Alfa Romeo: Αυτή είναι η νέα Tonale (vid)
- Διακριτική ανανέωση, ίδια ταυτότητα
- Τεχνολογία και ιταλική λεπτομέρεια
- Κινητήρες και τεχνολογία μετάδοσης
- Πλαίσιο, ανάρτηση και οδηγική φιλοσοφία
- Εκδόσεις και εξοπλισμός
- Η εξέλιξη του είδους
Η Alfa Romeo Tonale εισέρχεται σε ένα νέο στάδιο ωριμότητας. Τρία χρόνια μετά την πρεμιέρα της, το πρώτο εξηλεκτρισμένο SUV της μάρκας επανασυστήνεται, με στοχευμένες βελτιώσεις σε μηχανολογικό, τεχνολογικό και αισθητικό επίπεδο. Χωρίς να αλλάζει χαρακτήρα, η Tonale του 2025 εκπροσωπεί τη νέα φιλοσοφία της Alfa Romeo: εξέλιξη μέσα από τη λεπτομέρεια και διατήρηση του αυθεντικού ιταλικού DNA σε μια εποχή που τα SUV γίνονται όλο και πιο ομογενοποιημένα.
Διακριτική ανανέωση, ίδια ταυτότητα
Η σχεδίαση παραμένει πιστή στη γλώσσα που καθιέρωσε η Tonale ως το πιο κομψό SUV της κατηγορίας της. Οι αναλογίες -το μακρύ καπό, οι έντονες καμπύλες και η χαρακτηριστική «τριγωνική» μάσκα Scudetto- διατηρούνται αναλλοίωτες, ενώ οι λεπτομέρειες έχουν επεξεργαστεί με ακρίβεια. Οι νέοι προβολείς LED με τεχνολογία adaptive matrix, οι πιο δυναμικοί προφυλακτήρες και τα ανασχεδιασμένα γραφικά στα πίσω φώτα δίνουν ένα πιο σύγχρονη όψη, χωρίς να αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της.

Νέα χρώματα, όπως το Verde Montreal και το Grigio Vesuvio, προστίθενται στη γκάμα, μαζί με ζάντες έως 20 ιντσών με νέα σχεδίαση. Η Tonale εξακολουθεί να ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα και τη σπορ διάθεση, αποφεύγοντας τα υπερβολικά στοιχεία.
Τεχνολογία και ιταλική λεπτομέρεια
Η καμπίνα της Tonale παραμένει ένα από τα πιο προσεγμένα περιβάλλοντα στην κατηγορία της. Η Alfa Romeo έχει αναβαθμίσει τα υλικά, ενισχύοντας την αίσθηση ποιότητας με μαλακές επιφάνειες, αλουμινένια ένθετα και νέες δερμάτινες επενδύσεις. Το τιμόνι τριών ακτίνων με το κόκκινο κουμπί εκκίνησης, ο ψηφιακός πίνακας 12,3’’ και η κεντρική οθόνη 10,25’’ με ανανεωμένο λογισμικό παραμένουν στο επίκεντρο.

Το νέο λογισμικό του infotainment βασίζεται πλέον σε πλατφόρμα Android, προσφέροντας ταχύτερη απόκριση και βελτιωμένη πλοήγηση με φωνητικό έλεγχο. Υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το σύστημα μπορεί να δέχεται over-the-air ενημερώσεις.

Σημαντική αναβάθμιση υπάρχει και στα συστήματα υποβοήθησης. Η Tonale ενσωματώνει πλέον ADAS επιπέδου 2, με adaptive cruise control, υποβοήθηση λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης και ενεργό φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών. Η εργονομία βελτιώθηκε με νέες θήκες αποθήκευσης και πιο αποτελεσματική ηχομόνωση, ενώ η θέση οδήγησης διατηρείται χαμηλά, κάτι που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Alfa Romeo.
Κινητήρες και τεχνολογία μετάδοσης
Η γκάμα κινητήρων της νέας Tonale περιλαμβάνει πλέον δύο υβριδικές επιλογές και μία plug-in hybrid Q4 τετρακίνητη έκδοση.
Η βασική Hybrid 48V χρησιμοποιεί τον γνωστό κινητήρα 1.5 turbo βενζίνης με ηλεκτρική υποβοήθηση 48 Volt και νέο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων TCT διπλού συμπλέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας των 21 kW ενσωματώνεται στο κιβώτιο και επιτρέπει περιορισμένη κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες ή κατά την εκκίνηση. Η συνολική απόδοση φτάνει στους 160 ίππους, ενώ η μέση κατανάλωση παραμένει κάτω από 6,0 λτ./100 χλμ.

Η κορυφαία Plug-in Hybrid Q4 συνδυάζει τον τετρακύλινδρο 1.3 turbo βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, προσφέροντας 280 ίππους και τετρακίνηση μέσω ηλεκτρονικού ελέγχου κατανομής ροπής. Η μπαταρία των 15,5 kWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 69 χιλιόμετρα WLTP και φόρτιση στο 100% σε 2,5 ώρες σε wallbox 7,4 kW.
Η Alfa Romeo έχει επαναπρογραμματίσει το λογισμικό της μετάδοσης για ταχύτερες αλλαγές και βελτιωμένη απόκριση στο πρόγραμμα “Dynamic”, ενώ οι ρυθμίσεις DNA (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency) επηρεάζουν πλέον και τη συνεργασία θερμικού–ηλεκτρικού κινητήρα.
Πλαίσιο, ανάρτηση και οδηγική φιλοσοφία
Παρότι δεν έχουν δοθεί πλήρη στοιχεία για αλλαγές στη γεωμετρία, η νέα Tonale διαθέτει αναβαθμισμένα αμορτισέρ Koni FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, βελτιώνοντας την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα.

Η ανάρτηση παραμένει ανεξάρτητη εμπρός-πίσω (MacPherson) με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου για μείωση βάρους, ενώ η Alfa Romeo αναφέρει σημαντική βελτίωση στη στρεπτική ακαμψία. Τα φρένα Brembo τεσσάρων εμβόλων και το ηλεκτρικό σύστημα πέδησης brake-by-wire έχουν αναβαθμιστεί για πιο φυσική αίσθηση στο πεντάλ.
Εκδόσεις και εξοπλισμός
Η νέα Tonale θα διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Sprint, Ti και Veloce. Η έκδοση Sprint εστιάζει στη βασική υβριδική τεχνολογία με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, η Ti δίνει έμφαση στην πολυτέλεια με νέες επενδύσεις και ζάντες 19’’, ενώ η Veloce αποτελεί τη σπορ κορυφή της σειράς, με ενεργή ανάρτηση και φινιρίσματα dark chrome.

Η παραγωγή ξεκινά στις αρχές του 2026 στο εργοστάσιο Pomigliano d’Arco στην Ιταλία, ενώ η διάθεση στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2026. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, αλλά αναμένεται να κινηθούν σε παρόμοια επίπεδα με την απερχόμενη γενιά, με την plug-in Q4 να παραμένει η κορυφαία έκδοση.
Η εξέλιξη του είδους
Η νέα Alfa Romeo Tonale δεν αλλάζει ριζικά, αλλά εξελίσσεται με τον τρόπο που ταιριάζει στη μάρκα: με ακρίβεια, προσοχή στη λεπτομέρεια και διατήρηση της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας της. Οι τεχνολογικές βελτιώσεις, η αναβάθμιση της υβριδικής γκάμας και η προσεκτική σχεδιαστική εξέλιξη τη φέρνουν πιο κοντά στο σημείο ισορροπίας ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη εποχή.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!