Jeep Avenger 4xe: Τετρακίνητο και υβριδικό (vid)

Jeep Avenger 4xe: Τετρακίνητο και υβριδικό (vid)

Newsroom
Jeep Avenger 4xe: Τετρακίνητο και υβριδικό (vid)
To Gazzetta βρέθηκε στη Γερμανία για την παγκόσμια πρεμιέρα του Avenger 4xe και έχει όλες τις λεπτομέρειες για τη νέα πρόταση στα B-SUV.

Στο Μάιντς, τη γενέτειρα του Γουτεμβέργιου, η Jeep «τύπωσε» μία νέα σελίδα στην πετυχημένη πορεία του Avenger. Το B-SUV και βασικό μοντέλο στη γκάμα της μάρκας μετρά μέχρι σήμερα περισσότερες από 90.000 πωλήσεις. Τώρα υποδέχεται την έκδοση 4xe, με βασικό χαρακτηριστικό την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Αποστολή στη Γερμανία: Κώστας Μπιτσικώκος

To Avenger αποτελεί το... στοίχημα της Jeep προκειμένου να διευρύνει τη βάση πελατών της στην Ευρώπη. Το 70% όσων έχουν αγοράσει το μικρό SUV προέρχονται από άλλες μάρκες, ενώ το 40% είναι γυναίκες. Η έκδοση 4xe είναι η τέταρτη κατά σειρά του Avenger, μετά την αμιγώς ηλεκτρική, την e-Hybrid και τη βενζίνης. Και η μοναδική με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το Avenger 4xe χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα τεχνολογίας 48V, το οποίο περιλαμβάνει τον νέο κινητήρα βενζίνης 1.2 136 ίππων, δύο ηλεκτρικά μοτέρ 28 ίππων (ένα σε κάθε άξονα) και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6. Η τετρακίνηση είναι πάντα διαθέσιμη – όταν απαιτηθεί - ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας 48V. Κάτι που προσφέρει στο B-SUV τον off road χαρακτήρα χωρίς να επιβαρύνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου.

Η λήψη παραγγελιών για το νέο Jeep Avenger 4xe θα αρχίσει στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τις πρώτες παραδόσεις να πραγματοποιούνται στις αρχές του 2025.

Η υβριδική τεχνολογία του Avenger 4xe

Η τετρακίνηση του μικρότερου Jeep χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια μονάδα, με στόχο την υψηλή αποδοτικότητα και το χαμηλό βάρος σε σχέση με ένα full hybrid μοντέλο. Τον πυρήνα της μονάδας αποτελεί ένα 48V υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Μίλερ και χρησιμοποιεί turbo μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) προκειμένου να αποδώσει ισχύ 136 ίππων και ροπή 230 Nm.

Δείτε τη δοκιμή του Jeep Avenger με τον 1.2 βενζίνης

Ο εν λόγω κινητήρας επικουρείται από έναν ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων που βρίσκεται τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, ώστε να μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο.

Jeep Avenger

Την τετρακίνηση εξασφαλίζει ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας 28 ίππων που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω σύστημα, κινώντας τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1. Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.

Το νέο Avenger δεν είναι μόνο ικανό εκτός δρόμου αλλά και... ζωηρό εντός αυτού: η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 194 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων θα ανακοινωθούν πιο κοντά στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Απόσταση από το έδαφος αντίστοιχη ενός... Jeep

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 χιλ. συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 ίππων. Ανέρχεται σε 210 χιλιοστά και δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22ο, 21ο και 35ο αντίστοιχα). Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το νέο μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.

Jeep Avenger

Η νέα έκδοση του Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 400 χιλ. και διαθέτει ελαστικά M+S που χαρίζουν επιπλέον αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Υπάρχει μάλιστα και επιλογή για ελαστικά με τη σφραγίδα All Terrain 3PMSF, για δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ ολισθηρά εδάφη.

Τετρακίνηση όταν τη χρειάζεσαι

Μέχρι τα 30 χλμ/ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ/ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ/ώρα (π.χ. στο ταξίδι) η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για περιορισμό της κατανάλωσης.

Jeep Avenger

Το «παρών» δίνει το σύστημα Hill Descent Control για τις απότομες κατηφόρες, ενώ το Selec-Terrain έχει δεχθεί ειδική παραμετροποίηση στο συγκεκριμένο Avenger, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες. Στο πρόγραμμα “Auto” η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι. Στο “Snow” εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα, στο Sand&Mud οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.

Τις μηχανολογικές αλλαγές συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα ολοκληρώνει η νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιεί το Avenger 4xe, η οποία εξασφαλίζει τη βέλτιστη κινηματική των πίσω τροχών και αντίστοιχη άνεση στην εκτός δρόμου κίνηση.

Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει

Εκτός από την οδηγική εμπειρία, το Avenger 4xe ξεχωρίζει και αισθητικά από τα υπόλοιπα: Υπάρχουν λεπτομέρειες σε πράσινη “lime” απόχρωση, οι ζάντες είναι μαύρες, οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται τοποθετημένοι πιο ψηλά για καλύτερη αποτελεσματικότητα και προστασία, οι μπάρες οροφής είναι στάνταρ και το σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος εμφανές. Επίσης, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης, δίνοντας χώρο στους τροχούς να υπερβούν εμπόδια όπως ογκώδεις πέτρες. Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το εμπρός καπό. Είναι κάτι που εκτός από αισθητική έχει και λειτουργική αξία, αφού η ματ υφή του αμβλύνει τις αντανακλάσεις του ήλιου.

Jeep Avenger

Ειδικές πινελιές υπάρχουν και στην καμπίνα, όπως τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνουν και πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται ώστε να διατηρούνται σαν καινούργιες.

Photo Credits: Stellantis

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!