Οδηγήσαμε το Dacia Duster διπλού καυσίμου: Ταξίδι με 8 ευρώ ανά 100 χλμ.

Οδηγήσαμε το Dacia Duster διπλού καυσίμου: Ταξίδι με 8 ευρώ ανά 100 χλμ.

Οδηγήσαμε το Dacia Duster διπλού καυσίμου: Ταξίδι με 8 ευρώ ανά 100 χλμ.
H έκδοση ECO-G 100 εφοδιάζεται με εργοστασιακό σύστημα βενζίνης-υγραερίου και είναι η πιο οικονομική στον τιμοκατάλογο του Dacia Duster.

Καλοκαίρι σημαίνει ταξίδια και όσοι επιλέγουν προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα θέλουν ένα αυτοκίνητο με χώρους, αξιόπιστο και οικονομικό σε κατανάλωση. Στοιχεία που εκ προοιμίου διαθέτει το Dacia Duster, όμως θελήσαμε να τα διαπιστώσουμε και στην πράξη.

Το πρόγραμμα προέβλεπε εξόρμηση στην Λαμία για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και στη συνέχεια οδοιπορικό μέχρι την Καλαμπάκα αλλά και το Βόλο. Και όλα αυτά μέσα στο ασφυκτικό χρονικό διάστημα μίας εβδομάδας. Επιλέξαμε το Dacia Duster με τον κινητήρα ECO-G 100, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και μπορεί να καταναλώσει είτε βενζίνη είτε υγραέριο. Πρόκειται για 100% εργοστασιακό σύστημα διπλού καυσίμου, που καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και το οποίο η Dacia διαθέτει σε όλη τη γκάμα της. Μάλιστα το έχουν εμπιστευθεί πάνω από 1 εκατομμύριο πελάτες της μάρκας από το 2010.

Dacia Duster

Σκληροτράχηλο και όμως μοντέρνο

«Πιο Duster και όμως Duster». Με αυτό το σύνθημα η Dacia έριξε στην αγορά την τρίτη γενιά ενός μοντέλου, το οποίο από το 2010 έως και σήμερα έχει κατασκευαστεί σε πάνω από 2,2 εκατομμύρια μονάδες. Χαρακτηριστικό της ζήτησης είναι ότι περίπου 1.000 Duster βγαίνουν κάθε μέρα από τη γραμμή παραγωγής στο Πιτέστι της Ρουμανίας.

 

Dacia Duster

Το νέο Duster έχει διατηρήσει το σουλούπι του απερχόμενου μοντέλου, όμως είναι αρκετά πιο σύγχρονο και ελκυστικό σχεδιαστικά. Οι σχεδιαστές της Dacia επέλεξαν μεν απαλές γραμμές, όμως δημιούργησαν ένα μυώδες αμάξωμα. Τα LED φωτιστικά σώματα μαζί με τη νέα μάσκα της Dacia δημιουργούν την αίσθηση ότι το πλάτος του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερο και ταυτόχρονα αποτελούν το σχεδιαστικό γνώρισμα του νέου SUV. Η ίδια φιλοσοφία στα φώτα (σε σχήμα Υ) ακολουθείται και πίσω, ενώ ο off road χαρακτήρας του Duster τονίζεται από τις ποδιές και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών (αρκετά μέρη του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό).

Το νέο Duster έχει μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 472 λίτρα (στην έκδοση 4x2), όγκος αρκετός για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας ή τις δραστηριότητες υπαίθρου.

Ο ψηφιακός κόσμος στον οποίο όλοι ζουν

Σαφώς βελτιωμένη είναι η αίσθηση που αποκομίσαμε από την καμπίνα των επιβατών, τόσο από την ποιότητα των υλικών όσο και από την συναρμογή τους. Λεπτομέρειες σε σχήμα «Υ» συναντάμε και στο εσωτερικό, όπως στους αεραγωγούς. Πέρα από ευρύχωρο και ποιοτικό, το σαλόνι είναι και ψηφιακό, όπως επιτάσσει η σημερινή εποχή.

Dacia Duster

Το Duster διαθέτει μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών από την έκδοση Expression (ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό) για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Με καλά γραφικά και φιλικό μενού, σίγουρα θα διευκολύνει τον οδηγό και το συνοδηγό, ενώ υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός στη βασική έκδοση και ψηφιακός 7 ιντσών στις υπόλοιπες.

