Test ride Piaggio MP3 530 Exclusive: Η λιμουζίνα των scooter

Κώστας Παστρίμας
Test ride Piaggio MP3 530 Exclusive: Η λιμουζίνα των scooter
Το καινούριο MP3 της Piaggio είναι εξοπλισμένο με συστήματα που δεν έχουμε ξαναδεί στον κόσμο των δύο τροχών.

Το Piaggio MP3 είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση scooter. Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε πριν από σχεδόν 18 χρόνια «τράβηξε» ένα καινούριο κοινό στον κόσμο της μοτοσικλέτας που προερχόταν από το αυτοκίνητο και ουσιαστικά ήταν το άνοιγμα της πύλης προς μια πιο ασφαλή και πολυτελή λύση αστικής μετακίνησης για όλους.

Piaggio MP3

Το 2023 η ιταλική μάρκα αποφάσισε να επανασχεδιάσει το μεγαλύτερο μέρος του MP3 θέλοντας για μια ακόμα φορά να το φέρει στην κορυφή της κατηγορίας. Αυτήν τη φορά δεν ήταν μόνο αυτός ο στόχος. Η Piaggio θέλησε να πάει ένα βήμα παραπάνω εμπλουτίζοντας το τρίτροχο scooter της με ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που δεν είχε ξαναδεί ο κόσμος των δύο τροχών.

Πολυτέλεια επιπέδου... Rolls-Royce

Το πρώτο και ίσως πιο χαρακτηριστικό σημείο αναβάθμισης του νέου MP3 είναι στον σχεδιασμό. Στην κορυφαία έκδοση MP3 530 HPE Exclusive που είχαμε στα χέρια μας, η πολυτέλεια ξεχειλίζει και το φινίρισμα είναι επιπέδου... Rolls-Royce.

Καλοφτιαγμένο, όμορφο και πολυτελές το νέο MP3 ξεχωρίζει για την σπορ μάσκα εμπρός, τους εκλεπτυσμένους τροχούς, το «αυτοκινητάδικο» φωτιστικό σώμα πίσω και την τεραστίων διαστάσεων σέλα. Όλα είναι προσεγμένα με ποιοτικά υλικά δημιουργώντας αδιαμφισβήτητα το πιο premium scooter που έχουμε συναντήσει ποτέ.

Piaggio MP3

Ανεβαίνοντας στη σέλα του νέου MP3 530 HPE Exclusive αισθάνεσαι σαν βασιλιάς, με τη σέλα να είναι πολύ άνετη και τα πόδια/χέρια να έχουν άφθονο χώρο να κινηθούν. Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια μεγάλη οθόνη TFT 7 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας και πολλαπλές λειτουργίες με αποκορύφωμα την κάμερα οπισθοπορείας. Συνολικά, η εργονομία και η άνεση στο νέο MP3 παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Δοκιμασμένη λύση στον κινητήρα

Ο κινητήρας του νέου MP3 530 Exclusive είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 530 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 44,2 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 50 Nm ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Το σύνολο βασίζεται στο κλασικό πλέον 500άρι μοτέρ της Piaggio έχοντας αυξημένο κυβισμό και νέο σύστημα διαχείρισης. Η ECU είναι της Magneti Marelli με ηλεκτρονικό γκάζι και προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ρυθμιζόμενο. Η μετάδοση γίνεται μέσω CVT αυτόματου κιβωτίου.

Piaggio MP3

Η απόδοσή του είναι μεστή και «γεμάτη» παντού, επιταχύνει ικανοποιητικά τα 279 κιλά του scooter και εύκολα ταξιδεύει με ταχύτητες 130 Km/h+. Η κατανάλωση παραμένει σε λογικά επίπεδα με τιμές κοντά στα 5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι η κορυφαία απόκριση από τον μελετημένο ηλεκτρονικό ψεκασμό.

