Η Nissan ετοιμάζεται να εφαρμόσει εθελούσια έξοδο στη Μ. Βρετανία

Η Nissan ετοιμάζεται να εφαρμόσει εθελούσια έξοδο στη Μ. Βρετανία

Κώστας Παστρίμας
Η Nissan ετοιμάζεται να εφαρμόσει εθελούσια έξοδο στη Μ. Βρετανία
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει σε αναδιάρθρωση για μεγαλύτερη αποδοτικότητα, ενώ το εργοστάσιο του Σάντερλαντ παραμένει κρίσιμο για το ηλεκτρικό μέλλον της στην Ευρώπη.

Η Nissan βρίσκεται σε περίοδο αναδιάρθρωσης και προσαρμογής, με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει ότι θα ξεκινήσει συζητήσεις αυτή την εβδομάδα για την εφαρμογή εθελούσιας εξόδου στο εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ της Μ. Βρετανίας. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στον ευρύτερο παγκόσμιο στόχο της εταιρείας για μείωση του εργατικού δυναμικού της κατά 15%.

Στόχος της Nissan είναι η αύξηση της αποδοτικότητας του Σάντερλαντ, ώστε να καταστεί μια «πιο λιτή και πιο ευέλικτη» μονάδα. Αν και η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένο αριθμό θέσεων που επιδιώκει να περικόψει, δημοσιεύματα του ιαπωνικού πρακτορείου Kyodo News κάνουν λόγο για στόχο 250 εργαζομένων. Η Nissan διευκρίνισε ότι οι συζητήσεις θα αφορούν ευκαιρίες εθελοντικής συνταξιοδότησης και υποστήριξη από την εταιρεία.

Παρά τις περικοπές, το εργοστάσιο του Σάντερλαντ θεωρείται κρίσιμο για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Nissan. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Ιβάν Εσπινόζα, έχει ανακοινώσει σχέδια για το κλείσιμο επτά εργοστασίων παγκοσμίως, ωστόσο το Σάντερλαντ δεν αναμένεται να είναι μεταξύ αυτών. Αντιθέτως, η Nissan σχεδιάζει να κατασκευάσει εκεί τη νέα έκδοση του ηλεκτρικού της μοντέλου, Nissan Leaf EV, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της στη μονάδα για το ηλεκτρικό της μέλλον στην περιοχή.

Οικονομικές πιέσεις και διαχείριση ρευστότητας

Οι περικοπές θέσεων εργασίας δεν είναι η μόνη ένδειξη οικονομικής πίεσης για τη Nissan. Πρόσφατα, η εταιρεία ζήτησε από ορισμένους προμηθευτές της σε Μ. Βρετανία και Ευρωπαϊκή Ένωση να δεχτούν καθυστερήσεις στις πληρωμές. Αυτή η κίνηση, που επιβεβαιώθηκε από την ίδια τη Nissan, αποσκοπεί στην αύξηση της διαθέσιμης ρευστότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας στο κλείσιμο του πρώτου οικονομικού τριμήνου (Απρίλιος-Ιούνιος).

 

Η Nissan δήλωσε ότι παρείχε κίνητρα στους προμηθευτές της για πιο ευέλικτους όρους πληρωμής, δίνοντάς τους την επιλογή να πληρωθούν άμεσα ή να επιλέξουν μεταγενέστερη πληρωμή με τόκο, χωρίς επιπλέον κόστος γι' αυτούς. Είναι μια πρακτική που δεν είναι ασυνήθιστη για μεγάλες εταιρείες που επιδιώκουν να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τις ταμειακές τους ροές.

Φωτογραφίες: Nissan

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!