Οδικός άξονας Μπράλος - Άμφισσα: Παρουσία του Πρωθυπουργού η έναρξη των εργασιών

Κώστας Μπιτσικώκος
Οδικός άξονας Μπράλος - Άμφισσα: Παρουσία του Πρωθυπουργού η έναρξη των εργασιών
Το τμήμα έχει μήκος 24 χιλιόμετρα και αποτελεί κομμάτι του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. Αποστολή στον Μπράλο: Κώστας Μπιτσικώκος.

Στην έναρξη κατασκευής του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, παρέστησαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Το τμήμα έχει μήκος 24 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δύο σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά γέφυρες και έξι ισόπεδους κόμβους.

«Οι κάτοικοι της περιοχής γνωρίζετε πολύ καλά την μεγάλη ταλαιπωρία αλλά και τον κίνδυνο ως προς την οδική ασφάλεια που συνεπάγεται η χρήση του παλιού οδικού δικτύου. Εγώ να τονίσω μόνο ότι το έργο αυτό είναι ένα έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Είναι πράγματι πολύ εντυπωσιακό πώς μπορεί ο άνθρωπος να δαμάζει τη φύση, αλλά να το κάνει πια με έναν τέτοιο τρόπο ώστε να μην επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον», ανέφερε κατά την ομιλία του ο Πρωθυπουργός.

«Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Σταϊκούρας. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027. «Ημερομηνία που θα πρέπει να επιδιώξουμε όλοι μας, ανάδοχος εταιρεία και πολιτεία, να επιτευχθεί», προσέθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Το εργοτάξιο στο οδικό τμήμα Μπράλος - Άμφισσα - Φωτογραφία: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Όπως επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας, το έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, το πρώτο οδικό έργο στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε δύο υποτμήματα, το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ., που αποτελεί και το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η Ανάδοχος Εταιρεία, η Άβαξ, εκτελούνται γεωτεχνικές έρευνες, εκπονούνται οι οριστικές μελέτες του έργου, έχουν εκκινήσει πρόδρομες εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ο χάρτης του οδικού τμήματος Μπράλος - Άμφισσα / Φωτογραφία: Gazzetta

Στο ίδιο οδικό τμήμα ανήκουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου, η παράκαμψη της Γραβιάς, καθώς και το τμήμα από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους 5 χλμ., που αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας, η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες φέτος. Συνεπώς, το οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, που κατασκευάζεται, είναι συνολικού μήκους 31 χλμ.

Φωτογραφίες: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!