BMW R 1300 R και ο boxer κινητήρας αγριεύει (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
BMW R 1300 R και ο boxer κινητήρας αγριεύει (vid)
Οι γυμνές μοτοσικλέτες ανέκαθεν χαρακτήριζαν τη BMW, με τη βαυαρική φίρμα να φέρνει στην επιφάνεια ένα Roadster τεχνολογικά και οπτικά εξελιγμένο όσο ποτέ άλλοτε.

Μετά τα Adventure R 1300 GS και R 1300 GSA, η BMW παρουσιάζει το τρίτο κατά σειρά μέλος της που χρησιμοποεί τον πρόσφατα εξελιγμένο boxer κινητήρα των 1.300 κυβικών και 145 ίππων. Μόνο που αυτή τη φορά τον εφαρμόζει σε μια γυμνή μοτοσικλέτα που ακροβατεί ανάμεσα σε δύο κόσμους, αυτόν των Streetfighter και αυτόν των Roadster. Και μέχρι το νέο hyper naked μοντέλο των γερμανών έρθει στα χέρια μας, ας δούμε πως μας τα περιγράφει μέσα από δελτίο τύπου που μας κοινοποίησε:

BMW

Ο στόχος πίσω από την ανάπτυξη του νέου R 1300 R ήταν να επιτευχθεί τόσο οπτική όσο και τεχνική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εκτός από την πιο επιθετική, πιο σπορ σχεδίαση, τα χαρακτηριστικά εξοπλισμού επιτρέπουν στους πελάτες να αξιοποιήσουν ακόμη περισσότερο τις δυναμικές δυνατότητες της μοτοσικλέτας. Ταυτόχρονα, το νέο R 1300 R παραμένει ένας ικανός σύντροφος για καθημερινή χρήση και περιηγήσεις.

Σπορ εργονομία και εξοπλισμός

Οι σχεδιαστές της BMW Motorrad ξεκίνησαν να κάνουν το νέο R 1300 R σημαντικά πιο δυναμικό και σπορ από τον προκάτοχό του, ένα στόχο που εκπληρώνει όχι μόνο όσον αφορά στη σχεδίαση, τον κινητήρα και το πλαίσιο, καθόσον δόθηκε εξίσου σημασία και στην εργονομία. Το εργονομικό τρίγωνο που σχηματίζεται από τιμόνι, μαρσπιέ και σέλα έχει σχεδιαστεί για να τοποθετεί τον αναβάτη αισθητά πιο μπροστά πάνω από το μπροστινό τροχό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ιδιαίτερα βελτιωμένη ανάδραση από το μπροστινό μέρος, ειδικά κατά τη σπορ οδήγηση, και επομένως ακόμη μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου.

 

BMW

Ταυτόχρονα, η μορφή της σέλας επιτρέπει χαλαρές περιηγήσεις και μακρινές αποδράσεις ακόμη και με συνεπιβάτη. Για πολλά χρόνια, τα roadster της BMW με κινητήρα boxer απολαμβάνουν εξαιρετική φήμη μεταξύ των γυναικών πελατών και ειδικότερα των restarters. Αυτό οφείλεται στην καλή προσβασιμότητα και στο χαμηλό ύψος της θέσης οδήγησης. Για το λόγο αυτό, η εξέλιξη του R 1300 R έδωσε και πάλι ιδιαίτερη έμφαση στην επίτευξη ενός ύψους σέλας κάτω από τα 790mm. Για βόλτες τουρισμού και διακοπών, η μοτοσικλέτα μπορεί να εξοπλιστεί με ένα νέο σύστημα αποθηκευτικών χώρων από τη σειρά Original Accessories BMW Motorrad ή με προετοιμασία για το σύστημα αποσκευών που τοποθετείται ως προαιρετικός εξοπλισμός εκ του εργοστασίου.

Κινητήρας boxer

Έχει χωρητικότητα ακριβώς 1.300cc, είναι φυσικά επίπεδος δικύλινδρος και αποδίδει 145Hp (προκάτοχος 136Hp) στις 7.750rpm, με μέγιστη ροπή 149Nm στις 6.500rpm (προκάτοχος 143Nm στις 6.250rpm), καθιστώντας τον μακράν τον ισχυρότερο κινητήρα boxer BMW σειριακής παραγωγής μέχρι σήμερα. Οι μέγιστες στροφές του κινητήρα του είναι 9.000rpm.

BMW

Eπιλέγεις πρόγραμμα

Στο βασικό εξοπλισμό, το νέο R 1300 R έχει τρεις τρόπους οδήγησης για προσαρμογή στις μεμονωμένες προτιμήσεις του αναβάτη. Οι τρόποι οδήγησης «Βροχή» και «Δρόμος» επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις περισσότερες οδικές συνθήκες. Η λειτουργία οδήγησης "Eco" καθιστά επίσης δυνατή τη χρήση της καινοτόμου τεχνολογίας BMW ShiftCam κατά κύριο λόγο με τέτοιο τρόπο ώστε η μέγιστη αυτονομία να επιτυγχάνεται με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου. Κατόπιν παραγγελίας, μπορεί επίσης να τοποθετηθεί με το προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού "Riding Modes Pro" εκ του εργοστασίου: μεταξύ άλλων, αυτό περιλαμβάνει τα πρόσθετα προγράμματα οδήγησης "Dynamic" και "Dynamic Pro".

