Formula 1: Η σκληρή γόμα έκρινε τα πάντα στο Μαϊάμι

Formula 1: Η σκληρή γόμα έκρινε τα πάντα στο Μαϊάμι
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε χάρη στην εξαιρετική χρήση των ελαστικών σκληρής γόμας της Pirelli.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο Μαξ Φερστάπεν ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Grand Prix του Μαϊάμι. Μόνο που η φετινή νίκη του οδηγού της Red Bull Racing στον πέμπτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

Ο Ολλανδός εκκίνησε μόλις ένατος και χρειάστηκε να ακολουθήσει εναλλακτική στρατηγική για να πάρει το πάνω χέρι και στο τέλος, να βρεθεί μπροστά από τον teammate του στους “ταύρους”, Σέρχιο Πέρεζ.

Οι επιλογές στρατηγικής

Ο Πέρεζ και ο Φερνάντο Αλόνσο που ήταν δίπλα του στην πρώτη σειρά του grid για λογαριασμό της Aston Martin, εκκίνησαν τον αγώνα με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα προτού αλλάξουν σε P Zero λευκή/σκληρή γόμα στον 20στο και 24ο γύρο αντίστοιχα. Αντίθετα, ο Φερστάπεν εκκίνησε με τη σκληρή, ανέβηκε πρώτος και σταμάτησε για αλλαγή στον 45ο γύρο, βάζοντας τη μέση γόμα για τα τελευταία δώδεκα περάσματα. Προσπέρασε δε τον Πέρεζ λίγο αφότου βγήκε από τα πιτ και ανέκτησε την πρώτη θέση.

To GP Μαϊάμι από πλευράς ελαστικών

Όλες οι ομάδες υιοθέτησαν στρατηγική μιας αλλαγής. Επτά από αυτές χώρισαν τις στρατηγικές τους στα δύο, τοποθετώντας διαφορετική γόμα στους οδηγούς τους στην εκκίνηση. Οι Ferrari και Williams εκκίνησαν και τους δυο οδηγούς τους με μέση γόμα ενώ η McLaren επέλεξε και για τους δύο τη μαλακή γόμα. Στόχος ήταν ένα γρήγορο πιτ στοπ στην αρχή ώστε να βάλουν δυο γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί.

Πόσο άντεξε κάθε γόμα

Ο οδηγός της Williams, Λόγκαν Σάρτζεντ, ήταν αυτός που συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους με τη σκληρή γόμα. Έβαλε αυτό το σετ στο δεύτερο γύρο και τερμάτισε μ’ αυτό χρησιμοποιώντας το για 54. Ο οδηγός της Alfa Romeo, Ζου Γκουάνγιου έκανε τους περισσότερους γύρους με μέση γόμα (26) ενώ ο οδηγός της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, συμπλήρωσε στην αρχή 5 γύρους με τη μαλακή γόμα.

Κάποια στιγμή στο μέσο του αγώνα και για επτά γύρους όλοι οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη σκληρή γόμα. Ανάμεσα σ’ αυτούς που εκκίνησαν με μέση ή μαλακή, τελευταίος στα πιτ μπήκε ο Αλόνσο - στον 24ο γύρο. Ο πρώτος οδηγός απ’ όσους εκκίνησαν με σκληρή γόμα που την άλλαξε, ήταν ο Ζου στον 31ο γύρο.

​Ο Αλόνσο επέστρεψε στο βάθρο στο Μαϊάμι [Click and drag to move] ​

Ο Αλόνσο έκανε τον ταχύτερο του γύρο με το σκληρό ελαστικό (1m30.519s) ενώ ο Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα (1m29.708s) με τη μέση γόμα. Ο Λάντο Νόρις ήταν ταχύτερος με τη μαλακή γόμα (1m33.869s).

Τι λέει η Pirelli

Μετά το τέλος του αγώνα στη Φλόριντα, ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίζολα, είπε: «O αγώνας στο αυτοκινητοδρόμιο του Μαϊάμι ήταν έντονος. Η Red Bull πήρε την 5η συνεχόμενη νίκη σε ισάριθμους αγώνες. Τα ελαστικά της Pirelli έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη μάχη ανάμεσα στους Φερστάπεν και Πέρεζ. Οι δύο τους έκαναν διαφορετικές επιλογές ελαστικών από την αρχή: Ο Πέρεζ ακολούθησε το αναμενόμενο εκκινώντας με τη μέση γόμα από την πρώτη θέση. Την ίδια στιγμή ο Φερστάπεν, που ήταν στο μέσο της κατάταξης στην εκκίνηση, επέλεξε τη σκληρή γόμα. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Φερστάπεν πέντε δευτερόλεπτα μπροστά από τον Πέρεζ. Αυτό δεικνύει την πληθώρα εφικτών στρατηγικών με παραπλήσια τελική κατάληξη, χάρη στη διαθέσιμη γκάμα ελαστικών. Δεν είναι σύμπτωση ότι επτά από τις δέκα ομάδες επέλεξαν διαφορετική στρατηγική για κάθε οδηγό. Η σκληρή γόμα δεν είχε καθόλου πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς να πιέσουν οριακά μέχρι το τέλος της χρήσης της και να δώσουν μάχες. Αυτό φάνηκε και από τον Φερστάπεν, ο οποίος συμπλήρωσε 45 γύρους με το σκληρό ελαστικό – πραγματοποιώντας πολλά προσπεράσματα, προτού σταματήσει για να βάλει τη μέση γόμα».

Ο Μάριο Ίζολα

«Όσον αφορά στην τοπική παραμόρφωση (graining), η μέση γόμα είχε επίσης καλή συμπεριφορά και η χρήση της δεν οριοθετήθηκε, παρότι υπήρχε ανησυχία για κάτι τέτοιο μετά την ολονύχτια βροχή. Ο Φερνάντο Αλόνσο συμπλήρωσε 24 γύρους στην αρχή με τη μέση γόμα, πράγμα που αποδείχτηκε κλειδί στην πορεία του Ισπανού για το τέταρτο βάθρο σε πέντε αγώνες».

Τι ακολουθεί

Ο επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 θα είναι το Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna, που θα διεξαχθεί στην Ίμολα από 19 έως 21 Μαΐου.

Είναι ο πρώτος Ευρωπαϊκός αγώνας της σεζόν. Οι νέοι εναλλακτικοί κανονισμοί για τη χρήση των ελαστικών θα δοκιμαστούν στις κατατακτήριες δοκιμές: Το Q1 θα γίνει μόνο με σκληρή γόμα, το Q2 με μέση γόμα και το Q3 με μαλακή γόμα. Τα νέα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue που δεν χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες για προθέρμανση, θα κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους.

Στιγμιότυπο από το GP του 2021 στην Ίμολα

Φωτογραφίες: Pirelli Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!