Η Ελλάδα ουραγός στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Κώστας Παστρίμας
Η Ελλάδα ουραγός στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Η Ελλάδα διαθέτει πολύ λιγότερο από έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα στο οδικό της δίκτυο.

Υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων. Όλες αυτές οι χώρες έχουν επίσης μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία). Μέσα σε αυτές τις χώρες είναι και η Ελλάδα, που διαθέτει μόλις 0,2 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα, επίδοση που είναι η δεύτερη χειρότερη στην ΕΕ μετά τη Λιθουανία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι 18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών αν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

charging

Η πιο ευνοϊκή χώρα για ηλεκτροκίνητα οχήματα φαίνεται να είναι η Ολλανδία, που διαθέτει 47,5 σταθμούς φόρτισης για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου, με το Λουξεμβούργο να έχει 34,5 φορτιστές, τη Γερμανία 19,4 και την Πορτογαλία 14,9. Μόνο αυτές οι τέσσερις χώρες της ΕΕ έχουν περισσότερους από 10 φορτιστές ανά 100 χλμ οδικού δικτύου καθώς η Αυστρία που βρίσκεται στην 5η θέση διαθέτει 6,1.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!