Peugeot: Παρουσιάστηκε το νέο 3008 (vid)

Peugeot: Παρουσιάστηκε το νέο 3008 (vid)

Κώστας Παστρίμας
Peugeot: Παρουσιάστηκε το νέο 3008 (vid)
Το ολοκαίνουριο crossover των Γάλλων θα είναι αρχικά αμιγώς ηλεκτρικό και φέρνει μια νέα εποχή στη μάρκα.

Η τρίτη γενιά του Peugeot 3008 παρουσιάστηκε επίσημα από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, επτά χρόνια μετά την προηγούμενη έκδοση που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για το best-seller της μάρκας όσον αφορά την ηλεκτρική κίνηση και την τεχνολογία του εσωτερικού.

Παρουσιάστηκε πρώτα η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που ονομάζεται E-3008 ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις σε επιλεγμένες αγορές. Το ολοκαίνουργιο crossover είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium που αναπτύχθηκε από τη Stellantis, τον όμιλο που κατέχει τη Peugeot, και θα προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού - Allure και GT - με τρία πακέτα επιλογών και τρεις επιλογές ηλεκτρικών κινητήρων.

Peugeot E-3008

Κινητήρες

Η πρώτη εκδοχή κίνησης αποτελείται από μια μπαταρία 400 βολτ (NMC) 73 kWh (ωφέλιμων) και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που παράγει 210 ίππους (157 kW) και 343 Nm ροπής, ενώ η εκτιμώμενη αυτονομία είναι 525 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση.

Στη συνέχεια υπάρχει έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, που χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία 73 kWh και τον ίδιο εμπρός κινητήρα όπως η προηγούμενη έκδοση, αλλά προσθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 111 ίππων (83 kW) / 166 Nm στον πίσω άξονα για συνολική ισχύ 320 ίππων (240 kW). Η εκτιμώμενη αυτονομία για αυτήν την έκδοση είναι επίσης 525 χιλιόμετρα, τα ίδια με την έκδοση με μονό κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι ο πίσω κινητήρας διαθέτει σύστημα αποσύνδεσης σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης.

Peugeot E-3008

Τέλος, υπάρχει μια έκδοση με μια μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh, για μεγαλύτερη αυτονομία, και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που παράγει 230 ίππους (170 kW) και 343 Nm ροπής, επιτρέποντας μέγιστη αυτονομία 700 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση. Δεν υπάρχει επιλογή διπλού κινητήρα για αυτό το μέγεθος μπαταρίας.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το ηλεκτρικό 3008 τρίτης γενιάς επιτρέπει στους χρήστες να επαναφορτίσουν τη μπαταρία μέσω AC ή DC. Για τη φόρτιση AC, ο τυπικός ενσωματωμένος φορτιστής μπορεί να δεχθεί έως 11 kW από την τριφασική πηγή, ενώ ως έξτρα διατίθεται φορτιστής 22 kW. Όσον αφορά τη γρήγορη φόρτιση DC, το νέο E-3008 μπορεί να δεχθεί έως 160 kW, επιτρέποντας την επαναφόρτιση της τυπικής μπαταρίας από 20% σε 80% σε 30 λεπτά ή και λιγότερο.

Peugeot E-3008

Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Peugeot που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium επωφελείται επίσης από τη λειτουργία (V2L) που επιτρέπει στους χρήστες να εξάγουν ενέργεια από την υψηλής τάσης μπαταρία μέσω της υποδοχής φόρτισης για οικιακές συσκευές ή άλλες χρήσεις με έως 3 kW και 16 αμπέρ.

Για να αξιοποιήσει το μέγιστο δυνατό από τη διαθέσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, το ηλεκτρικό Peugeot 3008 διαθέτει αντλία θερμότητας αντί για τη συμβατική θέρμανση του εσωτερικού. Προσφέρει επίσης τρία επίπεδα ανάκτησησης που μπορούν να επιλεγούν μέσω paddle στο τιμόνι: Χαμηλή, για ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα με αυτό των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, Μέτρια, και Αυξημένη.

Σχεδιασμός

Με μήκος 4.540 χιλιοστά, πλάτος 1.890 χιλιοστά και ύψος 1,640 χιλιοστά, το ηλεκτρικό crossover διαθέτει την γνωστή υπογραφή της Peugeot με τα τρία φώτα εμπρός και πίσω, μεγαλυτέρο λογότυπο στην κλειστή γρίλια και μικρότερους προβολείς ανάμεσα στο καπό και τη χωρίς πλαίσιο γρίλια.

Peugeot E-3008

Στη βασική έκδοση, το E-3008 διαθέτει LED φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν την τεχνολογία Pixel LED της μάρκας σε όλες τις εκδόσεις, η οποία είναι μια πιο εξελιγμένη μορφή φώτων που προσαρμόζονται αυτόματα. Έξι επιλογές χρωμάτων είναι διαθέσιμες στην κυκλοφορία, με το Obsession Blue να ξεχωρίζει αλλάζοντας από μπλε σε πράσινο ανάλογα με το φως και τη γωνία θέασης. Οι άλλες αποχρώσεις είναι το Ingaro Blue, το Okenite White, το Pearl Black, το Artense Gray και το Titanium Gray.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, το κύριο θέμα του νέου Peugeot E-3008 είναι η τεράστια οθόνη i-Cockpit των 21 ιντσών που είναι κυρτή και βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό, λειτουργώντας τόσο ως ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και ως οθόνη ψυχαγωγίας. Η οθόνη αυτή υπάρχει στις εκδόσεις που είναι υψηλότερα από τη βασιική Allure.

Κάτω από την κεντρική οθόνη, σε αυτό που θα λέμε κεντρική κονσόλα σε ένα συμβατικό όχημα, βρίσκονται τα λεγόμενα i-Toggles, που είναι εντελώς προσαρμόσιμα εικονικά και αφής κουμπιά. Η θέρμανση των καθισμάτων παρέχεται ως στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, με τα εμπρός καθίσματα να έχουν την διάκριση AGR (Aktion fur Gesunder Rucken) από το γερμανικό σύλλογο για την ανάπτυξη της ιατρικής έρευνας και πρόληψης των προβλημάτων με την πλάτη. Προαιρετικά, τα εμπρός καθίσματα μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με εξαερισμό, λειτουργία μασάζ και πλευρικούς μαξιλάρια που φουσκώνουν ή ξεφουσκώνουν για να προσαρμοστούν στο μέγεθος του επιβάτη.

Peugeot E-3008

Το Peugeot E-3008 έχει χωρητικότητα αποσκευών 470 λίτρα στην έκδοση με τετρακίνηση και 520 λίτρα στην προσθικίνητη έκδοση, ενώ υπάρχουν συνολικά 17 διαφορετικές αποθηκευτικές θήκες στο εσωτερικό που προσθέτουν άλλα 34 λίτρα.

Το Peugeot 3008 τρίτης γενιάς θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στo Σοσό στη Γαλλία, όπου κατασκευάζονται επίσης οι μπαταρίες. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη και άλλες αγορές μέχρι το τέλος του έτους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!