Stellantis: Αυτά τα καύσιμα θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα παραγωγής μας από το 2014 και μετά

Κώστας Μπιτσικώκος
Stellantis: Αυτά τα καύσιμα θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα παραγωγής μας από το 2014 και μετά
Στόχος της Stellantis είναι να περιορίσει περαιτέρω τις εκπομπές CO2 από το στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο, η Stellantis θα επενδύσει και στα συνθετικά καύσιμα (e-fuels). Ο πολυεθνικός όμιλος, τέταρτος μεγαλύτερος παγκοσμίως στην αυτοκινητοβιομηχανία από πλευράς πωλήσεων, ανακοίνωσε ότι εξετάζει τη δυνατότητα χρήσης των e-fuels από οχήματα που έχουν κατασκευαστεί από το 2014 και πληρούν την αντιρρυπαντικη τεχνολογία Euro 6 (ή νεότερη).

Συγκεκριμένα δοκιμάζεται η χρήση των e-fuels από 28 οικογένειες κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ώστε να καταστεί δυνατή η κατανάλωσή τους από έως 28 εκατομμύρια οχήματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να περιορίσει έως 90% τις εκπομπές CO2, γλυτώνοντας την Ευρώπη από 400 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα την περίοδο 2025-2050.

Τα συνθετικά καύσιμα δημιουργούνται μέσα από περίπλοκη διαδικασία, με τη χρήση CO2 που απορροφάται από την ατμόσφαιρα και ανανεώσιμης ενέργειας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να επιτρέπεται η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταναλώνουν αποκλειστικά e-fuels.

«Ενώ παραμένουμε σταθεροί στην εφαρμογή της επιθετικής στρατηγικής εξηλεκτρισμού, πρέπει να βρούμε έξυπνες εναλλακτικές για να αντιμετωπίσουμε τις εκπομπές CO2 από το 1,3 δισ. αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που κυκλοφορούν στους δρόμους», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες. «Εξασφαλίζοντας ότι οι κινητήρες μας είναι φιλικοί προς τα e-fuels, δίνουμε στους πελάτες μας ένα επιπλέον εργαλείο στην μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Ένα εργαλείο που θα έχει σχεδόν άμεσο αποτέλεσμα».

Κάρλος Ταβάρες

Photo Credits: Stellantis

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!