
Test drive: Οδηγήσαμε τη νέα BMW X3 M50 xDrive, ένα από τα πιο ακομπλεξάριστα μοντέλα των Βαυαρών

- Διακριτική επιβολή, τεχνολογική ακρίβεια
- Τεχνολογία αιχμής για κάθε στιγμή της διαδρομής
- Πραγματική ισχύς, πολιτισμένη έκφραση
- Όταν το SUV ντύνεται Gran Turismo
- Μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους ξέρουν τι ζητούν
Η BMW X3 δεν είναι ένα καινούργιο όνομα στον κόσμο των premium SUV. Αντιθέτως, συγκαταλέγεται στα πιο επιτυχημένα μοντέλα της βαυαρικής φίρμας, καθώς έχει καταφέρει μέσα από τις γενιές να ισορροπήσει μεταξύ οικογενειακής πρακτικότητας και σπορ χαρακτήρα. Στην ανανεωμένη γκάμα της τέταρτης γενιάς, η έκδοση M50 xDrive αναλαμβάνει ρόλο κορυφαίας επιλογής, συνδυάζοντας ισχύ 398 ίππων, τετρακίνηση, σπορ ρυθμίσεις και εκτεταμένο εξοπλισμό.
Το γράμμα «Μ» στον κωδικό της δεν δηλώνει πλήρως M μοντέλο, αλλά δεν είναι και απλώς ένα «καλοστημένο SUV με εμφάνιση M». Η X3 M50 xDrive έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με δυναμικό προφίλ, χωρίς όμως τις υπερβολές ή τις απαιτήσεις μιας καθαρής σπορ κατασκευής. Είναι ένα αυτοκίνητο που θέλει να κινείται άνετα στον αυτοκινητόδρομο, με σβελτάδα στις στροφές και με την απαραίτητη τεχνολογική πληρότητα που προσδοκά κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας.
Αισθητικά, μηχανικά και τεχνολογικά, η X3 M50 δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της. Αλλά το πραγματικό ερώτημα είναι αν καταφέρνει να δικαιολογήσει την ύπαρξή της όχι μόνο απέναντι στον ανταγωνισμό, αλλά και απέναντι στις πιο πολιτισμένες εκδόσεις της ίδιας της σειράς Χ3.
Διακριτική επιβολή, τεχνολογική ακρίβεια
Η νέα BMW X3 M50 xDrive ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα της βαυαρικής φίρμας με έναν τρόπο που αποφεύγει τις ακρότητες και προβάλλει αυτοπεποίθηση μέσα από λεπτομέρειες. Οι αναλογίες είναι άμεσα αναγνωρίσιμες: μακρύ καπό, έντονα νεύρα στο πλάι, τονισμένοι θόλοι και μία «καθαρή» ουρά με φωτιστικά σώματα που τονίζουν το πλάτος. Η μάσκα με τα διπλά νεφρά έχει μεγεθυνθεί, αλλά παραμένει σε ανεκτά επίπεδα αισθητικής – ειδικά σε αυτήν την έκδοση με το μαύρο περίγραμμα και τις M λεπτομέρειες.
Οι ζάντες 20 ιντσών (ή και μεγαλύτερες, ανάλογα τον εξοπλισμό), οι M καθρέφτες, τα διακριτικά σπόιλερ και οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες συνθέτουν ένα παρουσιαστικό που δηλώνει ξεκάθαρα το ρόλο του. Είναι η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου που δεν στοχεύει στην εντυπωσιοθηρία, αλλά στην αίσθηση σιγουριάς που αποπνέει. Κι αυτό το πετυχαίνει.
Περνώντας στο εσωτερικό, η νέα γενιά X3 – και ειδικά η έκδοση M50 – υιοθετεί το πλήρες ψηφιακό cockpit της BMW με καμπύλη οθόνη 12,3 και 14,9 ιντσών αντίστοιχα για πίνακα οργάνων και infotainment. Το λειτουργικό iDrive 9 διαθέτει περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης, πιο σύγχρονο περιβάλλον και μεγαλύτερη ενσωμάτωση online υπηρεσιών. Η γενικότερη αισθητική διατηρεί την BMW λογική: οδηγοκεντρική διάταξη, προσεγμένα υλικά, καθαρές γραμμές και πολύ καλή εργονομία.
