Ήρθε στην Ελλάδα το ID.4 GTX, το ισχυρότερο ηλεκτρικό στην γκάμα της VW

Ήρθε στην Ελλάδα το ID.4 GTX, το ισχυρότερο ηλεκτρικό στην γκάμα της VW
To αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volkswagen ID.4 GTX κάνει το ντεμπούτο του στην Ελλάδα ως το πρώτο μοντέλο επιδόσεων της γκάμας GTX με πλούσια σπορ χαρακτηριστικά.

Το ID.4 GTX, το ολοκαίνουργιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελλάδα και Τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID. Το ID.4 GTX συνεχίζει στην ηλεκτρική εποχή, την παρουσία των GTI, GTD και GTE. Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW ή 299 ίππους, προσδίδοντας στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης. Ο σπορ χαρακτήρας επιβεβαιώνεται από την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Εξωτερική σχεδίαση

VW ID.4 GTX

Το ID.4 GTX, έχει μήκος 4,58 μέτρα και ξεχωρίζει με τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό, με τις ιδιαίτερες γραμμές του και τις χρωματικές αντιθέσεις. Οι προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στο πίσω μέρος, κυριαρχούν τα καινοτόμα τρισδιάστατα φώτα τεχνολογίας LED.

Το εσωτερικό

VW ID.4 GTX

H αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB) της Volkswagen, εξασφαλίζει μεταξόνιο 2,77 μέτρα και ευρύχωρο εσωτερικό, αντίστοιχο ενός συμβατικού SUV από την επόμενη κατηγορία οχημάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι της τάξεως των 543 λίτρων και αυξάνεται στα 1.575 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Το τιμόνι του ηλεκτρικού SUV διαθέτει πολλαπλές λειτουργίες, ενώ ο οδηγός ελέγχει μια οθόνη 5,3 ιντσών με τις πιο σημαντικές πληροφορίες. Ένας μεγάλος διακόπτης στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιείται για την επιλογή των προφίλ οδήγησης. Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής των 10 ή 12 ιντσών για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Στάνταρ η λειτουργία φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, ενώ η σύνδεση στο διαδίκτυο αξιοποιεί τις δυνατότητες του Cloud. Διαθέσιμη και head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία συγχωνεύει τις οθόνες της σε πραγματικό περιβάλλον 3D, με τις εντολές να «αιωρούνται» περίπου δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Διαθέσιμες και ασύρματες συνδέσεις Android Auto και Apple Car Play, καθώς και επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου.

Κινητήριο σύνολο

VW ID.4 GTX

H συνδυαστική ισχύς των 220 kW ή 299 ίππων του ID.4 GTX παρέχεται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος είναι τοποθετημένος στον μπροστινό άξονα, έχει βάρος 60 κιλά και παράγει 80 kW ή 109 ίππους ενώ ο δεύτερος βρίσκεται στον πίσω άξονα έχοντας βάρος 90 κιλά και αποδίδει 150 kW ή 204 ίππους. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 6,2 δευτερολέπτων είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο γρήγορη από αυτή του Golf GTI.

Οι δυο κινητήρες δημιουργούν σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Η Volkswagen έχει αναπτύξει το Vehicle Dynamics Manager (VDM), έναν ηλεκτρονικό «διαχειριστή» που παρακολουθεί κάθε κίνηση του ID.4 GTX.

VW ID.4 GTX

Στο ID.4 GTX υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που παραμετροποιούν το τιμόνι, τους ηλεκτροκινητήρες και το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC. Ως στάνταρ, η ρύθμιση του ID.4 GTX είναι ήδη πιο σπορ από τα μοντέλα ID.4 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Τα συστήματα υποβοήθησης για το ID.4 GTX ομαδοποιούνται με τον όρο IQ.Drive.

Διαθέτει επίσης πληθώρα συστημάτων όπως τα Park Distance, Lane Assist, το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου φρεναρίσματος του οχήματος κατά τη επικίνδυνη διασταύρωση πορείας με αντίθετα ερχόμενο, το εξελιγμένο Predictive Adaptive Cruise Control, με λειτουργία stop & go, εξασφαλίζουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια για οδηγό και επιβάτες. Κάποια ακόμα, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Μπαταρία, Αυτονομία και Φόρτιση

VW ID.4 GTX

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 77 kWh και 486 κιλών, ανάμεσα στους άξονες κάτω από την καμπίνα επιβατών, κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων στους άξονες. Ευνοείται η άνετη και ευέλικτη οδήγηση, με την αυτονομία έως και 481 χλμ. (κατά WLTP). Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη, με μεγάλη διάρκεια ζωής. Η Volkswagen εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

Η ανάκτηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα υψηλή κατά την ηλεκτρική πέδηση, η οποία πραγματοποιείται κυρίως μέσω του PSM στο πίσω μέρος. Αυτό καλύπτει πάνω από το 90% των επιβραδύνσεων στην καθημερινή οδήγηση.

VW ID.4 GTX

Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές (DC) ρεύμα. Χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο Mode 3, το ID.4 GTX φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με έξοδο έως 11 kW. Σε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης DC, το μοντέλο αποκτά ενέργεια για 300 χλμ. (σύμφωνα με το WLTP), σε περίπου 30 λεπτά, με ισχύ φόρτισης έως 125 kW. Η φόρτιση στο σπίτι ή το γραφείο, γίνεται με πολύ βολικό τρόπο, με το ID. Charger, ένα wallbox που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιτύχει ισχύ φόρτισης έως 11 kW.

Το μοντέλο είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, επωφελούμενο πλήρως από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με την προτεινόμενη τιμή λιανικής να διαμορφώνεται στα 47.500 €.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!