Volkswagen ID.3: Σε τι κατάσταση είναι η μπαταρία μετά από 169.000 χλμ.
Η πτώση στην απόδοση της μπαταρίας αποτελεί αιτία για ορισμένους εκ των αμφισβητιών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μην κάνουν το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Όπως και στο κινητό μας, η απόδοση της μπαταρίας ενός EV πέφτει με το χρόνο, τη χρήση αλλά και το πώς την φορτίζουμε.
Τι εγγύηση δίνουν για την μπαταρία οι κατασκευαστές
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δίνουν συνήθως εγγύηση 7-8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% χωρητικότητας της μπαταρίας. Εγγυώνται δηλαδή ότι μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η μπαταρία δεν θα πέσει κάτω από αυτό το επίπεδο.
Π.χ., αν μία μπαταρία δίνει αυτονομία 500 χλμ, μέχρι τα 7-8 έτη θα προσφέρει αυτονομία τουλάχιστον 350 χλμ.
Το παράδειγμα του Volkswagen ID.3
Ο γερμανικός οργανισμός ADAC πήρε τον Μάιο του 2021 ένα Volkswagen ID.3 Pro S στην έκδοση με την μπαταρία 77 kWh, κόστους 48.550 ευρώ. Μέχρι σήμερα έχει διανύσει σχεδόν 170.000 χλμ., τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Πλέον η μπαταρία βρίσκεται εκτός εγγύησης, καθώς το αυτοκίνητο έχει υπερβεί το όριο των 160.000 χλμ. Και όμως τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά: Με 169.651 χλμ. στο οδόμετρο, η χωρητικότητα της μπαταρίας βρίσκεται στο 91% της αρχικής!
Μάλιστα αν η φόρτιση γινόταν συνήθως έως το 80% (όπως προτείνουν οι κατασκευαστές), η απόδοση της μπαταρίας θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη.
Στον ακόλουθο πίνακα απεικονίζεται το επίπεδο SoH (state of health) της μπαταρίας ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα (με περιθώριο σφάλματος +-3%):

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!