BMW

Ο έλεγχος ροπής οπισθέλκουσας κινητήρα (MSR) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ασφαλή αποφυγή ασταθών συνθηκών που μπορεί να προκύψουν κατά την οδήγηση ή το κατέβασμα ταχύτητας λόγω υπερβολικής ολίσθησης του φρένου στον πίσω τροχό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το MSR επενεργεί σε τέτοιο βαθμό ώστε η ροπή οπισθέλκουσας να εξισορροπείται και η μοτοσικλέτα να σταθεροποιείται.

Automated shift assistant (ASA)

Αυτόματος βοηθός αλλαγής ταχυτήτων (ASA) με πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη και χειροκίνητη ή αυτοματοποιημένη αλλαγή ταχυτήτων για μια βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης ως προαιρετικός εξοπλισμός. Με τον αυτοματοποιημένο βοηθό αλλαγής ταχυτήτων (ASA), η BMW Motorrad προσφέρει μια καινοτόμο τεχνική λύση για να κάνει τη μοτοσικλέτα ευκολότερη και πιο άνετη. Πιστή στο μότο «Simplify your Ride», η αυτόματη λειτουργία συμπλέκτη και οι αλλαγές ταχυτήτων κάνουν την οδηγική εμπειρία ακόμα πιο ευχάριστη.

BMW

Τελείως νέο πλαίσιο

Κατασκευασμένο από χάλυβα και με αλουμινένιο υποπλαίσιο, έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Το κεντρικό στοιχείο, οποίο εκτός από την πιο συμπαγή κατασκευή, προσφέρει επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο μοντέλο. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, επανασχεδιάστηκε πλήρως και το υποπλαίσιο. Στη θέση της προηγούμενης σωληνοειδούς κατασκευής από χάλυβα, το νέο R 1300 R έχει τώρα ένα από χυτό αλουμίνιο.

BMW

Σε συνδυασμό με μια μονάδα μετάδοσης κίνησης που είναι πλέον πολύ πιο συμπαγής, η νέα σχεδίαση του πλαισίου πέτυχε σημαντική συγκέντρωση μάζας προς το συνολικό κέντρο βάρους, κάτι που αντικατοπτρίζεται σε αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα χειρισμού. Ταυτόχρονα, η μοτοσικλέτα είναι ακόμη πιο ακριβής και σταθερή στο φρενάρισμα, απαιτεί αισθητά λιγότερη προσπάθεια στην οδήγηση και προσφέρει ακόμα πιο ικανοποιητική απόκριση από την ανάρτηση.

Το ηλεκτρονικό Dynamic Suspension Adjustment (DSA) προχωρά τώρα ένα βήμα παραπέρα, συνδυάζοντας τη δυναμική ρύθμιση της εμπρός και πίσω απόσβεσης με μια αντίστοιχη ρύθμιση του ρυθμού ελατηρίου («ακαμψία ελατηρίου») – ανάλογα με τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης, την κατάσταση οδήγησης και τους ελιγμούς. Αυτό καθιστά το R 1300 R ως την πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής σειράς με ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι που επιτρέπει τη ρύθμιση της ταχύτητας του ελατηρίου.

Σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης

Το νέο R 1300 R διαθέτει διπλούς δίσκους με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένα μονό δισκόφρενο με αιωρούμενη δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω, που λειτουργούν σε συνδυασμό με το BMW Motorrad Integral ABS Pro. Το νέο 1300 R μπορεί να σποκτήσει και το σύστημα σπορ πέδησης ως προαιρετικός εξοπλισμός εκ του εργοστασίου. Εκτός από μια πιο σπορ εμφάνιση με δαγκάνες φρένων σε χρώμα τιτανίου, προσφέρει μια μικρή αύξηση στην απόδοση πέδησης.

BMW

Η ασφάλεια κατά νου

Η BMW Motorrad θεωρείται ως η κατ' εξοχήν πρωτοπόρος όσον αφορά στην ασφάλεια της μοτοσικλέτας και τις σχετικές καινοτομίες. Αντίστοιχα, το R 1300 R διατίθεται στάνταρ με έναν πρόσφατα σχεδιασμένο προβολέα LED σε δυναμικό οκταγωνικό σχήμα, με ένα χαρακτηριστικό εικονίδιο φωτός.
Με το προαιρετικό Adaptive Turning Light, η μεσαία σκάλα του στάνταρ προβολέα full LED βελτιστοποιείται στις στροφές με την αυτόματη ενεργοποίηση πρόσθετων στοιχείων LED. Με αυτόν τον τρόπο, η στροφή φωτίζεται σχεδόν πλήρως γιατί το φως μετακινείται προς το σημείο που κατευθύνεται η μοτοσικλέτα.

BMW

Riding Assistant

Διατίθεται μαζί με Active Cruise Control (ACC) και Front Collision Warning (FCW) ως προαιρετικός εξοπλισμός. Τέλος, για πρώτη φορά η πλοήγηση διαθέτει πλέον ηλεκτρικό ξεκλείδωμα για μέγιστη άνεση λειτουργίας. Αυτό το είδος προαιρετικού εξοπλισμού επιτρέπει τη γρήγορη και ασφαλή προσάρτηση και λειτουργία μιας συσκευής πλοήγησης ή ενός smartphone χρησιμοποιώντας βάση στήριξης. Για πρώτη φορά, αυτή η βάση δεν χρειάζεται πλέον κλειδί καθόσον ξεκλειδώνει ηλεκτρικά.

Η μοτοσικλέτα αναμένεται σύντομα στην Ελλάδα και οι τιμές της ξεκινούν από τα 17.490€. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

Φωτογραφίες: BMW Motorrad

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!