Με ήττες σαν κι αυτήν, το πρωτάθλημα να το ξεχάσεις

Με ήττες σαν κι αυτήν, το πρωτάθλημα να το ξεχάσεις
Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει την αποτυχία του Σέρχιο Πέρεζ να εκμεταλλευτεί μία σπάνια ευκαιρία να αλλάξει τις ισορροπίες στο φετινό πρωτάθλημα της F1.

Την περασμένη εβδομάδα, μετά τον θρίαμβο του Σέρχιο Πέρεζ στους δρόμους του Μπακού, έγραφα για το παράθυρο που είχε ανοίξει μπροστά του με θέα το δρόμο προς το όνειρο: τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Ο Μεξικανός είχε κερδίσει για πέμπτη φορά ως οδηγός της Red Bull Racing και είχε πλησιάσει τον Μαξ Φερστάπεν στους έξι βαθμούς. Δεν είχε σημασία που οι ισορροπίες είχαν αλλάξει υπέρ του μετά την ατυχή για τον Ολλανδό στιγμή που εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας – η τύχη αποτελεί πάντα σημαντικό παράγοντα στο κυνήγι του τίτλου.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο Μαϊάμι

Και το Σάββατο στο Μαϊάμι, ήταν πάλι στο πλευρό του 33χρονου. Οι σβούρες του Σαρλ Λεκλέρ στο Q3 και η κόκκινη σημαία στην οποία οδήγησαν, στέρησαν από τον Φερστάπεν την ευκαιρία να τον εκτοπίσει από την κορυφή. Αντί αυτού, ο Πέρεζ πανηγύρισε την pole position για τρίτη φορά στην καριέρα του, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής θα εκκινούσε μόλις ένατος.

Με τους 57 γύρους του αγώνα στη Φλόριδα να μην έχουν το παραμικρό απρόοπτο και την παραμικρή ανατροπή, θα περίμενε κανείς πως ο οδηγός από τη Γουαδαλαχάρα θα άρπαζε την ευκαιρία από τα μαλλιά και θα επέστρεφε στην Ευρώπη έχοντας υπερκαλύψει τη διαφορά των 6 πόντων από τον Μαξ. Πρωτοπόρος.

Όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Ο Πέρεζ είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα και παρότι αντέδρασε καλά όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, διατηρώντας τα ηνία, δεν έβαζε “φωτιά” στην πίστα. Δεν άνοιγε διαφορά από τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο, δεν έχτιζε προβάδισμα έναντι του teammate του, που ήταν δεδομένο πως θα λυσσούσε στο μέσο του grid.

Και λύσσαξε. Παρότι με τη σκληρή γόμα, γύρο με το γύρο κέρδιζε έδαφος και θέσεις. Ο Αλόνσο είχε προβλέψει πως θα τον πιάσει μετά από 25 γύρους. Τελικά χρειάστηκε μόλις 14. Αλλά και πάλι, αυτό το περιμέναμε. Η RB19 είναι πύραυλος, δεν υπάρχει κανένας πια που ν’ αμφιβάλλει. Αλλά στους δρόμους το Μαϊάμι, μόνο μία έκανε “πτήση”.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο Μαϊάμι

Ο Πέρεζ αναφέρθηκε στο κακό του πρώτο stint με τη μέση γόμα, ωστόσο δεν ήταν μόνο εκεί το πρόβλημα. Το κομμάτι του αγώνα που η διαφορά στο ρυθμό των δύο ήταν εκκωφαντική, το εντοπίζω μετά τα μισά της μάχης. Όταν είχαν αμφότεροι τη σκληρή γόμα ελαστικών, με τη διαφορά πως εκείνα του Φερστάπεν είχαν 20 επιπλέον γύρους “στην πλάτη”.

Από τον γύρο 31 έως τον γύρο 44, το γυρολόγιο του είναι απλά εντυπωσιακό! Σταθερά από το 1.31.0 έως το 1.31.6, με μοναδική εξαίρεση το 1.30.988 του γύρου 43. Βάζει τη μέση γόμα και πάει σταθερά στο 1.30, εξαιρουμένης πάλι της προτελευταίας του βόλτας γύρω από το στάδιο των Miami Dolphins, όταν σημείωσε το 1.29.708 που του χάρισε και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο Μαϊάμι

Αντίθετα, το γυρολόγιο του Πέρεζ στους 14 γύρους με τη μέση γόμα, έχει σκαμπανεβάσματα και απόκλιση που φτάνει τα 1.6 δευτερόλεπτα! Ομοίως με τη σκληρή, έχει και πάλι σκαμπανεβάσματα αλλά το κυριότερο – σταθερά χάνει έναντι του Φερστάπεν. Γύρο με το γύρο. Ξανά και ξανά.

Κάπως έτσι ο Ολλανδός έχτισε αρκετή διαφορά για το καθυστερημένο pit stop, κάπως έτσι πήρε τα ηνία, κάπως έτσι έφτασε στη νίκη. Σε ένα Grand Prix όπου τίποτα δεν πήγαινε στραβά, γύρισε τούμπα τον αγώνα και πήρε τη νίκη έχοντας εκκινήσει ένατος! Έκανε αυτό που λέμε: «Εμφάνιση Πρωταθλητή».

Αντίθετα ο Πέρεζ, πέταξε την ευκαιρία στα σκουπίδια, χαράμισε την pole και σε κανένα σημείο του αγώνα δεν έπειθε πως είχε την ταχύτητα για να επικρατήσει. Σε κανένα σημείο δεν έδειχνε έτοιμος να ζητήσει τη μπάλα όταν έκαιγε, για να βάλει το νικητήριο.

Μία αναποδιά του Φερστάπεν στην Ίμολα μπορεί να φέρει τον Πέρεζ στην κορυφή. Κοντά είναι ακόμα. Όμως βλέποντας τον να ισοπεδώνεται σε μία μάχη που έγινε στα ίσια ή καλύτερα με τον αντίπαλό του να έχει το ένα χέρι δεμένο, με τι ψυχή να ποντάρεις πάνω του για τον φετινό τίτλο;

Με ήττες σαν κι αυτή, το πρωτάθλημα πρέπει μάλλον να το ξεχάσει.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο Μαϊάμι

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.