F1: Τα τρία σημεία που θα κρίνουν τον τίτλο στο Άμπου Ντάμπι
- Εκκίνηση και πρώτος γύρος: Μια χρονιά σε λίγα δευτερόλεπτα
- Ελαστικά: Ο παράγοντας που θα διαλύσει ή θα στεριώσει στρατηγικές
- Mind games: Όσα δεν δείχνουν τα χρονόμετρα
Το φινάλε της φετινής σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 βρίσκει τρεις οδηγούς, από δύο διαφορετικές ομάδες, σε μια σχεδόν συμμετρική μάχη στο Άμπου Ντάμπι: ο Λάντο Νόρις έχει το προβάδισμα στη βαθμολογία, ο Μαξ Φερστάπεν την pole position, και ο Όσκαρ Πιάστρι την απόλυτη ελευθερία του outsider. Παρότι τα αριθμητικά σενάρια είναι πολλά, στην πράξη τρεις βασικοί παράγοντες θα καθορίσουν την έκβαση του τίτλου: η εκκίνηση, η διαχείριση των ελαστικών και τα παιχνίδια του μυαλού μέσα στον αγώνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
» Όλα τα σενάρια που θα καθορίσουν το πρωτάθλημα στο Άμπου Ντάμπι
Το πώς θα καταφέρει ο καθένας να διαχειριστεί αυτούς τους τρεις άξονες θα καθορίσει όχι μόνο τον αγώνα της Κυριακής, αλλά και την τελική έκβαση της μάχης του τίτλου.
Εκκίνηση και πρώτος γύρος: Μια χρονιά σε λίγα δευτερόλεπτα
Η εκκίνηση του Άμπου Ντάμπι είναι πάντα κρίσιμη, αλλά φέτος είναι καθοριστική. Ο Φερστάπεν ξεκινά από την pole και ξέρει ότι αν κρατήσει το προβάδισμα μέχρι τη στροφή 1, αποκτά τον απόλυτο έλεγχο του ρυθμού. Ο Νόρις, με 12 βαθμούς διαφορά στην κορυφή, πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στο «μην ρισκάρεις» και στο «μη σε περάσουν όλοι». Είναι ο οδηγός με τα περισσότερα να χάσει, άρα η απόφαση πόσο επιθετικός θα είναι στα πρώτα μέτρα αποτελεί γρίφο χωρίς σωστή απάντηση.

Για τον Πιάστρι, ο πρώτος γύρος είναι ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία. Βλέπει μπροστά του δύο αντιπάλους που έχουν να διαχειριστούν το βάρος του τίτλου, ενώ ο ίδιος έχει την ελευθερία να παίξει πιο επιθετικά. Αν ο Φερστάπεν και ο Νόρις «κλειδώσουν» μεταξύ τους ή αφήσουν χώρο στην εσωτερική, ο Αυστραλός μπορεί να βρεθεί σε θέση να αλλάξει τις ισορροπίες από τον πρώτο κιόλας γύρο.
Σε μια τριπλή μάχη τίτλου, η εκκίνηση δεν είναι απλώς η αρχή του αγώνα, είναι το πρώτο σημείο που μπορεί να τον τελειώσει.
Ελαστικά: Ο παράγοντας που θα διαλύσει ή θα στεριώσει στρατηγικές
Η Γιας Μαρίνα είναι πίστα που τιμωρεί τα πίσω ελαστικά, ειδικά σε high-speed κομμάτια και σε μεγάλα stint. Η ΜcLaren έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν προβλήματα με υποστροφή και graining, κάτι που ο Νόρις έχει χαρακτηρίσει «τον χειρότερο εφιάλτη του». Για να προστατεύσει τον πίσω άξονα, η ομάδα συχνά χρησιμοποιεί πιο «φορτωμένο» εμπρός μέρος, που όμως μπορεί να φθείρει τα μπροστινά ελαστικά. Αν το graining εμφανιστεί, ο ρυθμός του Νόρις μπορεί να καταρρεύσει. Κι αυτό είναι το παράθυρο που περιμένει ο Φερστάπεν: να τον κρατήσει κοντά του, να τον επιβραδύνει και να τον πιέσει με τις θερμοκρασίες των ελαστικών.

