Test ride: Οδηγήσαμε το πολυτάλαντο σκούτερ Yamaha NMAX 125

Κώστας Παστρίμας
Test ride: Οδηγήσαμε το πολυτάλαντο σκούτερ Yamaha NMAX 125
Σύγχρονο, ευέλικτο και πλήρως εξοπλισμένο, το νέο NMAX 125 καλύπτει όλες τις ανάγκες - κι ακόμα παραπάνω.

Το Yamaha NMAX 125 είναι από εκείνα τα δίτροχα που έχουν χτίσει φήμη με το πέρασμα του χρόνου, όχι χάρη σε εντυπωσιασμούς, αλλά μέσω της αξιοπιστίας και της καθημερινής αποτελεσματικότητας. Στη νέα του έκδοση για το 2025, το δημοφιλές scooter της Yamaha εξελίσσεται σημαντικά, ενσωματώνοντας περισσότερη τεχνολογία, ανανεωμένη εμφάνιση και βελτιώσεις σε επιμέρους σημεία που έχουν σημασία για τον αναβάτη.

Το γνωρίσαμε πριν από μερικούς μήνες στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο της διεθνούς παρουσίασης του μοντέλου, ωστόσο τώρα είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε στους δρόμους της Αθήνας και να το δοκιμάσουμε πλήρως, σε πραγματικές συνθήκες καθημερινής χρήσης. Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε επιβεβαιώνουν τον λόγο που το NMAX 125 παραμένει μια από τις κορυφαίες επιλογές στα 125άρια scooter.

Εμφάνιση και εξοπλισμός

Το νέο Yamaha NMAX 125 διατηρεί τη χαρακτηριστική σιλουέτα του, με μια σχεδίαση που παραμένει κομψή αλλά και διακριτική, χωρίς υπερβολές. Οι γραμμές του είναι μοντέρνες, με LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που τονίζουν τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ το εμπρός τμήμα έχει αποκτήσει μια πιο δυναμική και ελαφρώς sport αισθητική.

Yamaha NMAX 125

 

Αναβαθμισμένο εμφανίζεται και στο επίπεδο του εξοπλισμού. Η βασική οθόνη LCD έχει διατηρηθεί, όμως πλέον συνδυάζεται με τη δυνατότητα σύνδεσης μέσω του συστήματος Yamaha Y-Connect. Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη να συνδέσει το smartphone του με το scooter, προβάλλοντας ειδοποιήσεις και πληροφορίες για τις κλήσεις ή τα μηνύματα. Επιπλέον, υπάρχει USB θύρα φόρτισης, σύστημα keyless, αλλά και σύστημα Start & Stop που σβήνει τον κινητήρα στις στάσεις για εξοικονόμηση καυσίμου.

Yamaha NMAX 125

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος αποθήκευσης που επαρκεί για ένα full face κράνος, ενώ η συνολική ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος ανταποκρίνεται στο επίπεδο που έχουμε συνηθίσει από τη Yamaha.

Κινητήρας, επιδόσεις και κατανάλωση

Το Yamaha NMAX 125 εξοπλίζεται με τον υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα Blue Core των 125 κ.εκ., ο οποίος έχει εξελιχθεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 5+ και ταυτόχρονα να προσφέρει αυξημένη αποδοτικότητα σε όλο το φάσμα στροφών. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 12,2 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 11,2 Nm στις 6.000 σ.α.λ. Αν και τα νούμερα μπορεί να φαίνονται συντηρητικά, στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται αρκετά πρόθυμος, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, όπου η απόκριση στο γκάζι είναι γραμμική και άμεση.

Yamaha NMAX 125

Η μετάδοση γίνεται μέσω CVT, με πολύ ομαλή λειτουργία, χωρίς δισταγμούς ή σκαλοπάτια στην απόδοση, και με ρυθμίσεις που ευνοούν την ήπια και οικονομική οδήγηση. Από στάση, η επιτάχυνση του NMAX είναι επαρκής για να κινηθεί γρήγορα στον αστικό ιστό, ενώ η ελαστικότητα του κινητήρα βοηθάει σημαντικά και σε πιο χαλαρές διαδρομές εκτός πόλης.

Revoil

Σημαντική συμβολή στην αποδοτικότητα έχει και το σύστημα Start & Stop, το οποίο λειτουργεί χωρίς καθυστερήσεις ή κραδασμούς. Το μοτέρ σβήνει αυτόματα όταν το scooter παραμείνει ακίνητο για μερικά δευτερόλεπτα και επανεκκινείται σχεδόν ακαριαία με το γύρισμα του γκαζιού.

Yamaha NMAX 125

Όσον αφορά την κατανάλωση, η Yamaha ανακοινώνει μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ. σε μικτό κύκλο, τιμή που είναι εφικτή υπό ήπιες συνθήκες. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κινηθήκαμε με σχετική άνεση στην περιοχή των 2,5 λίτρων/100 χλμ., ακόμα και με αρκετά απαιτητική οδήγηση. Με το ρεζερβουάρ των 7,1 λίτρων, αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία που ξεπερνά άνετα τα 250 χιλιόμετρα, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στην καθημερινή χρήση.

