
Porsche 963 RSP: Όταν η αγωνιστική κληρονομιά βγαίνει στον δρόμο

- Ένα όνειρο που ζωντάνεψε: Από την πίστα στους δρόμους
- Πιστότητα στην αγωνιστική ψυχή
- Το τεχνολογικό DNA παραμένει αναλλοίωτο
- Μια μοναδική στιγμή στην ιστορία της Porsche
Η Porsche έγραψε για άλλη μια φορά ιστορία μεταφέροντας τη μαγεία των αγώνων στους δημόσιους δρόμους. Με αφορμή τη φετινή 24ωρη μάχη του Le Mans, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε την Porsche 963 RSP, ένα μοναδικό, συλλεκτικό όχημα, βασισμένο στο αγωνιστικό hypercar που κυριαρχεί σε IMSA και WEC, αλλά φτιαγμένο για έναν και μόνο σκοπό: να τιμήσει το παρελθόν της και την εμβληματική 917 του 1975 που είχε κυκλοφορήσει στους δρόμους της Γαλλίας.
Ένα όνειρο που ζωντάνεψε: Από την πίστα στους δρόμους
Η 963 RSP δημιουργήθηκε από την Porsche AG σε συνεργασία με την Porsche Penske Motorsport και την Porsche Cars North America, υπό την καθοδήγηση του θρύλου του μηχανοκίνητου αθλητισμού Roger Penske – του ανθρώπου στον οποίο χρωστά και το όνομά της (RSP: Roger S. Penske).
Πενήντα χρόνια πριν, ένα Porsche 917, πρακτικά αγωνιστικό πρωτότυπο, έκανε το ταξίδι από τo Τσουφενχάουζεν στο Παρίσι, σχεδόν αναλλοίωτο από την αγωνιστική του μορφή. Σήμερα, η 963 RSP επιχειρεί κάτι παρόμοιο: με ελάχιστες μετατροπές από την αγωνιστική 963 και προσεγμένη δουλειά στο αμάξωμα και την ανάρτηση, πήρε άδεια να κυκλοφορήσει σε δημόσιους δρόμους για να συμμετάσχει σε μια επετειακή εκδήλωση στη Σαρτ.
Πιστότητα στην αγωνιστική ψυχή
Το αμάξωμα της 963 RSP διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτα τα ανθρακονημάτινα και Kevlar® πάνελ του αγωνιστικού μοντέλου, όμως, σε αντίθεση με τα αγωνιστικά αδέρφια της, είναι βαμμένη – και όχι ντυμένη με φιλμ – σε ένα ειδικά αναπαραχθέν χρώμα Martini Silver. Οι σχεδιαστές επέλεξαν να κάνουν ελάχιστες αλλαγές: μικρά αεροδυναμικά φτερά καλύπτουν τα ανοίγματα στους θόλους των τροχών, ενώ προστέθηκαν φώτα συμβατά με την κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας με τη στήριξη των αρχών και της ACO.
Στο εσωτερικό, το απόλυτα λειτουργικό cockpit της 963 μετατράπηκε με πολυτελείς πινελιές: δέρμα σε ανοιχτό καφέ χρώμα, Alcantara επενδύσεις, ψύξη καθισμάτων και ακόμη και μια αποσπώμενη ποτηροθήκη – στοιχεία που θυμίζουν πιο πολύ το 917 του '75 και λιγότερο ένα καθαρόαιμο hypercar.
Το τεχνολογικό DNA παραμένει αναλλοίωτο
Κάτω από την αγωνιστική επιδερμίδα της RSP κρύβεται το ίδιο υβριδικό σύνολο με την κανονική 963: ένας twin-turbo V8 κινητήρας 4,6 λίτρων, συνδυασμένος με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 800V. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 680 ίππους, αν και για τη χρήση στον δρόμο έγιναν μικρές προσαρμογές ώστε να λειτουργεί με απλή βενζίνη και με πιο προοδευτική απόδοση ισχύος. Η ρύθμιση της ανάρτησης προσαρμόστηκε για πιο ήπιες αντιδράσεις στην άσφαλτο, ενώ τα αγωνιστικά ελαστικά αντικαταστάθηκαν με ειδικά ελαστικά βροχής της Michelin.
Μια μοναδική στιγμή στην ιστορία της Porsche
Η Porsche 963 RSP δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει σε μαζική παραγωγή. Είναι μια και μοναδική δημιουργία, φτιαγμένη για να τιμήσει τη μακρόχρονη σχέση της Porsche με την Penske και για να ξυπνήσει μνήμες από την πιο τολμηρή στιγμή του 917. Θα εκτεθεί στο Circuit de la Sarthe στη διάρκεια του 24ωρου αγώνα και αμέσως μετά θα επιστρέψει στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη.
Ο ίδιος ο Roger Penske δήλωσε: «Όπως το 917, θέλαμε αυτή η Porsche να παραμείνει αυθεντική στη φιλοσοφία της. Να έχει την ψυχή ενός αγωνιστικού, αλλά να μπορεί να σταθεί και στον δρόμο. Αυτό καταφέραμε – ένα αυτοκίνητο εξίσου συναρπαστικό στην πίστα και στον δρόμο».
Φωτογραφίες: Porsche
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!