Test drive BMW iX1 xDrive30: The iX-Factor

Test drive BMW iX1 xDrive30: The iX-Factor

Κώστας Μπιτσικώκος
Test drive BMW iX1 xDrive30: The iX-Factor
Το best seller μοντέλο της BMW στην ελληνική αγορά συνεχίζει απτόητο την πορεία του, ενισχυμένο και από την παρουσία της ηλεκτρικής έκδοσης iΧ1.

H X1 χαρακτηρίζεται δίκαια ως ένα από τα πιο πετυχημένα project της BMW τα τελευταία χρόνια. Το compact SUV μέτρησε 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις στις δύο πρώτες γενιές του και τα δείγματα γραφής από το μοντέλο τρίτης γενιάς είναι εξαιρετικά. Οι προσδοκίες των Βαυαρών από το νέο τους μοντέλο στη δημοφιλή κατηγορία αποτυπώθηκε από το γεγονός ότι λάνσαραν ταυτόχρονα όλες τις εκδόσεις: συμβατικές με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και εξηλεκτρισμένες PHEV και BEV.

BMW iX1Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

H Ελλάδα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αγορές για την BMW X1 στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, πίσω από την Αυστρία και την Πολωνία. Θα βλέπετε αρκετές νέες Χ1 στους ελληνικούς δρόμους και αυτό δικαιολογείται από το γεγονός ότι είναι το τρίτο σε πωλήσεις compact SUV στην ελληνική αγορά το 2023 και πρώτο ανάμεσα στα premium. Η αμιγώς ηλεκτρική iX1 – που είναι το αυτοκίνητο δοκιμής του gMotion – μετρά 62 ταξινομήσεις στη χώρα μας κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2023. Το μερίδιο της iX1 επί των συνολικών πωλήσεων της Χ1 στην Ελλάδα είναι μεν μικρό – λόγω προφανώς και του περιορισμένου δικτύου ταχυφορτιστών – όμως συνολικά η BMW εκτιμά ότι διεθνώς θα ανέλθει σε ποσοστό άνω του 30%. Οι προσδοκίες των στελεχών της γερμανικής μάρκας είναι ότι η iX1 θα τους φέρει πελάτες από άλλες μάρκες, οι οποίοι αναζητούν ένα ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

iX1 όπως λέμε Χ1

Η iX1 δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από την Χ1, τουλάχιστον όσον αφορά τη σχεδίαση ή την καμπίνα των επιβατών. Στο μήκους 4,5 μέτρων αμάξωμα ξεχωρίζουν τα «νεφρά» στην μάσκα, που έχουν γίνει αντικείμενο σχολιασμού τα τελευταία χρόνια για τις ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις τους. Οι χώροι είναι επαρκείς για 5 επιβάτες, ενώ η απώλεια του όγκου του πορτγμπαγκάζ από την παρουσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα είναι μόλις 50 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις (540 λίτρα στη Χ1, 490 λίτρα στην iX1).

bmw iX1Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία των νέων μοντέλων της BMW, στο ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη κυρτή οθόνη, που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και την οθόνη χειρισμού του συστήματος infotainment (10,25 και 10,7 ιντσών αντίστοιχα). Αυτό φυσικά είναι η νεότερη γενιά iDrive 8.0 της BMW, με όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά που αυτό περιλαμβάνει.

Τεχνολογία eDRIVE πέμπτης γενιάς

Η iX1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λάνσαρε η BMW στην πολυτελή compact κατηγορία. Μέχρι να αρχίσει να κυκλοφορεί στην Ευρώπη η δικίνητη έκδοση eDrive 20, η xDrive30 είναι η μοναδική διαθέσιμη έκδοση της iX1 και άρα αυτή της δοκιμής μας. Το ηλεκτρικό SUV χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, με μπαταρία εκμεταλλεύσιμης χωρητικότητας 64,7 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 313 ίππους, η ροπή σε 494 Nm και η μέγιστη αυτονομία σε 440 χλμ. (στον κύκλο WLTP). Μέσω φορτιστή AC 22 kW η πλήρης φόρτιση διαρκεί 3 ώρες και 45 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή DC 130 kW η φόρτιση 10-80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από μισή ώρα.

