F1: Γιατί ο Φερστάπεν δεν τιμωρήθηκε στο Μαϊάμι
Ο Μαξ Φερστάπεν απέφυγε τελικά κάθε ποινή για το περιστατικό κατά τη διάρκεια του SQ2 στο σπριντ qualifying του Grand Prix Μαϊάμι, παρότι παραβίασε τον καθορισμένο χρόνο εξόδου από τα πιτ. Η Red Bull έλαβε επίσημη επίπληξη από τη FIA, ενώ ο Ολλανδός πρωταθλητής δεν τιμωρήθηκε, καθώς κρίθηκε ότι δεν είχε προσωπική ευθύνη για την παρατυπία.
Τι συνέβη
Η FIA είχε επιβάλει, με βάση τους κανονισμούς αλλά και τις σημειώσεις του αγωνιστικού διευθυντή, όριο μέγιστου χρόνου 1:45 ανά γύρο για την έξοδο των οδηγών στην πίστα κατά τα σκέλη των κατατακτηρίων. Στο SQ2, ο Φερστάπεν ολοκλήρωσε έναν γύρο 6 δευτερόλεπτα πιο αργό από το επιτρεπόμενο όριο, δηλαδή εκτός του καθορισμένου χρονικού παραθύρου.
Με βάση τον αθλητικό κανονισμό, απαγορεύεται ένας οδηγός να κινείται «αδικαιολόγητα αργά ή με τρόπο που θα μπορούσε να θεωρηθεί επικίνδυνος». Αν και ο Ολλανδός δεν είχε αυτοκίνητο μπροστά ή πίσω του, η ταχύτητά του καταγράφηκε ως παραβίαση των οδηγιών.
Η απολογία της Red Bull και η απόφαση
Κατά την ακρόαση, η Red Bull εξήγησε ότι υπήρξε σφάλμα προγραμματισμού στο σύστημα ενδείξεων της RB20. Συγκεκριμένα, το σύστημα του αυτοκινήτου έδειχνε στον Φερστάπεν ότι βρισκόταν εντός ορίου, ενώ στην πραγματικότητα ήταν κατά 6 δευτερόλεπτα πιο αργός.
Ο Φερστάπεν φάνηκε να ακολουθεί πιστά τις ενδείξεις του ταμπλό του, θεωρώντας πως κινείται σωστά ως προς τον επιτρεπόμενο χρόνο. Μόλις η ομάδα εντόπισε την απόκλιση, τον ενημέρωσε να ρυθμίσει την ταχύτητά του και στους επόμενους γύρους ήταν εντός του απαιτούμενου χρόνου.
Η FIA έκρινε ότι, ενώ παραβιάστηκε τεχνικά ο κανονισμός, δεν δημιουργήθηκε επικίνδυνη κατάσταση και ο οδηγός δεν ευθυνόταν άμεσα. Έτσι, αποφάσισε να μην επιβάλει ποινή στον Φερστάπεν, αλλά να επιπλήξει επίσημα τη Red Bull για την παροχή εσφαλμένων πληροφοριών στον οδηγό της.
Η σχετική ανακοίνωση των αγωνοδικών κατέληξε: «Αναγνωρίζουμε ότι, ενώ υπήρξε παραβίαση των κανονισμών, ο οδηγός δεν κινήθηκε "αδικαιολόγητα αργά" βάσει των στοιχείων που είχε στην κατοχή του, ούτε παρεμπόδισε άλλα μονοθέσια ή δημιούργησε επικίνδυνη κατάσταση. Ως εκ τούτου, δεν επιβάλλεται ποινή στον οδηγό. Η ομάδα ωστόσο φέρει την ευθύνη για την ορθή πληροφόρηση του οδηγού και γι’ αυτό εκδίδεται επίπληξη».
Το περιστατικό με τον Στρολ
Ξεχωριστά, υπήρξε και άλλο ένα περιστατικό με τον Λανς Στρολ στο SQ1, όπου ο Καναδός παραπονέθηκε μέσω ασυρμάτου ότι ο Φερστάπεν τον εμπόδισε στην ευθεία. Παρ’ όλα αυτά, δεν προέκυψε επίσημη διερεύνηση ή ποινή για αυτό το συμβάν, και η FIA επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο περιστατικό του SQ2.
Φωτογραφίες: Red Bull
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!