Από το 2030 δεν θα πωλούνται νέα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel στην Ελλάδα

Πάνος Σεϊτανίδης
Από το 2030 δεν θα πωλούνται νέα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel στην Ελλάδα
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το ανακοίνωσε στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο.

Όλα αλλάζουν σε ότι αφορά στην αυτοκίνηση (και) στη χώρα μας, με την Ελλάδα να εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλάνο που υπάρχει για την ταχύτερη δυνατή μετάβαση σε ένα πιο πράσινο, βιώσιμο μέλλον, με δραστικά μειωμένες εκπομπές CO2!

Έτσι, από το 2030 να απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο βενζίνης όσο και diesel! Μέτρο που δεν αφορά μόνο αστικά κέντρα αλλά όλη τη χώρα και θέτει έναν ξεκάθαρο ορίζοντα σε δραστικές αλλαγές στην αγορά του αυτοκινήτου.

Αυτά ανακοινώθηκαν από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου της Πέμπτης 4 Νοεμβρίου. Όμως οι «πράσινες βόμβες» δεν σταμάτησαν εκεί!

Όπως είπε ο Πρωθυπουργός, θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές και από το 2025 αφού από τότε, όλα τα νέα ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, θα είναι είτε ηλεκτρικά, είτε μηδενικών εκπομπών ρύπων ενώ το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα εναρμονίζεται με την ίδια οδηγία!

Όλα αυτά, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο σημαντικών μεταρρυθμίσεων που αφορούν στον ενεργειακό προσανατολισμό της χώρας προς πιο πράσινες πηγές ενέργειας και πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.

Kyriakos Mitsotakis

Ειδικά για το κομμάτι της αυτοκίνησης, ο Κος Μητσοτάκης είπε:

«Από το 2025, όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Κι από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ξέρω ότι οι στόχοι αυτοί είναι φιλόδοξοι, είναι όμως αναγκαίοι και με το σχέδιο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας, μπορούν να γίνουν και ρεαλιστικοί».

Τα παραπάνω, παρότι αφορούν ορίζοντα 9ετίας, θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην αγορά αφού αποδεικνύουν πως η Ελλάδα θα ακολουθήσει αποκλειστικά το δρόμο της ηλεκτροκίνησης.

Επιπρόσθετα, αναμένουμε με ενδιαφέρον και το πλάνο το οποίο θα υπάρξει σχετικά με τα ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα συνεχίσουν να βρίσκονται στους δρόμους.

Ποιους περιορισμούς θα έχουν και ποιο θα είναι το τίμημα της χρήσης τους. Καθώς επίσης και ποιες θα είναι οι κινήσεις, όπως το σημερινό «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που θα δώσει κίνητρα στους εν δυνάμει αγοραστές, να προχωρήσουν στην αλλαγή αυτοκινήτου, επιλέγοντας ηλεκτρικό ή όχημα μηδενικών ρύπων.

Athens Traffic

Φωτογραφίες: Eurokinissi


Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!