20 χρόνια περηφάνιας για το Mazda3

20 χρόνια περηφάνιας για το Mazda3

Κώστας Παστρίμας
20 χρόνια περηφάνιας για το Mazda3
Η Mazda γιορτάζει τα 20 χρόνια του σημαντικού μοντέλου της που έκανε ντεμπούτο το 2003.

Το 1999, η Mazda ξεκίνησε την αντικατάσταση των παλαιών μοντέλων όπως το 323 σχεδιάζοντας καινούρια πράγματα για το μέλλον. Ο άνθρωπος που ηγήθηκε τη νέα γενιά μοντέλων ήταν ο Χιντέκι Σουζούκι ο οποίος συνεργάστηκε με τα κέντρα σχεδίασης της Mazda στην Αμερική, τη Γερμανία και φυσικά την Ιαπωνία.

Κάπως έτσι γεννήθηκε το σχέδιο του καινούριου Mazda3 το οποίο ήταν μια ιδέα του Χασίπ Γκιργκίν. Πρώτη φορά το μοντέλο έκανε την εμφάνισή του το 2003 στην Έκθεση Αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης και έναν μήνα αργότερα κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία. Αμέσως το Mazda3 απέκτησε το δικό του κοινό καθώς ήταν ένα οικονομικό, διασκεδαστικό για οδήγηση και καλά κατασκευασμένο αυτοκίνητο.

Mazda

Η δεύτερη γενιά του Mazda3 παρουσιάστηκε το 2008 και συνέχισε να χρησιμοποιεί την κοινή πλατφόρμα της Ford, της Mazda και της Volvo. Παρόλα αυτά η Mazda αναβάθμισε το μοντέλο της τοποθετώντας την τεχνολογία Skyactiv, ενώ παράλληλα δημιούργησε τις εκδόσεις Mazda Performance Series (MPS).

Mazda

Στα μέσα του 2013, εμφανίστηκε και η τρίτη γενιά Mazda3, η οποία βασίζεται στην καινοτόμα πλατφόρμα Mazda Skyactiv, που μοιράζεται με το CX-5 πρώτης γενιάς. Αυτό το Mazda3 ήταν επίσης το πρώτο που υιοθέτησε το Kodo Design και εισήγαγε καινοτομίες όπως το GVC-G Vectoring Control και τις μεταδόσεις και κινητήρες Skyactiv.

Mazda

Η τέταρτη και τρέχουσα γενιά του Mazda3 παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2018 και ήταν το πρώτο όχημα για τη Mazda που αντιπροσωπεύει την φιλοδοξία του premiumness. Αυτή η γενιά ήταν επίσης η πρώτη που εμφανίζει έντονη οπτική διαφοροποίηση μεταξύ των εκδόσεων hatchback και sedan. Το μοντέλο χρησιμοποίησε ένα νέο ήπια υβριδικό σύστημα 24V, το πρωτοποριακό e-Skyactiv-X.

Mazda

Πλέον το Mazda3 κλείνει τα 20 χρόνια πορείας του και συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της μάρκας. Οι πωλήσεις του σε παγκόσμιο επίπεδο έχει ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια και σίγουρα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας της Mazda.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!