Καύσωνας και αυτοκίνητο: Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί

Newsroom
Καύσωνας και αυτοκίνητο: Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί
Η δροσερή καμπίνα επιβατών δεν συμβάλλει μόνο στην άνεση αλλά και στην οδική ασφάλεια. Πώς όμως θα βελτιώσουμε με σωστό τρόπο τη θερμοκρασία;

Οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν ότι την Τρίτη 8 και την Τετάρτη 9 Ιουλίου οι θερμοκρασίες θα ξεπεράσουν τοπικά σε περιοχές της Ελλάδας τους 40 βαθμούς Κελσίου. Όσοι δεν μπορούν να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λάβουν μέτρα προστασίας.

Στο αυτοκίνητο τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όμως και εκεί πρέπει να ακολουθούμε ορισμένα βήματα για να δροσίσουμε το εσωτερικό γρήγορα και αποτελεσματικά. Και μην ξεχνάμε: η σωστή θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει μόνο με την άνεση αλλά και με την οδική ασφάλεια, αφού οι αντιδράσεις του οδηγού είναι πιο άμεσες.

Η σωστή θερμοκρασία στην καμπίνα του αυτοκινήτου είναι αυτή κατά την οποία δεν ζεσταινόμαστε. Έτσι διατηρούμε το μέγιστο της συγκέντρωσής μας και ανταποκρινόμαστε σωστά στα ερεθίσματα που δεχόμαστε από το περιβάλλον.

καύσωνας

 

Πώς επιτυγχάνουμε την ιδανική θερμοκρασία

  • Η ορθή διαδικασία μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, ακόμα κι όταν το θερμόμετρο δείχνει 40+, είναι να… μην ενεργοποιήσουμε αμέσως το σύστημα κλιματισμού. Πρέπει πρώτα να ανοίξουμε τα παράθυρα, να φύγει ο θερμός αέρας της καμπίνας και μετά να κυνηγήσουμε ανάσες δροσιάς. Έτσι αποφεύγουμε το θερμικό σοκ από ένα ξαφνικό κύμα κρύου αέρα.
  • Θα το πούμε επίσης γιατί πρέπει: το να στρέψετε όλους τους αεραγωγούς πάνω σας, δεν θα φέρει ομοιόμορφη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος. Μην κλείνετε τους αεραγωγούς, αντιθέτως επιλέξτε τη ροή αέρα προς το παρμπρίζ. «Ώστε ο κρύος αέρας να μην έρχεται απευθείας στο πρόσωπο και να διαχέεται προς όλη την καμπίνα», τονίζει η Πάρμοβα.
  • Όταν στον αέρα η θερμοκρασία φλερτάρει με τους 40, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να ρυθμίσουμε το aircondition στους 16 βαθμούς. Όπως αναφέρει η γιατρός στο ιατρικό κέντρο της Skoda, Γιάνα Πάρμοβα, η προτεινόμενη διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στο εξωτερικό και το εσωτερικό του οχήματος δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 5 βαθμούς Κελσίου. Βέβαια σε ακραίες συνθήκες, όπως στα 40άρια της Ελλάδας, η διαφορά είναι μεγαλύτερη.
  • Δεν είμαστε Εσκιμώοι, δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε το εσωτερικό «ψυγείο». Αντιθέτως θα δουλεύει ο κλιματισμός στα όριά του, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Η ιδανική θερμοκρασία είναι στους 21-23 βαθμούς Κελσίου.
  • Η αυτόματη λειτουργία στα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού είναι αποτελεσματική, καθώς η θερμοκρασία και άλλες παράμετροι όπως η ισχύς και η κατανομή του κρύου αέρα ελέγχονται από αισθητήρες.
  • Όταν πλησιάζετε τον προορισμό σας, αυξήστε λίγο τη θερμοκρασία, για να αποφύγετε το θερμικό σοκ.
  • Προσοχή σε κάτι ακόμα. Όταν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό, πρέπει να επιλέξουμε την ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας, σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει λόγος να επιτρέψουμε σε περισσότερο θερμό αέρα να εισέλθει στο όχημα. Όταν το σύστημα πάρει μπρος και οι θερμοκρασίες αρχίσουν να πέφτουν, τότε μία εναλλαγή για να ανανεώνεται και λίγο το οξυγόνο, δεν βλάπτει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

@Photo credits: Skoda Auto