Ferrari 849 Testarossa: H αναγέννηση ενός θρύλου (vid)
- Ένα όνομα με βαριά κληρονομιά
- Ηλεκτρισμένη δύναμη, αγωνιστική ψυχή
- Σχεδίαση που κόβει την ανάσα
- Cockpit εμπνευσμένο από Formula 1
- Assetto Fiorano: η αγωνιστική επιλογή
- Coupé και Spider, δύο όψεις του ίδιου θρύλου
Η Ferrari ξαναγράφει ιστορία με την παρουσίαση της νέας 849 Testarossa, ενός υπερ-υβριδικού μοντέλου που επαναφέρει στο προσκήνιο ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα του Maranello. Διαθέσιμη τόσο ως berlinetta όσο και ως Spider, η νέα Testarossa αντικαθιστά τις SF90 Stradale και Spider, συνδυάζοντας το πάθος της παράδοσης με την καινοτομία του σήμερα. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ενώνει τρεις εποχές: το ένδοξο παρελθόν, το εκρηκτικό παρόν και το εξηλεκτρισμένο μέλλον της Ferrari.
Ένα όνομα με βαριά κληρονομιά
Η πρώτη Testarossa γεννήθηκε το 1956 με την αγωνιστική 500 TR, πήρε σάρκα και οστά στους δρόμους το 1984 με το εμβληματικό supercar της δεκαετίας του ’80 και τώρα επιστρέφει για να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή. Το όνομα «Testarossa» – κόκκινο κεφάλι στα ιταλικά – αναφέρεται στις κόκκινες κεφαλές των κινητήρων της εποχής, αλλά συμβολίζει και κάτι πολύ μεγαλύτερο: την ταύτιση της Ferrari με το πάθος, την ταχύτητα και τον μύθο. Το να δώσεις ξανά ζωή σε αυτό το όνομα σημαίνει ότι στο Maranello ξέρουν καλά πως δεν δημιουργούν απλώς ένα ακόμη supercar, αλλά ένα σύμβολο που πρέπει να σταθεί αντάξιο της ιστορίας.

Ηλεκτρισμένη δύναμη, αγωνιστική ψυχή
Στην καρδιά της 849 Testarossa χτυπά ένας ολοκαίνουργιος V8 biturbo 3.990 κ.εκ., που αποδίδει 830 ίππους. Αυτός συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ στους 1.050 ίππους – την υψηλότερη που έχει γνωρίσει ποτέ μοντέλο παραγωγής της Ferrari. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 2,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα πάνω από 330 km/h την τοποθετούν σε ένα επίπεδο που ξεπερνά τα όρια της λογικής.

Κι όμως, η Ferrari δεν θέλησε απλώς να εντυπωσιάσει με αριθμούς. Η υβριδική διάταξη επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 25 km, ενώ το eManettino προσφέρει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας για κάθε συνθήκη, από την καθημερινή οδήγηση έως την πίστα. Το βάρος παραμένει εξαιρετικά χαμηλό (1.570 κιλά για την coupé, 1.660 για τη Spider), χάρη στην εκτεταμένη χρήση carbon, τιτανίου και ειδικών ελαφριών κραμάτων αλουμινίου.
Σχεδίαση που κόβει την ανάσα
Η 849 Testarossa αντλεί έμπνευση από τα αγωνιστικά πρωτότυπα της δεκαετίας του ’70 και ταυτόχρονα ενσωματώνει μια ακραία αεροδυναμική φιλοσοφία. Η χαρακτηριστική λύση twin-tail και το ενεργό σπόιλερ αποδίδουν έως 415 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 km/h, εξασφαλίζοντας σταθερότητα σε κάθε περίσταση. Το coupé εκφράζει την απόλυτη καθαρότητα της φόρμας, ενώ η Spider προσφέρει το ίδιο τεχνολογικό μεγαλείο με τη μαγεία της ανοιχτής οδήγησης, χάρη στην αναδιπλούμενη hard top που λειτουργεί σε μόλις 14 δευτερόλεπτα.

Cockpit εμπνευσμένο από Formula 1
Στο εσωτερικό, ο οδηγός ζει μια εμπειρία που παραπέμπει περισσότερο σε μονοθέσιο παρά σε αυτοκίνητο δρόμου. Το τιμόνι συγκεντρώνει όλες τις βασικές λειτουργίες, το eManettino επιτρέπει ρυθμίσεις «εν πτήσει» και η οθόνη υψηλής ανάλυσης προσφέρει άμεση πληροφόρηση. Υλικά όπως δέρμα, Alcantara και ανθρακονήματα συνδυάζονται με άψογο φινίρισμα, ενώ το επίπεδο εξατομίκευσης είναι, όπως πάντα στη Ferrari, σχεδόν απεριόριστο. Ακόμη και η ηχητική υπογραφή του νέου V8 έχει εξελιχθεί ώστε να ξυπνά μνήμες από τις Testarossa του παρελθόντος, δίνοντας ταυτόχρονα μια νέα, πιο καθαρή χροιά.

Assetto Fiorano: η αγωνιστική επιλογή
Για όσους αναζητούν το απόλυτο, η Ferrari διαθέτει την 849 Testarossa με το πακέτο Assetto Fiorano. Αυτό μειώνει το βάρος κατά 30 κιλά, φέρνει ελαστικά Michelin Cup2R, αναρτήσεις εμπνευσμένες από την F1 και μια αποκλειστική διχρωμία που παραπέμπει στις ρίζες του μοντέλου. Είναι η πιο «αγωνιστική» εκδοχή ενός ήδη ακραίου supercar.

Coupé και Spider, δύο όψεις του ίδιου θρύλου
Η νέα Testarossa δεν είναι απλώς η διάδοχος της SF90· είναι η Ferrari που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο. Το coupé εκπροσωπεί την αγνότητα της μορφής, ενώ η Spider απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν να ζουν τον ήχο και την αίσθηση χωρίς φίλτρα. Και οι δύο όμως υπηρετούν τον ίδιο σκοπό: να αποδείξουν ότι η Ferrari μπορεί να κοιτάζει την παράδοσή της χωρίς νοσταλγία, αλλά με όραμα για το μέλλον.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!









