Ο Λασκαράτος έδωσε επικές μάχες στις 4 ώρες της Μόντσα

Πάνος Σεϊτανίδης
Η ιταλική πίστα φιλοξένησε τον τέταρτο γύρο του European Le Mans Series, με τον Έλληνα οδηγό να επιστρέφει στα θετικά αποτελέσματα

Θετικό πρόσημο είχε για την αγωνιστική ομάδα της 1AIM Villorba Corse η επιστροφή στη δράση στο European Le Mans Series! Μετά την ατυχή έκβαση των αγώνων στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας και το Πολ Ρικάρ της Γαλλίας, αυτή τη φορά η τύχη δεν γύρισε την πλάτη στην Ιταλική ομάδα και τον οδηγό της, Ανδρέα Λασκαράτο.

Το εντυπωσιακό πρωτότυπο που είναι βαμμένο στα χρώματα του «Visit Greece» έφτασε στον τερματισμό στον απαιτητικό, 4ωρο αγώνα στην πίστα της Μόντσα και μάλιστα στην όγδοη θέση της κατηγορίας LMP3.

Μειονέκτημα μα και μαχητικότητα

Μετά το πέρας των ελεύθερων δοκιμών στο «Ναό της Ταχύτητας», είχε καταστεί σαφές πως το πρωτότυπο Ligier JS P320-Nissan #18 είχε μία «Αχίλλειο πτέρνα» σε αυτό το αγωνιστικό τριήμερο: την ταχύτητα στις ευθείες! Πράγμα όπως είναι εύλογο, σε μία πίστα όπως αυτή του Ιταλικού Βορρά, είναι τεράστιο μειονέκτημα.

Παρ’ όλα αυτά, ο Ανδρέας και οι teammates του, Αλεσάντρο Μπρεσάν και Νταμιάνο Φιοραβάντι, είχαν ένα εξαιρετικό διήμερο. Εκκίνησαν από τη 13η θέση στο grid και είδαν την καρό σημαία 8οι, ανάμεσα σε 16 άκρως ανταγωνιστικές συμμετοχές στην LMP3.

«Αυτή τη φορά είχαμε την ευκαιρία να δείξουμε πως έχουμε πείσμα και επιμονή. Όλοι στην ομάδα δούλεψαν πολύ σκληρά, με στόχο την επιτυχία. Ωστόσο το αυτοκίνητό μας υστερούσε σε απόδοση στις ευθείες, πράγμα που μας στοίχησε. Τουλάχιστον αυτή τη φορά καταφέραμε να τερματίσουμε και να κερδίσουμε βαθμούς», δήλωσε ο 35χρονος.

Μαραθώνιος σε σάουνα

Για τον Ανδρέα, ήταν ένας αγώνας-πρόκληση. Περνώντας σχεδόν δύο ώρες πίσω από το τιμόνι και με σχεδόν εφιαλτικές θερμοκρασίες (30 βαθμοί Κελσίου στον αέρα, 55 στο οδόστρωμα), έδωσε συνεχείς μάχες κερδίζοντας τα συγχαρητήρια όλων των μελών της ομάδας όταν παρέδωσε τη σκυτάλη στον Fioravanti, που οδήγησε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

«Ήταν ένα αρκετά απαιτητικό διπλό stint. Την πρώτη ώρα, κατάφερα να αξιοποιήσω στο έπακρο το νέο σετ ελαστικών και να κερδίσουμε αρκετές θέσεις. Ωστόσο, έπρεπε να διατηρήσω το ίδιο σετ και σε δεύτερο stint, άρα να είμαι πολύ προσεκτικός, να μη το φθείρω υπέρμετρα. Επίσης, με 44 αυτοκίνητα από 3 κατηγορίες να τρέχουν ταυτόχρονα, ήταν πολύ δύσκολη η διαχείριση της “κίνησης”. Περνούσαμε εμείς τα GTE, μας περνούσαν τα LMP2, έπρεπε να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις μάχες. Είχαμε διαρκή επικοινωνία με την ομάδα, εξετάζοντας διάφορα σενάρια στρατηγικής κατά τη διάρκεια του αγώνα, αφού είχαμε περιόδους Full Course Yellow αλλά και με Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Γενικά ήταν ένας πολύ απαιτητικός αγώνας και χαίρομαι γιατί οι προπονήσεις και η προετοιμασία μου απέδωσαν τα μέγιστα. Η μεγαλύτερη επιβράβευση για έναν οδηγό είναι να του λένε όλοι στην ομάδα πόσο ικανοποιημένοι είναι από αυτόν. Υπάρχουν φορές που ακόμα και μία νίκη αφήνει γλυκόπικρη γεύση αν νιώθεις πως δεν έχεις οδηγήσει καλά. Αντίστοιχα, υπάρχουν φορές που μία καλή εμφάνιση μπορεί να αφήνει αίσθηση ανάλογη μίας νίκης. Ήταν μεγάλη επιβράβευση τα ειλικρινή συγχαρητήρια της ομάδας και των μηχανικών», τόνισε ο Λασκαράτος.

Κι όλα αυτά, σε ένα πραγματικά εντυπωσιακό grid, το οποίο κοσμούσαν μεταξύ άλλων ονόματα όπως αυτά των πρώην αστέρων της Formula 1, Χουάν Πάμπλο Μοντόγια και Ρόμπερτ Κουμπίτσα!

Σπα, μέσω Λε Μαν!

Όσο για τη συνέχεια, το European Le Mans Series θα επισκεφτεί δύο ακόμα πίστες που είναι γνωστές από τα Grand Prix της Formula 1: το Σπα στις 19 Σεπτεμβρίου και το Πορτιμάο στις 24 Νοεμβρίου. Αν και πριν από αυτές τις δοκιμασίες, υπάρχει ο 24ωρος αγώνας Λε Μαν που πάντα βρίσκεται στο μυαλό του Έλληνα οδηγού.

«Πρέπει να αναλύσουμε ενδελεχώς τα στοιχεία που συλλέξαμε από τη Monza και να εντοπίσουμε γιατί το αυτοκίνητό μας υστερούσε τόσο σε απόδοση στις ευθείες. Δεν μπορούσαμε, ούτε να ακολουθήσουμε άλλα αυτοκίνητα αλλά ούτε και να αμυνθούμε. Πάλεψα επί αρκετούς γύρους, να διατηρήσω τη θέση μου έναντι ταχύτερων αυτοκινήτων. Προτεραιότητά μας λοιπόν είναι να επιστρέψουμε στη βάση και να εντοπίσουμε που ακριβώς οφειλόταν η υστέρηση. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να πάμε στο Βέλγιο και τον αγώνα του Spa, έχοντας τέτοιο πρόβλημα. Υπάρχει ένα κενό ενάμιση μήνα μέχρι τότε. Θα συνεχίσω να δουλεύω πάνω στη φυσική μου κατάσταση και να γράφω χιλιόμετρα στον προσομοιωτή ώστε να είμαι ετοιμοπόλεμος. Νωρίτερα υπάρχουν και οι 24 ώρες Le Mans και θα είμαι σε ετοιμότητα, σε περίπτωση που προκύψει την τελευταία στιγμή η συμμετοχή μου εκεί, όπως συνέβη πέρυσι. Παράλληλα, είναι η περίοδος που ξεκινούν οι συζητήσεις και για την επόμενη σεζόν. Ακολουθούν λοιπόν μερικές ημέρες ανασυγκρότησης και μετά φουλ επίθεση σε όλα τα μέτωπα», τόνισε ο Ανδρέας Λασκαράτος.