Η έκδοση M50 ξεχωρίζει χάρη στα καθίσματα με ενισχυμένα πλαϊνά, το M τιμόνι, τις λεπτομέρειες αλουμινίου και φυσικά τα ανάγλυφα σήματα σε καθίσματα και επενδύσεις. Ο χώρος είναι υπερεπαρκής για τέσσερις ενήλικες, και μπορεί χωρίς σοβαρές παραχωρήσεις να φιλοξενήσει πέντε, ενώ το πορτμπαγκάζ παραμένει πρακτικό με όγκο από 570 έως 1.700 λίτρα. Είναι ένα εσωτερικό που σε καλωσορίζει χωρίς να σε εντυπωσιάζει κραυγαλέα – αλλά με την ακρίβεια και την ποιότητα που περιμένει κανείς από μια premium πρόταση με σπορ χαρακτήρα.
Τεχνολογία αιχμής για κάθε στιγμή της διαδρομής
Η BMW X3 M50 xDrive αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα της μετάβασης της μάρκας σε ένα πιο ψηφιακό, διασυνδεδεμένο και προσωποποιημένο μοντέλο οδήγησης. Η βασική πλατφόρμα είναι το λειτουργικό σύστημα iDrive 9, το οποίο προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσα από την καμπύλη οθόνη υψηλής ανάλυσης, αλλά και φωνητικές εντολές που βασίζονται σε φυσικό λόγο – κάτι που στην πράξη λειτουργεί πολύ πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι σε προηγούμενες εκδοχές.
Η εμπειρία του οδηγού ενισχύεται από ένα πλήρες πακέτο υποβοηθητικών συστημάτων: ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αποφυγή σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, προειδοποίηση κυκλοφορίας κατά την έξοδο από το όχημα, καθώς και αυτόνομο παρκάρισμα μέσω της εφαρμογής BMW Digital Key Plus, που επιτρέπει πλήρη έλεγχο από smartphone.
Αξίζει να σημειωθεί η χρήση της υπηρεσίας BMW Maps με cloud-based πλοήγηση και διαρκείς ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο, καθώς και το εντυπωσιακό σύστημα πολυμέσων με ενσωμάτωση Amazon Alexa, Apple CarPlay και Android Auto, που λειτουργεί ασύρματα. Ταυτόχρονα, υπάρχει δυνατότητα για over-the-air αναβαθμίσεις που διατηρούν το σύστημα ενημερωμένο χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο.
Στην πράξη, αυτό που εντυπωσιάζει δεν είναι μόνο η ποσότητα των τεχνολογικών παροχών, αλλά κυρίως η αρμονία με την οποία ενσωματώνονται στην καθημερινή χρήση. Η X3 M50 δεν είναι ένα «τεχνολογικό gadget» που ζητά την προσοχή σου σε κάθε διαδρομή. Αντιθέτως, φροντίζει να σε υποστηρίζει αθόρυβα, με ακρίβεια και χωρίς να σε αποσπά από τον βασικό ρόλο σου: να απολαμβάνεις την οδήγηση.
Πραγματική ισχύς, πολιτισμένη έκφραση
Κάτω από το καπό της X3 M50 xDrive συναντάμε έναν τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα βενζίνης με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, που αποδίδει 398 ίππους και 580 Nm ροπής. Η απόκριση είναι άμεση και γεμάτη από τις χαμηλές στροφές, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα – χρόνος που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν προνόμιο καθαρόαιμων σπορ αυτοκινήτων.
Η γραμμικότητα με την οποία ανεβάζει στροφές ο εξακύλινδρος κινητήρας είναι χαρακτηριστική των μονάδων της BMW, με τη δύναμη να αποδίδεται χωρίς απότομα ξεσπάσματα, αλλά με συνεχές και ακατάπαυστο τράβηγμα. Η συνεργασία με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic είναι υποδειγματική, με αθόρυβες αλλαγές σε καθημερινή χρήση και άμεσες εντολές σε πιο γρήγορο ρυθμό.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία δεν έχει σκοπό να εξοικονομήσει καύσιμο σε θεαματικό βαθμό – άλλωστε κανείς δεν επιλέγει την M50 για οικονομία. Ωστόσο, συμβάλλει στη βελούδινη λειτουργία του κινητήρα και προσφέρει ένα μικρό μπόνους στις αστικές μετακινήσεις, με στιγμιαία αποκοπή του θερμικού μοτέρ και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Όσο για την κατανάλωση, η BMW ανακοινώνει μέση τιμή γύρω στα 8,0-8,5 lt/100 km σε μικτό κύκλο. Στην πράξη, όμως, με πιο ζωηρή οδήγηση και χρήση της ισχύος που διαθέτει το μοντέλο, το νούμερο αυτό ανεβαίνει εύκολα, χωρίς όμως να το αισθάνεσαι ως υπερβολή, δεδομένου των επιδόσεων και του βάρους του αυτοκινήτου.
