MotoGP, Γερμανία: O Μπανάια πήρε την pole σε μια «τρελή» περίοδο

Κώστας Παστρίμας
MotoGP, Γερμανία: O Μπανάια πήρε την pole σε μια «τρελή» περίοδο
Ο Πέκο Μπανάια επικράτησε μέσα από το χάος του Σάχσενρινγκ, τρεις πτώσεις είχε ο Μαρκ Μάρκεθ.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Γερμανίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP στην πίστα του Σάχσενρινγκ ήταν μια χαοτική περίοδος σε μία πίστα που στέγνωνε και επιφύλασσε πολλές προκλήσεις για τους αναβάτες. Ο Πέκο Μπανάια όμως είχε την ταχύτητα και την ψυχραιμία για να σημειώσει με την εργοστασιακή Lenovo Ducati τον καλύτερο χρόνο και να πάρει την pole position. Δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης θα έχει τον Λούκα Μαρίνι της VR46 Ducati και 3ος θα είναι ο Τζακ Μίλερ της ΚΤΜ.

Q1

Οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα με την επιφάνειά της να είναι ακόμα υγρή από τη βροχή που έπεφτε λίγο νωρίτερα αλλά να στεγνώνει γρήγορα όσο περνούσε η ώρα. Ωστόσο, τουλάχιστον για το ξεκίνημα των κατατακτήριων, είχαν στις μοτοσικλέτες τους τα βρόχινα ελαστικά της Michelin.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε φυσικά η συμμετοχή του Μαρκ Μάρκεθ στο Q1, και ο αναβάτης της Repsol Honda επιβεβαίωσε τα προγνωστικά, ανεβαίνοντας από την πρώτη του κιόλας προσπάθεια στην πρώτη θέση, με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους.

Ο Ισπανός έκανε και δεύτερη προσπάθεια με τα βρόχινα ελαστικά αλλά, ενώ βελτίωνε το χρόνο του, έπεσε στην τελευταία στροφή. Αμέσως έτρεξε με τα πόδια στο γκαράζ της ομάδας του και πήρε τη δεύτερη μοτοσικλέτα του, η οποία όμως είχε ελαστικά σλικ.

Σλικ ελαστικά είχε ήδη βάλει στη μοτοσικλέτα της ΚΤΜ ο Μπραντ Μπίντερ, ο οποίος ανέβηκε πρώτος, ενώ ο Μάβερικ Βινιάλες με την Aprilia ανέβηκε στη δεύτερη θέση, αν και με ελαστικά για βροχή. Ο Μαρμ Μάρκεθ όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και με έναν γρήγορο γύρο στο τέλος πήρε την πολυπόθητη δεύτερη θέση, πίσω από τον Μπίντερ, και πέρασε στο Q2. Οι δύο αυτοί αναβάτες ήταν οι μοναδικοί που έβαλαν σλικ ελαστικά.

Q2

Η πίστα συνέχισε να στεγνώνει και έτσι ήδη από το ξεκίνημα του Q2 όλες οι μοτοσικλέτες είχαν σλικ ελαστικά στους τροχούς τους. Οι Μαρκ Μάρκεθ και Μπραντ Μπίντερ ξεκινούσαν ωστόσο με πλεονέκτημα, έχοντας πρόσφατη εμπειρία από την κατάσταση της πίστας ενώ για τους υπόλοιπους οι συνθήκες ήταν άγνωστες.

Για τον Μάρκεθ όμως όλα στράβωσαν προτού καν αρχίσουν. Ο Ισπανός δεν κατάφερε καν να ολοκληρώσει τον πρώτο γρήγορο γύρο του καθώς πάτησε σε ένα βρεγμένο σημείο της πίστας και έπειτα από ένα θεαματικό highside βρέθηκε ξαπλωμένος στην άσφαλτο, ενώ έδειχνε και ελαφριά τραυματισμένος στο πόδι. Παρόλα αυτά, ο Ισπανός, έστω και κουτσαίνοντας, ανέβηκε ξανά στη μοτοσικλέτα του και επέστρεψε στο γκαράζ της Repsol Honda. Λίγο αργότερα ο Μάρκεθ βρισκόταν πάλι στην πίστα για να συνεχίσει την προσπάθειά του.

Στο ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο είχε πτώση και ο Μάρκο Μπετζέκι, ο οποίος τρέχοντας γύρισε στο γκαράζ της VR46 Ducati για να πάρει τη δεύτερη μοτοσικλέτα του.

Ενώ συνέβαιναν αυτά, ο Πέκο Μπανάια με την εργοστασιακή Ducati έκανε έναν πολύ γρήγορο γύρο και ανέβηκε στην πρώτη θέση, με διαφορά που ξεπερνούσε το μισό δευτερόλεπτο από τον Χόρχε Μαρτίν.

Με την κατάσταση της πίστας να βελτιώνεται σε κάθε πέρασμα, τα τελευταία λεπτά της περιόδου ήταν μια φρενίτιδα, με τις θέσεις στον πίνακα των χρόνων να αλλάζουν κάθε λίγα δευτερόλεπτα.

Στο τέλος, και εν μέσω μιας κίτρινης σημαίας λόγω της πτώσης του Ζοάν Ζαρκό λόγω της οποία ακυρώθηκαν κάποιοι χρόνοι, ο Πέκο Μπανάια ήταν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και πήρε την pole position, μπροστά από τον Λούκα Μαρίνι και με τον Τζακ Μίλερ της ΚΤΜ να είναι στην 3η θέση. Ο Ζαρκό παρά την πτώση του πήρε την 4η θέση και ακολούθησαν οι Μάρκο Μπετζέκι, Χόρχε Μαρτίν, Μαρκ Μάρκεθ, Άλεξ Μάρκεθ, Μπραντ Μπίντερ, Αλέιξ Εσπαργκαρό, Ενέα Μπαστιανίνι και Φάμπιο Κουαρταραρό.

Ο Αγώνας Σπριντ θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας το απόγευμα του Σαββάτου.

Αποτελέσματα Q1

q2

Αποτελέσματα Q2

q1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!