F1 - Η ανησυχία του Χάμιλτον για τα μονοθέσια του 2026
Με λίγες εβδομάδες να απομένουν πριν τα νέα μονοθέσια βγουν στην πίστα, το ενδιαφέρον στο paddock έχει κορυφωθεί ενόψει της τεράστιας τεχνικής αναμόρφωσης. Το νέο πλαίσιο κανονισμών αλλάζει ριζικά τη φιλοσοφία της Formula 1, με την κατανομή ισχύος μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα να είναι πλέον στο 50-50.
Επιπλέον, τα μονοθέσια θα είναι κατά 30 κιλά ελαφρύτερα, θα έχουν ενεργή αεροδυναμική και ένα σύστημα push-to-pass εμπνευσμένο από το IndyCar.
All eyes on the future 🤩
— Formula 1 (@F1) December 17, 2025
The biggest overhaul of regulations in the sport's history arrives in 2026!
Everything you need to know about the 2026 F1 regulations is available to watch now on our YouTube channel 📺#F1 pic.twitter.com/K2nqGbOVq5
Οι σοβαρές ανησυχίες
Παρά τη φιλοδοξία των κανονισμών, αρκετοί οδηγοί που έχουν δοκιμάσει τα μονοθέσια του 2026 στους προσομοιωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Οι Λανς Στρολ και Σαρλ Λεκλέρ έχουν ήδη εκφράσει ανησυχίες, με βασικό σημείο προβληματισμού τις νέες προδιαγραφές της μονάδας ισχύος.
Σύμφωνα με τα δεδομένα, περίπου 475 ίπποι θα εξαρτώνται από την MGU-K, η οποία αποφορτίζεται ταχύτερα. Αυτό ενδέχεται να αναγκάζει τους οδηγούς να φρενάρουν νωρίτερα ή ακόμη και να κατεβάζουν ταχύτητες με τέρμα γκάζι στις ευθείες, προκειμένου να διατηρούν επαρκή ενέργεια στη μπαταρία.
Ο Λιούις Χάμιλτον με τη σειρά του εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις για τα μονοθέσια της Formula 1 του 2026, τονίζοντας ότι θα αποτελέσουν μια «πολύ, πολύ δύσκολη» πρόκληση για τους οδηγούς: «Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς πώς θα είναι. Δεν θέλω να πω πολλά αρνητικά, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό και δεν είμαι σίγουρος ότι θα σας αρέσει».
On the 5th day of Christmas, we give you some behind-the-scenes gold 🤣 pic.twitter.com/5hWjxvHGj5
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) December 16, 2025
Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στάθηκε ιδιαίτερα στις δυσκολίες που αναμένεται να προκύψουν στη βροχή. Τα μονοθέσια του 2026 θα παράγουν περίπου το 46% της συνολικής κάθετης δύναμης από το δάπεδο, ωστόσο η κατάργηση των venturi tunnels του ground effect και η πιο επίπεδη σχεδίαση μειώνουν μεν τον «βρώμικο» αέρα, αλλά περιορίζουν την πρόσφυση.
«Λιγότερη κάθετη δύναμη και περισσότερη ροπή. Στη βροχή μπορώ να φανταστώ ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο. Πολύ πιο δύσκολο απ’ ό,τι είναι ήδη σήμερα», υπογράμμισε.
Ο Χάμιλτον παραμένει επιφυλακτικός
Παρά τις ανησυχίες, ο Χάμιλτον απέφυγε να καταδικάσει πλήρως τους νέους κανονισμούς, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο θετικών εκπλήξεων.
«Ίσως τελικά να με εκπλήξει η νέα γενιά. Ίσως να είναι καταπληκτικά τα μονοθέσια. Ίσως οι προσπεράσεις να είναι εντυπωσιακές και ευκολότερες. Μπορεί να φτάσουμε στις δοκιμές και να έχουμε περισσότερη πρόσφυση απ’ ό,τι περιμένουμε. Είναι μια τεράστια πρόκληση για όλους μας και αυτό είναι το νόημα της Formula 1. Η συνεχής πρόκληση. Αν κάναμε πάντα το ίδιο, θα ήταν εύκολο», κατέληξε.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για το Grand Prix της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι, και τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!