Ράλι Φινλανδίας: Νίκησε ο Έβανς και ελπίζει για τίτλο (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2021 έμεινε ο οδηγός της Toyota

O Έλφιν Έβανς πήγε στη Φινλανδία όντας με την πλάτη στον τοίχο σε ότι αφορούσε στο κυνήγι του φετινού θρόνου του WRC. Ήταν 44 πόντους πίσω από τον ομόσταβλό του στη Toyota Gazoo WRT, Σεμπαστιέν Οζιέ, με αποτέλεσμα η νίκη να αποτελεί μονόδρομο για τον Ουαλό.

Μετά από τρεις ημέρες δράσης στις ταχύτατες ειδικές διαδρομές καταμεσής των Φινλανδικών δασών, δεν κατέκτησε απλά τη νίκη αλλά το έκανε και με στυλ. Σημείωσε και τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage και έτσι μάζεψε το απόλυτο των 30 πόντων!

Ο τίτλος δεν έχει κριθεί

Με τον Οζιέ μόλις πέμπτο, η διαφορά του Ουαλού από την κορυφή μειώθηκε στους 24 πόντους, με δύο ακόμα ράλι να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος. Τις ασφάλτινες δοκιμασίες των Ράλι Ισπανίας και Ράλι Μόντσα.

«Νιώθω πολύ ωραία με τον τρόπο που πήραμε αυτή τη νίκη. Δυσκολευτήκαμε στις γρήγορες ειδικές διαδρομές της Εσθονίας αλλά στις δοκιμές που μεσολάβησαν κάναμε κάποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο και αυτές μου έδωσαν την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση. Όπως έχω πει από την αρχή της σεζόν, στόχος μου είναι να κάνω το καλύτερο σε κάθε ράλι. Θα επικεντρωθώ στο να κάνω ότι μπορώ στην Ισπανία, δίχως να προβληματίζομαι ακόμα για τη συνέχεια», είπε ο Έβανς στον τερματισμό.

Αυτή ήταν η πέμπτη επιτυχία του στο WRC και δεύτερη φετινή, μετά τον θρίαμβο στο Ράλι Πορτογαλίας.

Δεν το άφησε να γίνει ντέρμπι

Η ημέρα ξεκίνησε με τον δεύτερο της γενικής κατάταξης, Οτ Τάνακ, να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο με το Hyundai i20 Coupe WRC και να μειώνει τη διαφορά από την κορυφή στα 8.4 δευτερόλεπτα. Όμως ο Έβανς τα έπαιζε όλα για όλα σήμερα.

Έτσι ο οδηγός της Toyota πήρε όλες τις υπόλοιπες ειδικές, εξασφάλισε την πολυπόθητη νίκη και άφησε στη Hyundai τα δύο χαμηλότερα σκαλιά του βάθρου. Εκεί συναντάμε τον Τάνακ και τον Κρεγκ Μπριν που συνέχισε να χάνει έδαφος από το δίδυμο της κορυφής αλλά κρατήθηκε μπροστά από το ιδιωτικό Toyota Yaris WRC του Εσάπεκα Λάπι, που αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη του Ράλι Φινλανδίας.

Φασούλι το φασούλι

Όσο για τον Οζιέ, με το προβάδισμα που είχε, ήταν σαφές πως θα απέφευγε τα ρίσκα όπως ο διάβολος το λιβάνι. Ειδικά μετά τη χθεσινή χρονική ποινή που τον έφερε σε σημείο να μην απειλεί αλλά ούτε να απειλείται, διατήρησε δίχως προβλήματα την πέμπτη θέση, μαζεύοντας τους απαιτούμενους βαθμούς ώστε να παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τον φετινό τίτλο.

Αν τον πάρει, θα είναι ο όγδοος της καριέρας του – μόνο ο Σεμπαστιέν Λεμπ έχει περισσότερους (9).

Στους κατασκευαστές, η Toyota Gazoo WRT που έχει την έδρα της λίγα χιλιόμετρα μετά από την έδρα του Ράλι Φινλανδίας, στη Γιβάσκιλα, είναι πλέον 61 πόντους μακριά από τη Hyundai Motorsport και αγκαλιά με τον τίτλο.

Ακολούθησαν τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport με τους Γκας Γκρίνσμιθ και Αντριέν Φουρμό, με όγδοο τον Τεέμου Σούνινεν που ήταν ταχύτερος στη WRC2 με VW Polo GTI και δέκατο τον νικητή της WRC, Εμίλ Λίντχολμ με Skoda Fabia Evo.

Η τελική κατάταξη

1. Έβανς, Toyota Yaris 2hr 19min 13.7sec
2. Τάνακ, Hyundai i20 +14.1sec
3. Μπριν, Hyundai i20 +42.2sec
4. Λάπι, Toyota Yaris +58.8sec
5. Οζιέ, Toyota Yaris +2min 54.4sec
6. Γκρίνσμιθ, Ford Fiesta +5min 02.3sec

Η βαθμολογία οδηγών

Οζιέ: 190
Έβανς: 166
Νεβίλ: 130
Ροβάνπερα: 129
Τάνακ: 128
Μπριν: 76
Κατσούτα: 68
Γκρίνσμιθ: 52
Σόρντο: 43
Φουρμό: 42

Η βαθμολογία κατασκευαστών:

Toyota Gazoo Racing: 441
Hyundai WRT: 380
M-Sport Ford WRT: 172
Hyundai 2C Competition: 44



Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com, Hyundai Motorsport