Test drive MG eHS PHEV: Όσα ξέρει ο νοικοκύρης

Test drive MG eHS PHEV: Όσα ξέρει ο νοικοκύρης

Κώστας Παστρίμας
Test drive MG eHS PHEV: Όσα ξέρει ο νοικοκύρης
Το πληθωρικό C-SUV της νεοφερμένης MG αποτελεί μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση στην κατηγορία.

Στον αυτοκινητιστικό χάρτη της χώρας μας έχει προστεθεί ένας δυναμικός παίκτης με μια ελκυστική σειρά από μοντέλα, που κυμαίνονται από τα παραδοσιακά έως τα εξηλεκτρισμένα. Μιλάμε φυσικά για τα μοντέλα της MG, ένα από τα οποία είναι και το plug-in υβριδικό C-SUV με το όνομα eHS.

Η MG ξεκίνησε το ταξίδι της στο χώρο του αυτοκινήτου πριν από έναν αιώνα και μετά από πολλές αλλαγές στη διάρκεια των ετών, αναδύθηκε ξανά με νέα ταυτότητα στις αρχές του 21ου αιώνα. Η στροφή προς την σύγχρονη αγορά ήρθε μετά την εξαγορά της από την Nanjing Automobile Corporation το 2005 και την μετέπειτα ενσωμάτωσή της στον κινεζικό όμιλο SAIC Motor το 2007. Η νέα αυτή κινεζική ιδιοκτησία έδωσε μια δεύτερη ζωή στην κάποτε εμβληματική βρετανική μάρκα.

MG eHSΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Σήμερα, ως MG Motor, η εταιρία εκπροσωπείται στην ελληνική αγορά από τον Όμιλο Συγγελίδη, με ένα ευρύ φάσμα μοντέλων. Ενδεικτικά, το ηλεκτρικό MG4 ξεχωρίζει στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, μαζί με τα MG5 και ZS EV. Παράλληλα, η MG προσφέρει μοντέλα με βενζινοκινητήρες, όπως τα ZS και HS, με το τελευταίο να κατατάσσεται στην κατηγορία C-SUV και να είναι διαθέσιμο στην υβριδική έκδοση plug-in, στο MG eHS, το οποίο αναλύουμε εδώ.

«Καθαρός» σχεδιασμός μέσα-έξω

Από άποψη σχεδίασης, το eHS προσφέρει ένα αισθητικά ελκυστικό προφίλ, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, με καμπύλες και μεγάλα φωτιστικά στοιχεία, ειδικά τα LED φώτα στο μπροστινό μέρος, καθώς και το διακριτικό λογότυπο της MG στην μπροστινή γρίλια. Οι διαστάσεις του eHS το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας C-SUV, με μήκος 4.575 χιλιοστά, πλάτος 1.876 χιλιοστά και ύψος 1.664 χιλιοστά. Το μεταξόνιο φτάνει στα 2,72 μέτρα.

MG eHSΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ανοίγοντας την πόρτα του eHS αποκαλύπτεται ένας καλοσχεδιασμένος εσωτερικός χώρος, με ένα ταμπλό που συνδυάζει μαλακά και σκληρά πλαστικά και έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με ευανάγνωστες γραφικές αναπαραστάσεις. Περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10,1 ιντσών που ενσωματώνει το Android Auto και το Apple CarPlay. Η εργονομία είναι καλή , παρόλο που το κάθισμα του συνοδηγού βρίσκεται σε ασυνήθιστα υψηλή θέση, και υπάρχει αρκετός χώρος αποθήκευσης για μικροαντικείμενα σε όλο τον καλά εξοπλισμένο εσωτερικό χώρο. Συνολικά, το eHS αποπνέει μια αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας, σαφώς άνω του αναμενόμενου από μια value for money επιλογή.

