Αγορά αυτοκινήτου: Mικρή υποχώρηση τον Νοέμβριο, κυριαρχία υβριδικών και SUV
Οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον Νοέμβριο κατέγραψαν μια μικρή επιβράδυνση, χωρίς όμως να ανατρέπεται η συνολική θετική εικόνα της χρονιάς. Συνολικά ταξινομήθηκαν 10.460 νέα επιβατικά, αριθμός μειωμένος κατά 1,9% σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο. Στο σύνολο του 11μηνου, η αγορά καταγράφει 133.455 ταξινομήσεις, σημειώνοντας άνοδο 4% έναντι του 2024.
| Νοέμβριος 2025 | Νοέμβριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | Ιανουάριος | Ιανουάριος | Μεταβολή 2025/2024 | |
| - | - | |||||
| Νοέμβριος | Νοέμβριος | |||||
| 2025 | 2024 | |||||
| Καινούργια επιβατικά | 10.460 | 10.666 | -1,90% | 133.455 | 128.371 | 4,00% |
| Καινούργια φορτηγά | 884 | 796 | 11,10% | 10.484 | 10.157 | 3,20% |
| (ελαφρά και βαρέα) | ||||||
| Καινούργια λεωφορεία | 99 | 43 | 130,20% | 922 | 834 | 10,60% |
| Νοέμβριος 2025 | Νοέμβριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | Ιανουάριος | Ιανουάριος | Μεταβολή 2025/2024 | |
| - | - | |||||
| Νοέμβριος | Νοέμβριος | |||||
| 2025 | 2024 | |||||
| BEV | 791 | 1.106 | -28,50% | 7.744 | 7.626 | 1,50% |
| PHEV | 1.056 | 727 | 45,30% | 10.310 | 7.540 | 36,70% |
| Total BEV - PHEV | 1.847 | 1.833 | 0,80% | 18.054 | 15.166 | 19,00% |
Τα υβριδικά γράφουν ιστορικό ρεκόρ, τα ηλεκτρικά υποχωρούν
Το μεγαλύτερο γεγονός του μήνα αφορά την εντυπωσιακή διεύρυνση του μεριδίου των υβριδικών (HEV), τα οποία αποτελούν πλέον το 57,3% των μηνιαίων ταξινομήσεων. Πρόκειται για άνοδο σχεδόν 13 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο, επιβεβαιώνοντας ότι είναι πλέον η κυρίαρχη τεχνολογία στην ελληνική αγορά.
Αντίθετα, τα αυτοκίνητα βενζίνης συνεχίζουν να υποχωρούν, περιοριζόμενα στο 18,2% (-11,2 μονάδες), ενώ τα πετρελαιοκίνητα κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με μόλις 3,3% της αγοράς.
Τα plug-in υβριδικά (PHEV) ανεβαίνουν στο 10,1% (+3,2 μονάδες), όμως τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) βλέπουν το μερίδιό τους να μειώνεται από 10,4% στο 7,5%, δείχνοντας ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών έχει προσωρινά «παγώσει».
Στο 11μηνο, οι ταξινομήσεις BEV και PHEV αυξάνονται συνολικά κατά 19%, αλλά προκύπτει σαφής απόκλιση: τα PHEV εκτοξεύονται (+36,7%), ενώ τα BEV μόλις που μένουν θετικά (+1,5%).
| Νοέμβριος 2025 | Νοέμβριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος | Ιανουάριος – Νοέμβριος | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | |
| 2025 | 2024 | στην ΕΕ | |||||
| Ιαν.-Οκτ. ‘25 | |||||||
| Βενζίνη | 18,20% | 29,40% | -11,2 | 29,40% | 36,60% | -7,2 | 27,40% |
| Πετρέλαιο | 3,30% | 3,60% | -0,3 | 3,30% | 7,30% | -4 | 9,20% |
| Υβριδικά (HEV) | 57,30% | 44,30% | 13 | 50,60% | 42,00% | 8,6 | 34,60% |
| Plug in Υβριδικά (PHEV) | 10,10% | 6,80% | 3,2 | 7,70% | 5,90% | 1,8 | 9,10% |
| Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 7,50% | 10,40% | -2,8 | 5,80% | 5,90% | -0,1 | 16,40% |
| Υγραέριο | 3,60% | 5,50% | -2 | 3,20% | 2,20% | 0,9 | 3,30% |
| (διπλού καυσίμου) |
Τα SUV κυριαρχούν ολοκληρωτικά
Η εικόνα της αγοράς ως προς τους τύπους αμαξωμάτων παραμένει αδιαμφισβήτητη: τα SUV κυριαρχούν με ποσοστό 73,3% σε όλες τις ταξινομήσεις επιβατικών του Νοεμβρίου. Τα B-SUV παραμένουν η νούμερο 1 επιλογή των Ελλήνων οδηγών με 38,2% και τα C-SUV ενισχύονται φτάνοντας το 24,2%.
Οι παραδοσιακές κατηγορίες μικρών και μικρομεσαίων συνεχίζουν να πιέζονται: η κατηγορία Β πέφτει στο 16,7% (από 20,6%) και η κατηγορία C στο 6,3% (από 9,8%). Στο σύνολο του 11μηνου, τα SUV αποτελούν ήδη το 64,6% όλων των ταξινομήσεων επιβατικών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!