το ενδιαφέρον του κοινού. Άρα και την επισκεψιμότητα σε μέσα που μέχρι πρότινος δεν ασχολούνταν καν με το σπορ.

Άποψη δίχως γνώση

Αυτό έχει ως συνέπεια να δημοσιεύονται απόψεις που επιδιώκουν να κάνουν λίγο ντόρο, να πάρουν μερικά like, σχολιάζοντας όμως πράγματα που δεν γνωρίζουν. Βλέπετε, η F1 δεν είναι ποδόσφαιρο, δεν είναι μόνο μία μπάλα κι όσα συμβαίνουν γύρω της. Υπάρχουν πολύ περισσότερα που δεν φαίνονται με το μάτι.

Saudi Arabia GP

Όλο αυτό, οδηγεί σε λάθος πληροφόρηση προς το ευρύ κοινό, άρα κάπου εδώ πρέπει να ρίξουμε φως στο τι ακριβώς συνέβη την περασμένη Κυριακή στην Τζέντα.

Ο Μάσι ΔΕΝ είναι αγωνοδίκης

Σίγουρα θα διαβάσατε ατάκες όπως «…αγωνοδίκες διαπραγματεύονταν ποινές με ομάδες». Είναι αλήθεια, έχουν γραφεί αυτά τα λόγια. Από ανθρώπους δεν ξέρουν ποιος είναι αγωνιζόμενος, ποιος διαιτητής, ποιος επόπτης και ποιος... παρατηρητής.

Ο Μάικλ Μάσι, λοιπόν, δεν είναι αγωνοδίκης όσο κι αυτό χαλάει ένα ωραίο αφήγημα. Αλλά μη χαλάσουμε μία καλή ιστορία με την πραγματικότητα, έτσι δεν είναι;


Ο Αυστραλός, με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε εκτενώς όταν τον συναντήσαμε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής στα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας, είναι ο διευθυντής του αγώνα (και παράλληλα υπεύθυνος για θέματα ασφαλείας της FIA). Ο άνθρωπος που αποφασίζει πότε θα εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας, πότε θα έχουμε κόκκινη σημαία.

Όπως ακριβώς έγινε λίγο μετά την πρώτη επανεκκίνηση στην Τζέντα, όταν ο Σαρλ Λεκλέρκ συγκρούστηκε με τον Σέρχιο Πέρεζ και ο Νικίτα Μαζεπίν έπεσε πάνω στον Τζορτζ Ράσελ.

Ο ρόλος του αφορά στις διαδικασίες, είναι το πρόσωπο με το οποίο επικοινωνούν οι εκπρόσωποι των ομάδων κατά τη διάρκεια του αγώνα όταν θέλουν να διαμαρτυρηθούν για κάτι ή να λάβουν διευκρινήσεις και είναι ο ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα στους συμμετέχοντες και στους αγωνοδίκες.

Αυτό γίνεται σε κάθε Grand Prix

Η διαδικασία που είδαμε πριν τη δεύτερη επανεκκίνηση στη Σαουδική Αραβία, με την προτροπή προς τη Red Bull να πάρει άλλη θέση στο grid ο Φερστάπεν, γίνεται σε κάθε αγώνα. Όποτε ένας οδηγός αποκτά πλεονέκτημα με αμφιλεγόμενο/παράνομο τρόπο, όπως έκανε ο Ολλανδός, έρχεται σύσταση από τον Μάσι. Αν η ομάδα και ο οδηγός της συμμορφωθούν, το θέμα λήγει εκεί.

Αν όχι, τότε ο 42χρονος παραπέμπει το θέμα στο πάνελ των αγωνοδικών. Δεν αποφασίζει, δεν έχει γνώμη, απλά στέλνει το θέμα στους αρμόδιους για να κρίνουν τι πρέπει να γίνει. Αυτά περί της... διαπραγμάτευσης.

Michael Masi

O Μάσι στα Paddock της Τζέντα, με τον CEO της F1, Στέφανο Ντομενικάλι

Οι αληθινοί αγωνοδίκες στη Τζέντα

Στη Σαουδική Αραβία, το πάνελ των αγωνοδικών αποτελούσαν οι πολύπειροι Γκάρι Κόνελι και Σίλβια Μπελό, ο Βιταντόνιο Λιούτσι ως εκπρόσωπος των οδηγών και ο Χασάν Αλαμπνταλί ως εκπρόσωπος της τοπικής ομοσπονδίας.

Ήταν λοιπόν στάνταρ διαδικασία, που προφανώς καθώς μιλούσαμε για διαμόρφωση grid και μάλιστα σε ένα τόσο κρίσιμο σημείο του πρωταθλήματος, τράβηξε την προσοχή. Και εκεί, ορθώς ο Φερστάπεν πήγε δύο θέσεις πίσω στη σχάρα εκκίνησης, αφού ήταν ξεκάθαρο πως πέρασε στην πρωτοπορία με αδόκιμο τρόπο.

Αδόκιμο όπως και ο τρόπος με τον οποίο δυστυχώς πολλοί ερμηνεύουν την έννοια της ενημέρωσης.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Πάνος Σεϊτανίδης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!