Όταν το SUV ντύνεται Gran Turismo
Από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο, η X3 M50 δείχνει πως δεν είναι ένα ακόμη πολυτελές SUV. Υπάρχει μια έντονη αίσθηση ακρίβειας σε κάθε της κίνηση: από την προοδευτική απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, μέχρι την ακαριαία λειτουργία του κιβωτίου Steptronic, όλα έχουν ρυθμιστεί με τη γνώριμη εμμονή της BMW στην οδηγική συνέπεια. Είναι ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει σιωπηλά, χωρίς να φωνάζει.
Ο κινητήρας αποδίδει τους 398 ίππους με τρόπο πολιτισμένο αλλά και πρόθυμο. Δεν πρόκειται για εκρηκτική δύναμη που σε πετάει πίσω στο κάθισμα, αλλά για μια γραμμική, γεμάτη απόδοση που σε εμπνέει να ταξιδέψεις. Παρότι η επίσημη τιμή για το 0-100 είναι μόλις 4,6 δευτερόλεπτα, η X3 M50 δεν ψάχνει τον εντυπωσιασμό. Αντιθέτως, ποντάρει στην αυτοκυριαρχία.
Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά στην απορρόφηση ανωμαλιών, χωρίς να θυσιάζει τον έλεγχο. Στο γρήγορο στροφιλίκι, το βάρος δεν εξαφανίζεται – αλλά η κατανομή και το πάτημα σε κάνουν να ξεχνάς ότι οδηγείς SUV. Η τετρακίνηση λειτουργεί προληπτικά, κρατώντας την ουρά στην τροχιά, και το σύστημα διεύθυνσης –αν και λίγο αποστειρωμένο στις χαμηλές ταχύτητες– γίνεται ακριβές όσο ανεβαίνει ο ρυθμός.
Σε αστικές συνθήκες, η X3 M50 είναι όσο πολιτισμένη χρειάζεται. Δεν ταλαιπωρεί, δεν προβοκάρει, και ο ήχος του εξακύλινδρου παραμένει χαμηλότονος – ίσως πιο συγκρατημένος απ’ όσο θα θέλαμε για μια M50. Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα μειονέκτημα. Σε μια εποχή που τα SUV υπερβάλλουν με κραυγές και pops από τις εξατμίσεις, η X3 επιλέγει να διατηρήσει ένα επίπεδο σοβαρότητας.
Σε κάθε περίπτωση, η οδηγική εμπειρία της BMW X3 M50 xDrive είναι αυτή που περιμένει κάποιος από ένα μοντέλο με το γράμμα «Μ» στον κωδικό του – όχι στα άκρα, αλλά ακριβώς εκεί που πρέπει για να σε κρατάει σε εγρήγορση, χωρίς να σε κουράζει. Ένα SUV που μπορεί να οδηγηθεί με διάθεση GT, χωρίς εκπτώσεις στην άνεση και χωρίς να ξεχνά τις καταβολές του.
Μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους ξέρουν τι ζητούν
Η BMW X3 M50 xDrive δεν είναι ούτε ένα καθαρόαιμο σπορ SUV, ούτε ένα απλώς καλοεξοπλισμένο οικογενειακό premium μοντέλο. Είναι κάτι ενδιάμεσο – και για πολλούς, αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο. Η απόδοσή της είναι πλούσια χωρίς να γίνεται ακραία, η άνεσή της εντυπωσιακή παρά τη σπορ ρύθμιση, και η συνολική της εικόνα παραπέμπει σε ένα όχημα φτιαγμένο με απόλυτη συνέπεια.
Η τεχνολογική της φαρέτρα είναι πλήρης, η ποιότητα κατασκευής στο αναμενόμενο υψηλό επίπεδο και η καθημερινή της λειτουργία σε κάνει να τη βλέπεις περισσότερο ως ένα άνετο, γρήγορο και ευέλικτο GT, παρά ως ένα «φουσκωμένο» SUV. Και αυτό είναι προς τιμήν της.
Βεβαίως, όλα αυτά έχουν το τίμημά τους: με τιμή εκκίνησης 97.200 ευρώ, η Χ3 M50 xDrive απευθύνεται ξεκάθαρα σε ένα κοινό που μπορεί –και θέλει– να επενδύσει σε ένα premium αυτοκίνητο με πολυσχιδή χαρακτήρα. Για εκείνους που ανήκουν σε αυτό το κοινό, αυτή η BMW είναι μια από τις πιο ισορροπημένες επιλογές της κατηγορίας. Και μια από τις λίγες που δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα σε κανέναν.
Φωτογραφίες: BMW
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!