Ισοβαθμία στο τελευταίο GP μετά από 47 χρόνια (vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ισοβαθμία στο τελευταίο GP μετά από 47 χρόνια (vids)
Ενόψει του «Μεγάλου Τελικού», το Gazzetta αναλύει σενάρια και θυμάται τι είχε γίνει το 1974.

Το λέγαμε πριν το ξεκίνημα της σεζόν, το λέγαμε και στα μισά του δρόμου: φέτος έχουμε ένα πραγματικό ντέρμπι, ένα πρωτάθλημα οδηγοκεντρικό, με δύο εξαιρετικούς αθλητές να μάχονται μέχρις εσχάτων.

Πράγμα που αποδείχθηκε και στην παρθενική επίσκεψη της Formula 1 στη Σαουδική Αραβία και τους δρόμους της Τζέντα. Μία επεισοδιακή μάχη, από την οποία «επιβίωσε» ο Λούις Χάμιλτον που με τη νίκη του μηδένισε τη διαφορά του από τον Μαξ Φερστάπεν, o οποίος μάλλον το… παράκανε με την επιθετική οδήγηση και γι’ αυτό και τιμωρήθηκε εκ των υστέρων.

Max Verstappen Lewis Hamilton

Πρώτη φορά από το 1974

Όμως αυτά αφορούν στο χθες, πάμε στο αύριο. Στο άμεσο αύριο αφού ο επόμενος αγώνας, που είναι ο τελευταίος της σεζόν του 2021 και θα αναδείξει τον παγκόσμιο πρωταθλητή, διεξάγεται την προσοχή Κυριακή. Η ανανεωμένη πίστα του Άμπου Ντάμπι θα φιλοξενήσει τη «μητέρα των μαχών», με τους οδηγούς των Red Bull Racing και Mercedes να πηγαίνουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ισόβαθμοι!

Μετά από 21 φοβερές κόντρες σε κάθε γωνιά του πλανήτη, Φερστάπεν και Χάμιλτον έχουν συγκεντρώσει από 369.6 βαθμούς. Ισόβαθμοι, με έναν τελευταίο γύρο για να κρίνει τον θριαμβευτή. Πράγμα που είχε να συμβεί 47 ολόκληρα χρόνια, από τη σεζόν του 1974!

Saudi Arabian GP

Ο δεύτερος τίτλος του Φιτιπάλντι

Το 1974 είχαμε σεζόν 15 αγώνων, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1972 Έμερσον Φιτιπάλντι της McLaren-Ford και τον Κλέι Ρεγκατσόνι της Ferrari να πηγαίνουν στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ισόβαθμοι.

Ο Βραζιλιάνος που μάλιστα ήταν παρών χθες στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, είχε στο ενεργητικό του 3 νίκες ενώ ο Ελβετός μόνο 1. Παρατάχθηκαν στην όγδοη και ένατη θέση του grid αντίστοιχα. Παρά τις προσπάθειες του αείμνηστου Νίκι Λάουντα να καθυστερήσει τους οδηγούς που τον ακολουθούσαν ώστε να έχει μία ευκαιρία ο ομόσταβλός του στη Scuderia, ο Ρεγκατσόνι είχε πολλά προβλήματα με τη Ferrari 312B3-74 και έμεινε εκτός βαθμών. Ο Φιτιπάλντι τερμάτισε τέταρτος και βάσει του τότε βαθμολογικού συστήματος, πήρε τον τίτλο με διαφορά 3 πόντων.

Ισοβαθμία δεν σημαίνει ισοπαλία

Κάπου εδώ πρέπει να τονίσουμε πως σε περίπτωση που οι δύο οδηγοί παραμείνουν ισόβαθμοι, θα υπάρξει πρωταθλητής κι αυτός θα είναι ο Φερστάπεν καθώς έχει 9 νίκες έναντι 8 του Χάμιλτον.

Άλλωστε υπάρχουν μόνο δύο σενάρια για να παραμείνουν στα ίσια βαθμολογικά:

- να βρεθούν αμφότεροι εκτός βαθμών, ενδεχομένως μετά από μία σύγκρουση που θα κρίνει τα πάντα όπως έγινε το 1989 και το 1990 ανάμεσα σε Άιρτον Σένα και Αλέν Προστ

- ο ένας να τερματίσει στην ένατη θέση που δίνει δύο βαθμούς κι ο άλλος στη δέκατη που δίνει έναν, σημειώνοντας παράλληλα τον ταχύτερο του αγώνα, που δίνει έναν επιπλέον πόντο (εφόσον τον πετύχει οδηγός που πλασάρεται στο Top-10).

Δείτε ένα άλλο μονοθέσιο που γνώρισε επιτυχίες στα τέλη της δεκαετίας του '70 και στις αρχές του '80, πατώντας εδώ.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!