MotoGP: Το απίστευτο σερί της Honda που έσπασε στη Γερμανία

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
MotoGP: Το απίστευτο σερί της Honda που έσπασε στη Γερμανία
Ο αγώνας στο Σάχσενρινγκ ήταν ίσως ο χειρότερος των τελευταίων 40 ετών για τη Honda.

Η Honda είναι μια εταιρεία που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με τους αγώνες μοτοσικλέτας. Ιδιαίτερα για το MotoGP, το ιαπωνικό εργοστάσιο αποτελεί έναν από τους πυλώνες του πρωταθλήματος, καθώς πρωταγωνιστεί σε αυτό από το 1959 που έκανε το ντεμπούτο της στα grand prix μοτοσικλέτας. Από τότε μέχρι σήμερα η Honda έχει κατακτήσει 25 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών ενώ έχει πανηγυρίσει και 21 Πρωταθλήματα Αναβατών που κατακτήθηκαν με τις μοτοσικλέτες της.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, μιλάμε για έναν κολοσσό, που αποστολή έχει πάντα να πρωταγωνιστεί και να κερδίζει τίτλους. Τα τελευταία χρόνια με τον Μαρκ Μάρκεθ στις τάξεις της είχε κυριαρχήσει στο MotoGP, κερδίζοντας νίκες και τίτλους. Όμως, μετά το σοβαρό τραυματισμό του Μάρκεθ στη Χερέθ το 2020 τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι νίκες έρχονται πολύ πιο δύσκολα ενώ τα πρωταθλήματα του 2020 και του 2021 πήγαν σε άλλα χέρια. Πάντα όμως οι μοτοσικλέτες και οι αναβάτες της Honda ήταν εκεί για να δώσουν μάχες και να πάρουν βαθμούς.

Τα σερί είναι για να σπάνε

Ο αγώνας της περασμένης Κυριακής στη Γερμανία σηματοδότησε ένα -αρνητικό- ορόσημο στην αγωνιστική ιστορία της Honda. Στο Σάχσενρινγκ κανένας αναβάτης της ιαπωνικής μάρκας δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί, αφού οι Πολ Εσπαργκαρό, Τακάκι Νακαγκάμι και Άλεξ Μάρκεθ εγκατέλειψαν και ο Στέφαν Μπραντλ, ο οποίος αντικαθιστά τον χειρουργημένο Μαρκ Μάρκεθ, τερμάτισε στη 16η θέση και εκτός βαθμών.

Έτσι η Honda έφυγε από τη Γερμανία με μηδενική συγκομιδή, κάτι που είχε να συμβεί τέσσερις δεκαετίες. Η τελευταία φορά που καμία μοτοσικλέτα της δεν βαθμολογήθηκε ήταν το GP Γαλλίας του 1982, κι αυτό γιατί η Honda μποϊκόταρε το συγκεκριμένο αγώνα και δεν πήρε μέρος. Από τότε πέρασαν 40 χρόνια και 663 αγώνες, στους οποίους ό,τι και να γινόταν τουλάχιστον ένας αναβάτης της Honda τερμάτιζε στους βαθμούς. Αυτό το σερί, που είναι προφανώς το μεγαλύτερο στο MotoGP, έσπασε την Κυριακή.

Αποτυχία στο «θέατρο» του θριάμβου

Είναι κατά κάποιο τρόπο ειρωνικό το γεγονός ότι το σερί αυτό έσπασε σε μια πίστα που εκφράζει όσο καμία άλλη τη δύναμη της Honda στο MotoGP. Από το 2010 και ύστερα κανείς άλλος κατασκευαστής δεν είχε πανηγυρίσει τη νίκη στο Σάχσενρινγκ, μέχρι φυσικά τη μεγαλειώδη νίκη του Κουαρταραρό. Ιδιαίτερα ο Μαρκ Μάρκεθ έχει κυριαρχήσει απόλυτα σε αυτήν ιδιαίτερη πίστα, κατακτώντας 10 συνεχόμενες νίκες - 8 στο MotoGP και 2 στη Moto2.

marquez

To HRC (Honda Racing Corporation, δηλαδή το αγωνιστικό τμήμα της Honda) έχει μπει τα τελευταία χρόνια σε ένα δύσκολο μονοπάτι. Το εξωπραγματικό ταλέντο του Μαρκ Μάρκεθ έφερνε τους τίτλους, αλλά κατά γενική ομολογία η μοτοσικλέτα ήταν ιδιαίτερα δύστροπη και κανείς άλλος, πλην του τρομερού Ισπανού, μπορούσε να την οδηγήσει σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Αυτό φάνηκε περίτρανα όταν ο Μάρκεθ τραυματίστηκε και δεν μπορούσε πλέον να αποδώσει σε κορυφαίο επίπεδο.

Χτυπούν καμπάνες στην Ιαπωνία

Ο αγώνας της Γερμανίας πρέπει να χτύπησε για τα καλά τον κώδωνα του κινδύνου στη Σαϊτάμα, την έδρα του HRC στην Ιαπωνία, αν και το καμπανάκι αυτό έχει χτυπήσει εδώ και πολύ καιρό. Το σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι του ιαπωνικού εργοστασίου δεν θα επιτρέψουν αυτήν την εικόνα για το αγωνιστικό τους τμήμα. Σε ποιες ακριβώς κινήσεις θα προχωρήσουν είναι κάτι που θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε, και πολλά θα εξαρτηθούν από το αν και πότε ο Μαρκ Μάρκεθ θα επιστρέψει στους αγώνες υγιής και στο επίπεδο που ξέρουμε.

Η τακτική του συγκεντρωτισμού, όμως, δεν είναι η καλύτερη μακροπρόθεσμη προοπτική. Στη Honda έχουν δείξει να το έχουν καταλάβει και πριν από λίγα χρόνια έφεραν έναν πρωτοκλασάτο αναβάτη, τον Χόρχε Λορένθο, να πλαισιώσει τον Μάρκεθ. Η κίνηση αυτή δεν τους βγήκε τότε, καθώς ούτε ο Λορένθο μπορούσε να οδηγήσει το «θηρίο» και πήγαινε από πτώση σε πτώση, αλλά το σκεπτικό πίσω από την απόφαση είναι σωστό.

lorenzo

Όπως διαφαίνεται, στα χρώματα της Repsol Honda θα ντυθεί άλλος ένας πρωταθλητής, ο Τζοάν Μιρ. Έτσι η Honda θα καλύψει το ενδεχόμενο μη επιστροφής του Μάρκεθ ενώ αν ο Ισπανός γυρίσει υγιής, τόσο το καλύτερο. Το μόνο που πρέπει είναι να φτιάξει μια μοτοσικλέτα που δεν θα «σκοτώνει» τους αναβάτες της - και αυτό μάλλον είναι το πιο δύσκολο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.