H Mazda και η τετρακίνηση (vid)

H Mazda και η τετρακίνηση (vid)
Η Mazda παρουσιάζει το τελευταίο επεισόδιο του «Mazda Talks», το οποίο εξηγεί το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης της ιαπωνικής φίρμας i-Activ All-Wheel Drive και τις δυνατότητες ασφαλείας που εμπεριέχονται σε αυτό.

Η αίσθηση ότι ένα αυτοκίνητο κινείται με ασφάλεια στο δρόμο, είναι εύκολο στον έλεγχό του και ανταποκρίνεται στις εντολές του οδηγού, είναι πολύ σημαντική στην οδήγηση. Έτσι, η Mazda παρουσιάζει το έξυπνο σύστημα i-Activ All-Wheel Drive (AWD). Το σύστημα αυτό προβλέπει τον έλεγχο της ροπής σε πραγματικό χρόνο και παρέχει ασφαλή οδήγηση, ανεξάρτητα από το έδαφος ή τις συνθήκες οδήγησης. Στα Mazda CX-5 & CX-30, σε συνδυασμό με την τεχνολογία G-Vectoring Control, και μια ειδική λειτουργία για οδήγηση εκτός δρόμου, η τεχνολογία AWD μας αποκαλύπτει όλες τις δυνατότητές της.

Η βάση για μια ομαλή και αποτελεσματική οδήγηση με ένα σύστημα τετρακίνησης, είναι η ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών. Το σύστημα i-Activ AWD της Mazda προσαρμόζει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο, την κατανομή της ροπής, ώστε να ανταποκρίνεται τέλεια σε αυτές τις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Mazda

Για το σκοπό αυτό, 27 αισθητήρες σημάτων συγκεντρώνουν 200 δεδομένα το δευτερόλεπτο, από διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, σχετικά με τον δρόμο μπροστά, τις εντολές του οδηγού και άλλους παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος. Ένας αισθητήρας στον υαλοκαθαριστήρα ανιχνεύει πότε αρχίζει να βρέχει, υποδεικνύοντας ότι σύντομα το οδόστρωμα θα είναι βρεγμένο, ενώ η τεχνολογία ανίχνευσης ολίσθησης των μπροστινών τροχών υπολογίζει τόσο την ταχύτητα του αυτοκινήτου όσο και την ταχύτητα περιστροφής των μπροστινών τροχών.

Όλες αυτές οι πληροφορίες προωθούνται στη μονάδα ελέγχου τετρακίνησης, όπου επεξεργάζονται και αναλύονται για τον έλεγχο της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Η προληπτική λειτουργία του συστήματος σημαίνει ότι αυτό προσαρμόζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, πριν εμφανιστούν τέτοιας φύσεως προβλήματα.

Mazda

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την ιδανική κατανομή της ροπής είναι η αναγνώριση της πρόθεσης του οδηγού. Παρακολουθώντας το πεντάλ γκαζιού, την πίεση του υγρού στο κύκλωμα των φρένων και τη θέση του τιμονιού, το σύστημα αντιλαμβάνεται αμέσως την πρόθεση του οδηγού, και μπορεί να αναδιανείμει τη ροπή ανάλογα με τις ανάγκες. Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης, σχεδόν όλη η ισχύς του οχήματος πηγαίνει στους εμπρός τροχούς για εξοικονόμηση ενέργειας. Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό ροπής που κατανέμεται στους πίσω τροχούς ελέγχεται ηλεκτρονικά, ώστε η μετάβαση αυτή είναι πολύ ομαλή χωρίς να έχει καμία επίπτωση στην κατανάλωση.

Η ιδανική λειτουργία του συστήματος i-Activ AWD εξασφαλίζεται σε συνδυασμό με την τεχνολογία ελέγχου G-Vectoring Control (GVC). Αυτό το δυναμικό σύστημα ελέγχου του πλαισίου, εξασφαλίζει βέλτιστο φορτίο των τροχών στις στροφές μεταφέροντας τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς κατά την είσοδο και έξοδο από μια στροφή, και την μεταφορά στους πίσω τροχούς μέσα στη στροφή. Το αποτέλεσμα είναι η μέγιστη απόκριση και η άριστη δυνατότητα ελέγχου.

Mazda

Δείτε το παρακάτω βίντεο στο οποίο η Mazda εξηγεί το i-Activ All-Wheel Drive.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!