Στον τομέα της πρακτικότητας, η Dacia παρουσιάζει τον κύβο πολλαπλών χρήσεων «3 in 1», Υπάρχουν 8 σημεία πρόσδεσής του μέσα στο αυτοκίνητο. Λειτουργεί ως ποτηροθήκη, ως φακός και ως γάντζος για τσάντες και άλλα αντικείμενα.

Dacia Duster

Ταξίδι με βενζίνη και υγραέριο: Τι με συμφέρει

Για πρώτη φορά το Duster δεν είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, λόγω των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εκπομπές ρύπων τους, όμως η χρήση της πλατφόρμας CMF-B του Renault Group του επιτρέπει να εφοδιάζεται με υβριδική τεχνολογία, είτε mild hybrid 48V είτε full hybrid.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το ECO-G 100, με το εργοστασιακό σύστημα διπλού καυσίμου, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Πρόκειται για ιδιαίτερα δημοφιλή έκδοση στην Ελλάδα, καθώς ο περιορισμός του κόστους χρήσης είναι βασικό ζητούμενο για τους περισσότερους οικογενειάρχες. Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται πανεύκολα με ένα κουμπί στο ταμπλό, ακόμα και εν κινήσει.

Revoil

Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες βενζίνης και υγραερίου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία που υπό προϋποθέσεις ξεπερνά τα 1.300 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο διανύσαμε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα τόσο με βενζίνη όσο και με υγραέριο, οπότε βγάλαμε ένα ασφαλές συμπέρασμα για την μέση κατανάλωση. Αυτή ήταν 7 λίτρα ανά 100 χλμ. με βενζίνη και 9 λίτρα ανά 100 χλμ. με υγραέριο. Υπολογίζοντας το κόστος με 1,75 ευρώ το λίτρο βενζίνης, ανέρχεται σε 12,25 ευρώ για 100 χλμ. Και με 0,85 ευρώ το λίτρο LPG ξοδεύεις μόλις 7,65 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Πας δηλαδή από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με λιγότερα από 40 ευρώ για καύσιμο!

Με το Duster ECO-G 100 ταξιδεύεις λοιπόν με κόστος αντίστοιχο ή ακόμα και χαμηλότερο ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου, χωρίς το άγχος για τους περιορισμούς που μπορεί να μπουν τα επόμενα χρόνια στα μοντέλα diesel και οι οποίοι έχουν μειώσει αισθητά το μερίδιό τους. Και με απόδοση κινητήρα πολύ κοντά σε αυτή με καύσιμο την αμόλυβδη βενζίνη. Το Duster δεν ξεχωρίζει για τις επιδόσεις ή την οδική του συμπεριφορά, όμως είναι ασφαλές και ικανό να βγει και εκτός δρόμου χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Dacia Duster

Τιμές και εκδόσεις εξοπλισμού

Οι πελάτες της Dacia μπορούν να διαμορφώσουν το δικό τους Duster επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρων - μετάδοσης και άλλες τόσες εξοπλισμού: τη βασική Essential, την μεσαία Expression, ενώ στην κορυφή έχουν διπλή επιλογή. Είτε την Extreme (με έμφαση στο off road look), είτε την Journey (πιο ντιζάιν και με πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης). Οι τιμές για το Duster ECO-G 100 αρχίζουν από μόλις 20.500 ευρώ, για την έκδοση Essential και φθάνουν έως τις 25.000 ευρώ για τις Journey και Extreme.

  • Η Essential προσφέρει μεταξύ άλλων το Media Control, σταθερές ράγες οροφής, 6 αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: αυτόνομο φρενάρισμα (με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών), αναγνώριση οδικής σήμανσης, υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (eCalls) κ.α.
  • Η Expression προσθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 10,1 ιντσών και το σύστημα Media Display, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα.
  • Το Duster Extreme προσθέτει στον εξοπλισμό του Expression τις αρθρωτές ράγες οροφής, επενδύσεις που μπορούν να αφαιρεθούν και να πλυθούν, λαστιχένια πατάκια και πάτωμα του πορτμπαγκάζ, αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα 3-in-1, διακοσμητικά στοιχεία εντός και εκτός κ.α.
  • Η έκδοση Journey έχει επιπλέον της Expression τις 18άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ασύρματη φόρτιση κινητού, το σύστημα Media Nav Live με πλοήγηση, ηχοσύστημα Arkamys 3D Sound System με 6 ηχεία κ.α.

Το Cruise control περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ το αυτόματα φώτα είναι στάνταρ στα μοντέλα Extreme και Journey.

Dacia Duster

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

@Photo credits: Gazzetta/Dacia