Ηλεκτρονικά συστήματα από το μέλλον

Το σημείο στο οποίο σίγουρα ξεχωρίζει το νέο MP3 είναι τα συστήματα ασφάλειας και ο εξοπλισμός του. Η Piaggio φρόντισε το νέο MP3 να είναι το πρώτο scooter στον κόσμο με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Το scooter είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ARAS της Piaggio το οποίο περιλαμβάνει 4 ραντάρ υψηλής τεχνολογίας 4D. Χάρη σε αυτά τα ραντάρ το νέο MP3 είναι εξοπλισμένο με σύστημα τυφλού σημείου (Blind Spot) και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Assist), ενώ προσφέρει κάμερα οπισθοπορείας όταν βάζεις όπισθεν.

Piaggio MP3

Όλα τα παραπάνω συστήματα γίνονται αντιληπτά μέσα από την έγχρωμη οθόνη. Όταν υπάρχει όχημα σε τυφλό σημείο ανάβει ένα έντονο πορτοκαλί στην οθόνη προειδοποιώντας τον αναβάτη. Το ίδιο συμβαίνει και στην αλλαγή λωρίδας, πάλι υπάρχει φωτεινή ένδειξη αν δεν έχεις βγάλει φλας για να αλλάξεις λωρίδα.

Όσο για την κάμερα οπισθοπορείας, αυτή είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό γκάτζετ του scooter καθώς όχι μόνο μπορείς να δεις τι συμβαίνει πίσω σου, αλλά διαθέτει και διαγραμμίσεις που κάνουν ακόμα πιο ακριβή την κίνησή σου προς το σημείο παρκαρίσματος.

Piaggio MP3

Φυσικά, η έκδοση 530 Exclusive δεν μένει μόνο σε αυτά προσφέροντας πολλά ακόμα συστήματα που κάνουν τη ζωή του αναβάτη απλή, όπως το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, το σύστημα συνδεσιμότητας με το smartphone, τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα για δύο κράνη, την USB θύρα φόρτισης και την πλήρη παραμετροποίησης της οθόνης.

Στο δρόμο

Μπορεί το MP3 530 HPE Exclusive να είναι καινούριο σχεδόν σε όλα του, ωστόσο η οδηγική του συμπεριφορά παραμένει παρόμοια με το παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης απολαμβάνει κορυφαία ποιότητα κύλισης, αυξημένη πρόσφυση και ασφάλεια που δύσκολα μπορεί να συναντήσει σε άλλο scooter.

Piaggio MP3

Ένα επιπλέον θετικό του νέου μοντέλου είναι η λίγο πιο ανάλαφρη συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης που το κάνουν πιο ευέλικτο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Με το MP3 στρίβεις χωρίς να το σκεφτείς, γέρνεις στις στροφές και τις πλατείες χωρίς άγχος, δεν φοβάσαι να φρενάρεις οριακά ακόμα και όταν η άσφαλτος δεν είναι σε καλή κατάσταση. Με λίγα λόγια, απαράμιλλη ασφάλεια σε ένα πακέτο που βρίσκεται πολύ κοντά σε συμπεριφορά με μια κανονική μοτοσικλέτα.

Exclusive σε όλα του

Το νέο Piaggio MP3 530 HPE Exclusive είναι ένα scooter που προσφέρει πάρα πολλά στον αναβάτη. Είναι εύκολα γρήγορο, πρακτικό, σούπερ εξοπλισμένο, τεχνολογικά καινοτόμο, άνετο και πολυτελές. Οδηγικά, η ασφάλεια που παρέχει το μπροστινό σύστημα ανάρτησης είναι ονειρεμένη και σε κάθε περίπτωση θα φτάσεις στον προορισμό σου ατσαλάκωτος. Δεν χρειάζεται πλέον να κλειδώνεις το scooter σου στο γκαράζ όταν μπαίνει ο χειμώνας, το MP3 θα σε κρατήσει ασφαλή και καλά προστατευμένο και τους 12 μήνες του χρόνου. Ένα scooter παντός καιρού!

Piaggio MP3

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Κυβισμός: 530 κ.εκ.
Ισχύς: 44,2 hp @ 7.250 σ.α.λ.
Ροπή: 50 Nm @ 5.250 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο CVT κιβώτιο
Βάρος: 279 κιλά
Ρεζερβουάρ: 13,7 λίτρα
Τροχοί: 13 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω
Τιμή: 13.490 ευρώ

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!