Τυπικός για την κατηγορία είναι ο χώρος για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, που κάθονται άνετα αλλά δεν έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους, όπως σε πολλές άλλες προτάσεις. Στο πορτ-μπαγκάζ, το eHS προσφέρει χώρο 448 λίτρων, που μπορεί να διευρυνθεί στα 1,375 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Υβριδικό σύστημα

Το προσθιοκίνητο MG eHS χρησιμοποιεί ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που προέρχεται από την GM, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων με ονομαστική ισχύ 119 kW (162 ίππους) και 250 Nm ροπής, που αποδίδονται στις 5.500 και 4,30 σ.α.λ. αντίστοιχα. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 90 kW (122 ίππων) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 16,6 kWh που μπορεί να φορτιστεί χρησιμοποιώντας τον ενσωματωμένο φορτιστή 3,7 kW του οχήματος.

MG eHSΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του eHS, που αποδίδει συνολικά 258 ίππους και 370 Nm ροπής, δίνει αυτά που υπόσχεται. Το αυτοκίνητο προσφέρει καλή επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα) και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει μέχρι τα190 χλμ/ώρα. Ο θερμικός κινητήρας συνδέεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτό συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα και το 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων για να συμπληρωθούν οι συνολικά 10 σχέσεις μετάδοσης.

Στο δρόμο, MG eHS των 1.700+ κιλών προσφέρει αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας σε όλες τις συνθήκες. Τα φρένα είναι στιβαρά, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει φυσική αίσθηση και η ανάρτηση προσφέρει άνετη οδήγηση, ενώ το αυτοκίνητο, ως αναμενόταν, γέρνει αρκετά στις στροφές. Η συμπεριφορά του ασφαλώς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «σπορτίφ», ωστόσο δεν παρατηρείται πουθενά η χαλαρότητα που θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτού του βάρους και μεγέθους

MG eHSΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Αν υπάρχει κάτι που λείπει από το eHS, είναι η διαφορετικές λειτουργίες -αυτά που έχουμε μάθει να λέμε modes- οδήγησης. Η μόνη διαθέσιμη επιλογή είναι η λειτουργία «EV», όπου το eHS λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ σε όλες τις άλλες περιπτώσεις το υβριδικό σύστημα αποφασίζει για την κατανομή και χρήση της ενέργειας. Με γεμάτη μπαταρία η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνάει εύκολα τα 50 χιλιόμετρα και όσο είναι φορτισμένη η μέση κατανάλωση καυσίμου του eHS κινείται στην περιοχή των 2,5 λίτρων/100 χλμ. Αν κινείστε με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση σαφώς αλλάζει και ξεπερνά τα 8 (πλησιάζει ίσως και τα 9) λίτρα/100 χλμ.

Πλούσιος εξοπλισμός

Το MG eHS διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Exclusive και Luxury, με τιμές που ξεκινούν από €40.500 και €42.750, αντίστοιχα. Ο βασικός εξοπλισμός της Exclusive περιλαμβάνει διάφορα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως ABS, ESP, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα και πολλά άλλα. Το MG Pilot, το οποίο περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είναι στάνταρ. Επιπλέον, έρχεται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, πλήρες ηχοσύστημα, πλοήγηση, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερες και διζωνικό έλεγχο κλιματισμού.

MG eHSΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η πολυτελής επένδυση Luxury προσθέτει προβολείς LED, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας 64 χρωμάτων, κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρική πίσω πόρτα, πανοραμική ηλιοροφή και καθίσματα με οικολογικό δέρμα και επένδυση Alcantara.

Το MG eHS αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση στην κατηγορία των plug-in υβριδικών C-SUV. Μπορεί να πλασάρεται ως η budget friendly επιλογή, καθώς είναι σημαντικά πιο οικονομικό από τους ανταγωνιστές του, ωστόσο διεκδικεί με σοβαρές αξιώσεις τη θέση του δίπλα τους. Με όπλα του, πέρα από την τιμή, την πολύ καλή ποιότητα και την πρακτικότητα, δίνει σε εκείνους που αναζητούν τα πλεονεκτήματα ενός εξηλεκτρισμένου οικογενειακού SUV ένα πλήρες πακέτο, χωρίς να τους ζητά να κάνουν σοβαρούς συμβιβασμούς.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!