MotoGP: Η λάθος εκτίμηση που «έσωσε» τον Μαρκ Μάρκεθ στο COTA (vid)

Κώστας Παστρίμας
MotoGP: Η λάθος εκτίμηση που «έσωσε» τον Μαρκ Μάρκεθ στο COTA (vid)
Νέο βίντεο αποκαλύπτει ότι ο Ισπανός και η Ducati δεν είχαν κατανοήσει σωστά τους κανονισμούς και ίσως απέφυγαν μια βαριά ποινή χάρη στην καθυστέρηση της εκκίνησης.

Ένα νέο βίντεο που δημοσιεύθηκε στο επίσημο κανάλι του MotoGP (μπορείτε να το δείτε στο τέλος του άρθρου) φέρνει στο φως παρασκηνιακές συζητήσεις του Μαρκ Μάρκεθ με την ομάδα της Ducati, λίγο πριν από την επεισοδιακή εκκίνηση του Grand Prix των ΗΠΑ. Το περιεχόμενο του βίντεο ανατρέπει τις μεταγενέστερες δηλώσεις του Ισπανού, αποκαλύπτοντας πως τόσο ο ίδιος όσο και οι μηχανικοί του είχαν κάνει λάθος εκτίμηση για τη βαρύτητα της ποινής που θα του επιβαλλόταν.

Η στρατηγική πίσω από την απόφαση

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Μάρκεθ, βλέποντας τις καιρικές συνθήκες να αλλάζουν και την πίστα να στεγνώνει, αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του στην pole position και να τρέξει πίσω στο γκαράζ της Ducati για να πάρει τη μοτοσικλέτα με τα slick ελαστικά.

Στο σχετικό βίντεο, ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ρωτά τον αρχιμηχανικό του, Μάρκο Ριγκαμόντι:

– «Αν πάω εκεί [στο pit lane] και βγω με τη στεγνή μοτοσικλέτα, ξεκινάω τελευταίος, σωστά;»
– «Ναι, ξεκινάς τελευταίος», απαντά ο Ριγκαμόντι, χωρίς να αναφέρει την προβλεπόμενη ποινή διέλευσης (ride-through)
.

 

Το βίντεο δείχνει ότι ακόμη κι όταν ο team manager Νταβίντε Ταρντότσι αναφέρει ότι σε αυτή την περίπτωση ισχύει ποινή διέλευσης, ο Ριγκαμόντι φαίνεται να μην πείθεται πλήρως, ούτε να ενημερώνει άμεσα τον Μάρκεθ για την πλήρη έκταση των συνεπειών.

Η ποινή που... δεν επιβλήθηκε ποτέ

Σύμφωνα με τον διευθυντή αγώνα, Μάικ Γουέμπ, αν δεν είχε καθυστερήσει η εκκίνηση για λόγους ασφαλείας, ο Μάρκεθ -και οι άλλοι που τον ακολούθησαν- θα είχαν δεχτεί ποινή ride-through, η οποία κοστίζει 25-30 δευτερόλεπτα στον αγώνα.

Η αλλαγή κανονισμών μετά το Grand Prix της Αργεντινής το 2018 ξεκαθαρίζει ότι η αλλαγή ελαστικών αφήνοντας τη θέση στην εκκίνηση συνεπάγεται ποινή – κάτι που η πλευρά του Μάρκεθ φαίνεται να αγνοούσε.

Ο Γουέμπ δήλωσε: «Αν δεν υπήρχε το χάος και η νέα εκκίνηση, θα είχαμε επιβάλει ποινή σε όσους πήραν δεύτερη μοτοσικλέτα με διαφορετικά ελαστικά από το γκαράζ». Και πρόσθεσε με νόημα: «Ήταν πολύ τυχεροί που τη γλίτωσαν».

Η πραγματική αιτία της καθυστέρησης

Μετά τον αγώνα, ο Μάρκεθ δήλωσε ότι ήξερε πως αν τον ακολουθούσαν πάνω από 10 αναβάτες προς τα pit, η εκκίνηση θα καθυστερούσε και όλοι θα έπαιρναν νέα θέση στο grid με τα slick. Όμως ο κανονισμός ισχύει μόνο όταν πάνω από 10 αναβάτες ετοιμάζονται να ξεκινήσουν από την έξοδο των pit, κάτι που δεν συνέβη εδώ.

Η καθυστέρηση της εκκίνησης οφείλεται στην αναστάτωση που δημιουργήθηκε στην πίστα και στους μηχανικούς που προσπαθούσαν να απομακρύνουν μοτοσικλέτες και εξοπλισμό. Αυτό έδωσε στους περισσότερους αναβάτες (συμπεριλαμβανομένων των Πέκο Μπανιάια και Άλεξ Μάρκεθ) την ευκαιρία να ακολουθήσουν τη στρατηγική του Μάρκεθ, δίχως τις ποινές.

Από την τέλεια στρατηγική στο τέλειο λάθος

Παρά την αρχική του επιτυχία -αφού ξεκίνησε πρώτος με τα σωστά ελαστικά και οδήγησε τον αγώνα- ο Μαρκ Μάρκεθ εγκατέλειψε μετά από πτώση στον 9ο γύρο, χάνοντας την ευκαιρία για μια ακόμη νίκη στο COTA.

Το περιστατικό αποδεικνύει ότι, ακόμα και για έναν από τους πιο έμπειρους και στρατηγικά ευφυείς αναβάτες στο grid, οι λεπτομέρειες των κανονισμών μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ιδιοφυΐας και παρ' ολίγον καταστροφής.

Φωτογραφίες: Ducati

Παρακολουθήστε παρακάτω το βίντεο του MotoGP πατώντας στο «Watch on YouTube»

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!