Τι δουλειά έχει ο Μοντεζέμολο στη McLaren;
- Μια εμβληματική μορφή της Ferrari
- Η νέα θέση στη McLaren και τι σημαίνει για το μέλλον
- Η στρατηγική επιλογή: Αναζητώντας τον μετασχηματισμό
Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στον κόσμο της αυτοκίνησης, προκαλώντας έκπληξη και ποικίλα σχόλια: ο Λούκα Κορντέρο ντι Μοντεζέμολο, μια από τις πλέον εμβληματικές μορφές στην ιστορία της Ferrari, φέρεται να εργάζεται πλέον για τη McLaren, έναν εκ των μεγαλύτερων αντιπάλων της Scuderia. Η φήμη αυτή, που ξεκίνησε από χρήστη του Reddit, επιβεβαιώθηκε όταν το όνομα του Μοντεζέμολο εμφανίστηκε σε έγγραφο ως διευθυντής στην McLaren Group Holdings Limited στο Companies House, τον βρετανικό κυβερνητικό οργανισμό που διατηρεί το μητρώο εταιρειών της χώρας.
Μια εμβληματική μορφή της Ferrari
Ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο δεν είναι απλώς ένα όνομα στην ιστορία της Ferrari. Εργάστηκε για πρώτη φορά στην ομάδα της Formula 1 τη δεκαετία του 1970 και επέστρεψε στην εταιρεία το 1991, αναλαμβάνοντας ουσιαστικά τη διαδοχή του ίδιου του Έντσο Φεράρι. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, που διήρκεσε μέχρι το 2014, ο Μοντεζέμολο επέβλεψε έναν πλήρη μετασχηματισμό του τμήματος των αυτοκινήτων δρόμου της Ferrari, οδηγώντας το από μια περίοδο «αδράνειας» σε μια κατάσταση που έγινε ο φθόνος ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν κατά τη 13ετή παρουσία του στην εταιρεία, όπως οι F355, 550, F50, Enzo, 599, 458, F12berlinetta και LaFerrari, συγκαταλέγονται στα καλύτερα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ferrari. Παράλληλα, εκτόξευσε τις πωλήσεις με μοντέλα όπως η California, ενώ προώθησε και περισσότερα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής και one-off δημιουργίες.
Η νέα θέση στη McLaren και τι σημαίνει για το μέλλον
Είναι κρίσιμο να διευκρινιστεί ότι η εμπλοκή του Μοντεζέμολο αφορά την McLaren Automotive, το τμήμα της McLaren που ασχολείται με τα αυτοκίνητα δρόμου. Η McLaren Group Holdings Limited, όπου πλέον είναι διευθυντής, ελέγχει αποκλειστικά αυτό το τμήμα. Η ομάδα της Formula 1 της McLaren εξακολουθεί να ελέγχεται από την McLaren Group, η οποία ανήκει αλλού και λειτουργεί ξεχωριστά. Συνεπώς, ο Μοντεζέμολο δεν θα έχει καμία σχέση με τις δραστηριότητες της McLaren στη Formula 1.

Αυτή η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο σημαντικών αλλαγών για την McLaren Automotive. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η επενδυτική εταιρεία CYVN Holdings από το Άμπου Ντάμπι εξαγόρασε την McLaren Automotive και τη συγχώνευσε με την Forseven, μια βρετανική startup ηλεκτρικών οχημάτων που επίσης ανήκει στην CYVN. Τον περασμένο μήνα, η McLaren Automotive ανακοίνωσε ότι ο CEO της Forseven, Νικ Κόλινς (πρώην επικεφαλής R&D στην Jaguar Land Rover), θα αναλάβει καθήκοντα ως διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας supercar.
Η στρατηγική επιλογή: Αναζητώντας τον μετασχηματισμό
Ο λόγος που η CYVN επιθυμεί την ένταξη μιας τόσο εμβληματικής προσωπικότητας όπως ο Μοντεζέμολο είναι σαφής: θέλει να αναστρέψει την πορεία της McLaren Automotive και να την οδηγήσει σε μια νέα εποχή επιτυχίας. Με τον Μοντεζέμολο στο δυναμικό της, η McLaren αποκτά έναν άνθρωπο με αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχίας στον μετασχηματισμό μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ακριβώς έκανε με τη Ferrari, και μάλιστα με περίσσιο στιλ και αποτελεσματικότητα. Η εμπειρία του στην ανάπτυξη εμβληματικών μοντέλων, στην ενίσχυση των πωλήσεων και στην προώθηση της αποκλειστικότητας, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η McLaren Automotive για να ανακτήσει τη δυναμική της στην αγορά των supercar.
Το ερώτημα «Τι δουλειά έχει ο Μοντεζέμολο στη McLaren;» βρίσκει την απάντησή του στην επιθυμία για ανανέωση και μετασχηματισμό. Η παρουσία του σηματοδοτεί μια σοβαρή πρόθεση από την πλευρά των νέων ιδιοκτητών της McLaren Automotive να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία ενός θρύλου της βιομηχανίας για να χαράξουν μια νέα, επιτυχημένη πορεία για τη βρετανική φίρμα. Το μέλλον θα δείξει αν αυτή η τολμηρή κίνηση θα αποδώσει τους καρπούς που προσδοκώνται.
Φωτογραφίες: Ferrari
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!