Πλαίσιο, φρένα και αναρτήσεις

Το Yamaha NMAX 125 στηρίζεται σε ένα στιβαρό σωληνωτό πλαίσιο τύπου underbone, το οποίο συνδυάζει επαρκή ακαμψία με χαμηλό βάρος, συμβάλλοντας στην ευελιξία και τη σταθερότητα του scooter. Η γεωμετρία του πλαισίου εξασφαλίζει άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του αναβάτη, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους ενισχύει την αίσθηση ελέγχου, ειδικά σε αστικές συνθήκες με συχνές εναλλαγές κατεύθυνσης.

Yamaha NMAX 125

Η ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι 100 χλστ. εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω, με διαδρομή 85 χλστ. Η ρύθμιση είναι εστιασμένη στην άνεση, χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικά μαλακή. Στην πράξη, το NMAX 125 φιλτράρει με επιτυχία τις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, προσφέροντας έναν συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας που το καθιστά ιδανικό για την πόλη, αλλά και για εξορμήσεις στον επαρχιακό δρόμο.

Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους 230 χλστ. εμπρός και πίσω, με δικάναλο ABS στο βασικό εξοπλισμό. Η απόδοσή τους δεν είναι απλώς απόλυτα επαρκής για το βάρος και την ισχύ του scooter - είναι εντυπωσιακή, με προοδευτική αίσθηση και καλή γραμμικότητα στη δύναμη πέδησης. Το ABS επεμβαίνει ομαλά και μόνο όταν χρειάζεται, χωρίς αιφνιδιασμούς, ενώ οι διαστάσεις των τροχών (13 ιντσών) προσφέρουν σωστή ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και σταθερότητας.

Οδηγική εμπειρία

Από την πρώτη στιγμή πάνω στη σέλα του Yamaha NMAX 125, γίνεται σαφές ότι πρόκειται για ένα scooter που έχει σχεδιαστεί με επίκεντρο την πρακτικότητα αλλά και τον αναβάτη. Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη, με το σώμα να διατηρεί φυσική στάση και τα χέρια να βρίσκονται σε απόλυτα ελεγχόμενη απόσταση από το τιμόνι. Η σέλα είναι αρκετά φαρδιά, προσφέροντας ικανοποιητική στήριξη, ενώ και ο συνοδηγός έχει επαρκή χώρο και χειρολαβές.

Yamaha NMAX 125

Στην πόλη, το NMAX ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του με τρόπο αβίαστο. Η ευελιξία του ανάμεσα στα αυτοκίνητα είναι εξαιρετική, χάρη στο μικρό του πλάτος, ενώ οι αναρτήσεις και τα φρένα ανταποκρίνονται με συνέπεια σε κάθε συνθήκη, ακόμα και σε κακό οδόστρωμα ή σε φρενάρισμα πανικού. Η επιτάχυνση από στάση είναι ζωηρή, καθιστώντας εύκολες τις εκκινήσεις στα φανάρια, ενώ ο κινητήρας ανταποκρίνεται χωρίς υστέρηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Ακόμα και εκτός αστικού περιβάλλοντος, το NMAX δεν δείχνει αδύναμο. Στον περιφερειακό ή σε πιο ανοιχτούς δρόμους, διατηρεί ταχύτητα ταξιδιού χωρίς πίεση, ενώ ο κινητήρας παραμένει ομαλός και αθόρυβος. Επιπλέον, η οδική του συμπεριφορά στις επαρχιακές διαδρομές εντυπωσιάζει, με σταθερότητα στις στροφές, σωστή στήριξη από τις αναρτήσεις και φρένα που εμπνέουν εμπιστοσύνη. Για την κατηγορία του, προσφέρει σπάνιο επίπεδο ασφάλειας και αίσθησης εκτός πόλης.

Yamaha NMAX 125

Η καθημερινή συμβίωση με το NMAX 125 είναι συνολικά ευχάριστη και απροβλημάτιστη. Το scooter είναι ελαφρύ, φιλικό προς όλους τους αναβάτες και πολύ οικονομικό. Σε κάθε διαδρομή επιβεβαιώνει ότι είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αστικά δίκυκλα της κατηγορίας του.

Συμπέρασμα και τιμή

Το Yamaha NMAX 125 δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με νούμερα ή σχεδιαστικές υπερβολές. Αντιθέτως, καταφέρνει να ξεχωρίσει ακριβώς επειδή κάνει πολλά μικρά πράγματα σωστά: είναι ευέλικτο, ευχάριστο στην οδήγηση, οικονομικό και πλήρως εξοπλισμένο. Απευθύνεται τόσο σε νέους αναβάτες όσο και σε όσους αναζητούν ένα ποιοτικό και αποδοτικό εργαλείο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Yamaha NMAX 125

Η τιμή του στην Ελλάδα διαμορφώνεται στα 3.550 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού και την ποιότητα κατασκευής να δικαιολογούν απόλυτα το κόστος. Με δεδομένες τις παροχές του, αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες και συμφέρουσες προτάσεις στη δημοφιλή κατηγορία των scooter 125 κ.εκ.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Φωτογραφίες: Μυρτώ Κυρίτση

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!