
Test drive KGM Tivoli: Με χώρους και τιμή δελεάζει τον αγοραστή

Θα θυμάστε σίγουρα το Tivoli ως ένα compact SUV της SsangYong, μίας value for money μάρκας από την Νότια Κορέα. Η KGM αποτελεί τη συνέχεια του brand, όντας μέλος του KG Group, με την Νικ. Ι. Θεοχαράκης να εισάγει τη γκάμα της στην ελληνική αγορά. Η KGM στηρίζεται στα SUV, ενώ κάνει παράλληλα στροφή και προς την ηλεκτροκίνηση, με αυτοκίνητα όπως το Torres EVX.
Tο Tivoli είναι το βασικό μοντέλο της KGM και ο εκπρόσωπός της στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Το μήκους 4,22 μέτρων αμάξωμα διατηρεί το σουλούπι του παλιού μοντέλου, όμως το εμπρός μέρος έχει επανασχεδιαστεί και δείχνει σύγχρονο. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17,8 εκατοστά, ενώ το μακρύ μεταξόνιο των 2,6 μέτρων είναι το στοιχείο που χαρίζει στο Tivoli την ευρύχωρη καμπίνα επιβατών.
Τα δυνατά σημεία και το... αγκάθι της κατανάλωσης
Σε σχέση με το Tivoli της SsangYong, το νέο μοντέλο είναι εμφανώς βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Δεν θα μπορούσαν βέβαια τα πράγματα να είναι και διαφορετικά, καθώς έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε. Η εικόνα του εσωτερικού είναι σύγχρονη, με σκληρά μεν αλλά ποιοτικά πλαστικά, με ψηφιακό ταμπλό (οθόνη 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων) και καλή θέση οδήγησης.
Το δυνατό σημείο του KGM Tivoli είναι οι χώροι, που βρίσκονται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο των B-SUV. Δύο επιβάτες πίσω θα ταξιδέψουν άνετα, ακόμα και αν ξεπερνούν σε ύψος το 1.80. Με όγκο στα 427 λίτρα, το πορτμπαγκάζ καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας.
Ο τετρακύλινδρος 1.5 T-GDI του Tivoli αποδίδει με τη βοήθεια turbo 163 ίππους και 280 Nm ροπής. Συνεργάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε αυτόματο – ίδιου αριθμού σχέσεων – της Aisin, που ήταν και ο συνδυασμός στο αυτοκίνητο δοκιμής μας. Η απουσία όμως οποιασδήποτε μορφής υβριδικής υποβοήθησης, έστω με σύστημα mild hybrid, αντανακλάται στην κατανάλωση καυσίμου. Η KGM ανακοινώνει 7,8 λίτρα ανά 100 χλμ. για το προσθιοκίνητο Tivoli με το αυτόματο κιβώτιο, όμως σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα ο υπολογιστής ταξιδίου θα δείξει μονοψήφιο νούμερο. Η κατανάλωση αλλά και οι υψηλοί ρύποι (176 γρ/χλμ) είναι τα στοιχεία που αφήνουν το Tivoli πίσω έναντι του ανταγωνισμού, καθώς η λειτουργία start/stop του κινητήρα δεν αρκεί για να προσφέρει οικονομία στην καθημερινή χρήση.
Στο δρόμο το Tivoli παίρνει καλό βαθμό όσον αφορά τη συμπεριφορά του, την παρεχόμενη άνεση (χάρη στη ρύθμιση της ανάρτησης και τα ελαστικά με φαρδύ προφίλ) αλλά και την απόδοση του κινητήρα. Περισσότερη πληροφόρηση και ακρίβεια από το τιμόνι θα ήταν πάντως καλοδεχούμενη. Το αυτόματο κιβώτιο διατηρεί ψηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα. Τότε θα διαπιστώσει τις κλίσεις του αμαξώματος αλλά και την υποστροφή, όχι πάντως σε μεγάλο βαθμό και σίγουρα κάτι αναμενόμενο από κάθε SUV που έχει ως προσανατολισμό την άνεση και όχι τη δυναμική συμπεριφορά. Παράλληλα, στις υψηλές ταχύτητες περνούν στο εσωτερικό αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Η καλή... αναλογία ανάμεσα σε εξοπλισμό και τιμή
Σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό του Tivoli. Η οθόνη 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων είναι ευκρινής, χρηστική, περιλαμβάνει χάρτες της TomTom και υποστηρίζει τη σύνδεση smartphone. Το μοντέλο της KGM εφοδιάζεται με πλήρη κατάλογο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως διατήρηση στην λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού.
Οι τιμές του Tivoli αρχίζουν κάτω από τα 20.000 ευρώ (19.990€) για την έκδοση με τους 135 ίππους. Το Tivoli με τους 163 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από 22.990 ευρώ, ενώ το τετρακίνητο μοντέλο από 23.490 ευρώ. Το τελευταίο φαντάζει ως η καλύτερη επιλογή από τη διαθέσιμη γκάμα, καθώς δύσκολα βρίσκεις πιο ευρύχωρο 4x4 στην κατηγορία. Για όσους βέβαια δεν αποθαρρύνονται από την υψηλή κατανάλωση καυσίμου.
Photo Credits: Gazzetta
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!