Ο ρυθμός της Red Bull, από την άλλη, είναι ένα ερωτηματικό. Ο Φερστάπεν παραδέχτηκε ότι η ομάδα βρήκε ταχύτητα στο ένα γύρο, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα την έχει και στον αγώνα. Αν οι McLaren είναι ταχύτερες στο race trim, ο Ολλανδός μπορεί να μην έχει την πολυτέλεια να «παίζει παιχνίδια», απλώς θα προσπαθεί να επιβιώσει μπροστά τους. Και εδώ έρχεται το μεγάλο χαρτί του Πιάστρι: αν ο αγώνας ανοίξει παράθυρο για δύο pit stop, αυτός είναι ο μόνος που μπορεί να το δοκιμάσει χωρίς να θυσιάσει τον τίτλο. Ο Νόρις δεν μπορεί να ρισκάρει. Ο Φερστάπεν ίσως δεν έχει το ρυθμό. Ο Πιάστρι όμως έχει την ελευθερία να ανατρέψει την κατάσταση με μια στρατηγική «αντιεπίθεση».
Mind games: Όσα δεν δείχνουν τα χρονόμετρα
Η Formula 1 είναι τεχνικό άθλημα, αλλά ο τίτλος συχνά κρίνεται σε κάτι πολύ ανθρώπινο: την ψυχολογική διαχείριση. Ο Φερστάπεν είναι ο πιο έμπειρος της τριάδας, ένας οδηγός που ξέρει πώς να ελέγξει ρυθμό, να τραβήξει γραμμές άμυνας στα όρια, να κρατήσει έναν αντίπαλο πίσω του για να τον πλησιάσουν οι άλλοι. Αν οδηγήσει τον αγώνα, έχει την ικανότητα να γίνει ο ρυθμιστής των McLaren.
Ο Νόρις, όμως, είναι ο οδηγός που κουβαλά το μεγαλύτερο βάρος. Ξέρει ότι ο τίτλος χάνεται με ένα λάθος, μία υπερβολή, ένα χιλιοστό ρίσκου παραπάνω στην εκκίνηση. Είναι και ο μόνος που πρέπει να διαβάζει ταυτόχρονα δύο αντιπάλους: αυτόν που κυνηγά (Φερστάπεν) και αυτόν που τον απειλεί από πίσω (Πιάστρι). Είναι ένας ρόλος που απαιτεί ψυχραιμία, όχι μόνο ταχύτητα.

Ο Πιάστρι έχει τη δική του ψυχολογική ιδιαιτερότητα: δεν έχει τίποτα να χάσει. Αυτή η θέση, που σε βαθμολογικό επίπεδο είναι μειονέκτημα, γίνεται ξαφνικά πλεονέκτημα. Μπορεί να βουτήξει σε κάποιο άνοιγμα στην εκκίνηση, μπορεί να πιέσει περισσότερο τα ελαστικά, μπορεί να δοκιμάσει διαφορετική στρατηγική. Σε έναν αγώνα όπου οι άλλοι δύο έχουν να υπερασπιστούν μια πιθανότητα τίτλου, ο Πιάστρι έχει μόνο να κυνηγήσει.
Η τριπλή μάχη του Άμπου Ντάμπι δεν είναι απλώς ένας αγώνας τριών οχημάτων. Είναι τρία παράλληλα προβλήματα που καλούνται να λύσουν διαφορετικοί οδηγοί με διαφορετικές προσωπικότητες. Το πώς θα τα διαχειριστεί ο καθένας θα καθορίσει όχι μόνο τον αγώνα, αλλά και το ποιος θα γράψει το όνομά του στην κορυφή του 2025. Και όλα αυτά… προτού καν περάσουμε τη γραμμή εκκίνησης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!