WRC-Ράλι Μόντσα: Προβάδισμα Έβανς (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλι Μόντσα: Προβάδισμα Έβανς (vid)
Το πρώτο σκέλος του τελευταίου γύρου της σεζόν είχε ανατροπές και ατυχήματα.

Άσο ημίχρονο, διπλό τελικό σε ότι αφορά στην πρώτη ημέρα δράσης στη Μόντσα, στο πλαίσιο του δωδέκατου και τελευταίου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.

Στις πρωινές ειδικές διαδρομές που έγιναν στα βουνά βόρεια από το Μιλάνο είχε το πάνω χέρι ο Σεμπαστιέν Οζιέ αλλά στις απογευματινές που έγιναν εντός του μητροπολιτικού πάρκου της Μόντσα, ο Έλφιν Έβανς ανέκαμψε και πήρε τα ηνία!

Δύο διεκδικητές, ένας θρόνος

Το Ράλι Μόντσα θα κρίνει και φέτος τον παγκόσμιο πρωταθλητή, με 17 πόντους να χωρίζουν τους δύο οδηγούς της Toyota Gazoo Racing. Κι όσο βρίσκεται κοντά στην κορυφή, ο Οζιέ δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από το να αποφύγει τα περιττά ρίσκα.

Ogier Evans

Παρ’ όλα αυτά, κέρδισε τις 3 από τις 4 πρωινές ειδικές, παρά την ομίχλη και το γλιστερό ασφάλτινο οδόστρωμα, αποκτώντας προβάδισμα 6.5 δευτερολέπτων. Όμως ο τιμ μέιτ του ήταν ταχύτερος όλων στην ΕΔ5 και οριακά ταχύτερος του Οζιέ στις επόμενες δύο, παίρνοντας την πρωτοπορία. Μάλιστα ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας αντιμετώπισε και προβλήματα με τα φρένα.

Το κακό για τον Ουαλό είναι πως ο ανταγωνισμός έχει ήδη μείνει πίσω. Τα Hyundai i20 Coupe WRC των Τιερί Νεβίλ και Ντάνι Σόρντο είναι ήδη 20 και πλέον δευτερόλεπτα μακριά άρα δύσκολα θα επηρεάσουν τη μάχη του τίτλου.

Τι είπαν οι μονομάχοι

«Δεν ήταν εύκολη η τελευταία ειδική διαδρομή, είχε πέσει και η θερμοκρασία των ελαστικών. Γενικά δεν είναι πολύ ωραία στο σκοτάδι. Τα πήγα καλά στις διαδρομές γύρω από την πίστα αλλά έχω δουλειά να κάνω και στο βουνό», είπε ο Έβανς που καλείται να κερδίσει και να ελπίζει σε ατυχία του Οζιέ.

Sebastien Ogier

Από την πλευρά του, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είπε: «Είναι μία καλή αρχή. Νομίζω πως οδήγησα καλά στα βουνά. Το απόγευμα είχα κάποια προβλήματα αλλά δεν πήρα ρίσκα. Είμαι χαρούμενος εδώ που βρίσκομαι».

Θέαμα και ατυχίες

Πίσω τους ο Σόρντο αντιμετώπισε υποστροφή και σταδιακά έμεινε πίσω από τον Νεβίλ παρά τα προβλήματα του Βέλγου με το κιβώτιο, ενώ εντυπωσιακή είναι η έως τώρα παρουσία του Όλιβερ Σόλμπεργκ. Ο γιος του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή, Πέτερ, είναι ξανά πίσω από το τιμόνι World Rally Car και το εκμεταλλεύεται στο έπακρο.

Όσο για τον Κάλε Ροβάνπερα, αν ξενίζει η ένατη θέση του παρά την απουσία προβλημάτων, έχει εξήγηση. Καθώς η Toyota φοβάται οι Οζιέ-Έβανς μπορεί να παρασυρθούν και να τεθούν εκτός μάχης, ο Φινλανδός καλείται να παραμείνει στο παιχνίδι, έστω και πιο πίσω στην κατάταξη, ώστε να χαρίσει στην Ιαπωνική εταιρεία τους βαθμούς που θα χρειάζεται για να στεφθεί πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές.

Το Top-10 της κατάταξης

1 Έβανς (Toyota) 1h04m05.2s
2 Οζιέ (Toyota) +1.4s
3 Νεβίλ (Hyundai) +21.6s
4 Σόρντο (Hyundai) +24.6s
5 Σόλμπεργκ (Hyundai) +50.6s
6 Κατσούτα (Toyota) +1m05.5s
7 Γκρίνσμιθ (Ford) +1m14.1s
8 Σούνινεν (Hyundai) +1m28.6s
9 Ροβάνπερα (Toyota) +1m57.3s
10 Ροσέλ (Citroën) +4m21.3s

Τα highlights της ημέρας

Τι ακολουθεί

Το σκέλος του Σαββάτου είναι το μεγαλύτερο του ράλι, με 108.24 αγωνιστικά χιλιόμετρα που χωρίζονται σε έξι ειδικές διαδρομές – δύο διπλά περάσματα στο βουνό και μετά, δύο δοκιμασίες στη Μόντσα. Όσο για την τελευταία ημέρα μάχης, περιλαμβάνει άλλες τρεις ειδικές διαδρομές 39.53 χιλιομέτρων.

Μπορείτε να ακολουθήσετε όλη τη δράση από τις ειδικές διαδρομές, στις σελίδες του Gazzetta!

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!