BMW iX1Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι αρκετά ισχυρό, «νικώντας» το βάρος άνω των 2 τόνων της iX1. Κάτι που αποτυπώνεται τόσο στα 5,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα όσο και στις ρεπρίζ κατά την οδήγηση του γερμανικού μοντέλου. Όπως είναι το σύνηθες με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχει περιορισμός στην μέγιστη ταχύτητα, στα 180 χλμ/ώρα.

Ήσυχο στην πόλη, ανήσυχο στον ανοικτό δρόμο

Το μυστικό για να νιώσει ο οδηγός της iX1 – έστω για λίγα δευτερόλεπτα – ότι οδηγεί μοντέλο BMW M, βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Τραβώντας το paddle (τοποθετημένο αριστερά) για τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο, όλες οι ρυθμίσεις του συστήματος κίνησης αλλά και του πλαισίου περνούν σε σπορ λειτουργία. Κατά τα λοιπά, η iX1 είναι σχεδόν το ίδιο άνετη, οδηγοκεντρική και με ακριβές σύστημα διεύθυνσης όσο και η Χ1. Και λέμε «σχεδόν», διότι το μεγάλο βάρος επηρεάζει λίγο τη συμπεριφορά του ηλεκτρικού SUV σε δρόμο με στροφές.

bmw iX1Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Μέσα στην πολύβουη πόλη λειτουργεί – όπως κάθε ηλεκτρικό μοντέλο – ως «αγχολυτικό», με την ηρεμία και την ησυχία που προσφέρει. Εκεί γίνεται και η μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς όταν βγεις με την iX1 στον αυτοκινητόδρομο θέλεις αμέσως να βυθίσεις το πόδι στο δεξί πεντάλ. Διανύσαμε περισσότερα από 400 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο και εκτιμήσαμε τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρει τους επιβάτες της. Η BMW ανακοινώνει κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες περίπου στις 17-18 kWh ανά 100 χλμ., τιμή που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αρκεί στο ταξίδι να βάλεις το cruise control γύρω στα 120-130 χλμ/ώρα.

Το μόνο αρνητικό για την iX1 δεν έχει να κάνει με την iX1 αλλά με τις υποδομές φόρτισης στη χώρα μας, που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις τεχνολογικές της δυνατότητες. Το ηλεκτρικό SUV μπορεί να φορτίσει με έως 130 kW και όμως σε ταχυφορτιστή 180 kW η μέγιστη ισχύς φόρτισης που είδαμε δεν ξεπέρασε τα 63 kW! To ηλεκτρικό δίκτυο – όπως και όλες οι υποδομές στην Ελλάδα – χρειάζεται άμεσες και μεγάλες επενδύσεις, αν δεν θέλουμε να παραμείνουμε ουραγοί στην Ευρώπη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

BMW iX1Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ο τιμοκατάλογος της BMW iX1 αρχίζει από τα 54.990 ευρώ, όμως με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ, η τιμή υποχωρεί στις 46.990 ευρώ. Άκρως ελκυστική για ένα τετρακίνητο, πολυτελές και πλήρως εξοπλισμένο SUV, που ικανοποιεί και με τις επιδόσεις του.

Στα σημαντικότερα στοιχεία βασικού εξοπλισμού της iX1 περιλαμβάνονται προβολείς LED και πίσω φώτα LED, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών (19'' στο αυτοκίνητο δοκιμής μας), αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, BMW Live Cockpit Plus με κυρτή οθόνη, BMW λειτουργικό Σύστημα 8 με λειτουργία πλοήγησης, αυτόματος κλιματισμός με έλεγχο 2 ζωνών και αεραγωγούς πίσω χώρου, σπορ δερμάτινο τιμόνι, σύστημα φόρτωσης 40:20:40 με ρύθμιση κλίσης πλάτης καθίσματος, προσαρμοζόμενη ανάρτηση και σπορ σύστημα διεύθυνσης, σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive, BMW Flexible Charger, με ακροδέκτη οικιακής πρίζας για ευέλικτη φόρτιση στο σπίτι, καλώδιο ταχείας φόρτισης (Mode 3) για δημόσια φόρτιση, Parking Assistant με ενεργό έλεγχο απόστασης παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!