F1 - Η άμεση προσαρμογή του Χάμιλτον στη Ferrari ήταν αδύνατη
- Οι διαφορές μεταξύ Mercedes και Ferrari
- Φυσιολογική η προσαρμογή του Χάμιλτον
- Γιατί είναι δύσκολη η αλλαγή ομάδας στην F1
Ο Λιούις Χάμιλτον διανύει μια από τις πιο απαιτητικές περιόδους της καριέρας του, καθώς η μετάβασή του από τη Mercedes στη Ferrari για τη σεζόν 2025 δεν έχει συνοδευτεί από τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Παρά τις υψηλές προσδοκίες και τον ενθουσιασμό που δημιούργησε αυτή η μεταγραφή, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον.
Μέχρι στιγμής, ο πολυπρωταθλητής δεν έχει καταφέρει να τερματίσει στο βάθρο σε Grand Prix. Ως αποτέλεσμα έχει δεχθεί έντονη κριτική, η οποία σε συνδυασμό με την έλλειψη ταχύτητας της SF-25 δεν βοηθούν να βελτιωθεί το κλίμα εντός της ιταλικής ομάδας.
Signature style ✍️ pic.twitter.com/8s5JVLXf8j
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 27, 2025
Οι διαφορές μεταξύ Mercedes και Ferrari
Πέρα από την αγωνιστική πρόκληση, η προσαρμογή του Χάμιλτον στη Ferrari περιλαμβάνει και πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των δύο κορυφαίων ομάδων. Στη Mercedes, όπου ο Βρετανός αγωνίστηκε επί 11 χρόνια, η λειτουργία ήταν βασισμένη στην απόλυτη πειθαρχία, στη διαχείριση δεδομένων και στην τελειομανία ενός γερμανικού μοντέλου οργάνωσης.
Αντιθέτως, η Ferrari είναι μια ομάδα με ιταλική ιδιοσυγκρασία: λειτουργεί πιο συναισθηματικά, πιο ενστικτωδώς και υπό πίεση από εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες – όπως τα ιταλικά ΜΜΕ και οι τιφόζι. Αυτές οι διαφορές, συνδυασμένες με την ανάγκη τεχνικής προσαρμογής στο SF-25, κάνουν τη μετάβαση του Χάμιλτον ακόμα πιο σύνθετη, ανεξάρτητα από την εμπειρία ή το ταλέντο του.
Picture perfect🏁 pic.twitter.com/FCQ8M8xvQl
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 29, 2025
Φυσιολογική η προσαρμογή του Χάμιλτον
Ο πρώην οδηγός της Ferrari και νυν της Williams, Κάρλος Σάινθ, υποστήριξε για ακόμη μία φορά τον πολυπρωταθλητή. Αναφέρθηκε στη δυσκολία μετάβασης από τη μία ομάδα στην άλλη και έφερε το παράδειγμα τόσο το δικό του όσο και του Νίκο Χούλκενμπεργκ.
«Όχι, δεν είμαι καθόλου έκπληκτος. Οι δυσκολίες του είναι πραγματικές – και για μένα, και για τον Χούλκενμπεργκ, και για κάθε οδηγό που αλλάζει ομάδα. Όταν είσαι rookie, έχεις καθαρό μυαλό. Όταν όμως έχεις πολυετή εμπειρία με ένα συγκεκριμένο μονοθέσιο, όλα φαίνονται διαφορετικά και περίεργα. Για τον Λιούις, που ήταν 12 χρόνια στη Mercedes, είναι απόλυτα λογικό να δυσκολεύεται στην αρχή. Στους πρώτους μου αγώνες με τη Williams ήμουν πραγματικά "χαμένος" σε πολλά σημεία. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να επιταχύνεις την προσαρμογή όσο γίνεται, αλλά αυτό παίρνει χρόνο», ανέφερε.
Γιατί είναι δύσκολη η αλλαγή ομάδας στην F1
Η αλλαγή ομάδας στη Formula 1 δεν είναι μια απλή υπόθεση. Παρά τις εξαιρετικές ικανότητες των οδηγών, η επιτυχία εξαρτάται από δεκάδες παραμέτρους:
Διαφορετική φιλοσοφία μονοθεσίου: Κάθε ομάδα σχεδιάζει το μονοθέσιό της με βάση συγκεκριμένα αεροδυναμικά και μηχανικά χαρακτηριστικά. Ο Χάμιλτον καλείται τώρα να προσαρμοστεί από την εξαιρετικά σταθερή πίσω ανάρτηση της Mercedes, σε ένα μονοθέσιο Ferrari που έχει διαφορετική δυναμική στην είσοδο των στροφών.
Νέα συστήματα και επικοινωνία: Οι οδηγίες από τους μηχανικούς, η στρατηγική και η χρήση των εργαλείων στο τιμόνι απαιτούν διαφορετική κατανόηση και ταχύτατη εξοικείωση.
Χημεία με την ομάδα: Η εμπιστοσύνη και η κατανόηση με τους μηχανικούς και τους μηχανολόγους δεν χτίζεται από τη μια μέρα στην άλλη. Ο Χάμιλτον είχε αυτή τη σχέση με τη Mercedes, τώρα όμως ξεκινά από το μηδέν.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για τo επικό φιάσκο του Μονακό και ψάχνουν τρόπους για να μην ξανασυμβεί.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari press media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!