Formula 1: Το Grand Prix Αυστραλίας ήταν ένας αγώνας συντήρησης

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Το Grand Prix Αυστραλίας ήταν ένας αγώνας συντήρησης
Όλα όσα έγιναν στη μάχη της F1 στη Μελβούρνη υπό το πρίσμα των ελαστικών.

Το Grand Prix Αυστραλίας, που αποτέλεσε τον τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, δεν έκρυβε εκπλήξεις σε ό,τι αφορούσε στις στρατηγικές ελαστικών.

Ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing πήρε την πρώτη του νίκη στη Μελβούρνη, ακολουθούμενος από δύο πρώην παγκόσμιους πρωταθλητές: τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes-AMG και τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Και οι τρεις τερμάτισαν με την P Zero μαλακή γόμα, καθώς άλλαξαν ελαστικά ένα γύρο πριν το τέλος.

Το Grand Prix της Αυστραλίας διακόπηκε τρεις φορές με κόκκινη σημαία. Η τελευταία διακοπή έγινε ένα γύρο πριν το τέλος. Είχαμε δυο εκκινήσεις από στάση και μια εν κινήσει, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Επίσης υιοθετήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας όταν ένα μονοθέσιο σταμάτησε στην έξοδο των pits.

Οι στρατηγικές του GP Αυστραλίας

Οι στρατηγικές αγώνα επηρεάστηκαν από τη συχνότητα του αυτοκινήτου ασφαλείας και τις άλλες διακοπές. Οι τρεις πρώτοι εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη μέση γόμα και έβαλαν την P Zero λευκή σκληρή γόμα στην πρώτη διακοπή. Στους τελευταίους τρεις γύρους χρησιμοποίησαν δυο διαφορετικά σετ μαλακής γόμας.

Συνολικά δέκα οδηγοί συμπλήρωσαν 47 γύρους με τη σκληρή γόμα, ανάμεσά τους οι τρεις που ανέβηκαν στο βάθρο. Ο οδηγός της Alpine, Εστεμπάν Οκόν, κράτησε το ίδιο σετ σκληρής γόμας από τον πρώτο γύρο, δεν άλλαξε στην πρώτη διακοπή και συμπλήρωσε 54 γύρους μ’ αυτά τα ελαστικά. Οι οδηγοί της Alfa Romeo, Βάλτερι Μπότας και Ζου Γκουάνγιου, χρησιμοποίησαν επίσης το ίδιο σετ σκληρής γόμας για περισσότερους από 50 γύρους.

Τι έγινε με τα ελαστικά στο GP Αυστραλίας

Ο οδηγός της Scuderia AlphaTauri, Νικ Ντε Βρις, έκανε τους περισσότερους γύρους με τις άλλες δυο διαθέσιμες γόμες: 37 με τη μέση και 9 με τη μαλακή γόμα.

Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα τον πέτυχε ο Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull Racing, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα (1:20.235). Επίσης ήταν από τους οδηγούς που έκανε την μεγαλύτερη απόσταση μ’ αυτό το ελαστικό. Οι Αλόνσο και Ντε Βρις ήταν ταχύτεροι με τη μέση και μαλακή γόμα αντίστοιχα, με χρόνους 1:22.603 και 1:21.183.

Ο Μάριο Ίζολα, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, είπε σχετικά με τον αγώνα στο Άλμπερτ Παρκ: «Ήταν ένα πραγματικά επεισοδιακό Grand Prix Αυστραλίας, με τρεις κόκκινες σημαίες, αυτοκίνητο ασφαλείας και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Όλα αυτά έπαιξαν ρόλο στην διαμόρφωση της στρατηγικής. Οι γόμες συμπεριφέρθηκαν όπως το περιμέναμε με τη σκληρή C2 να έχει τον κυρίαρχο ρόλο. Όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για πρώτη φορά μετά την έξοδο του Άλεξ Άλμπον στον έβδομο γύρο, κάποιοι οδηγοί που είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα, έβαλαν τη σκληρή. Με το που βγήκε η κόκκινη σημαία, έκαναν κι άλλοι οδηγοί το ίδιο, ενόσω καθαρίζονταν η πίστα. Παρότι δεν υπήρχαν αρκετές πληροφορίες για την συμπεριφορά της σε μεγάλη απόσταση – ελάχιστοι οδηγοί έκαναν μ’ αυτή περισσότερους από 10 γύρους στα ελεύθερα – η C2 αποδείχτηκε πολύ σταθερή γόμα όσον αφορά την πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, χωρίς να υστερεί σε ρυθμό από τις άλλες δυο γόμες. Ικανοποίησε τις απαιτήσεις που υπήρχαν από αυτή. Βλέποντας ότι στην εκκίνηση υπήρχαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες είναι ξεκάθαρο πως η επιλογή της γόμας C4 για τη Μελβούρνη ήταν σωστή. Μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα και πρωταγωνίστησε στο τελευταίο μέρος ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Εκεί είχαμε δυο συνεχόμενες διακοπές. Τόσο η μαλακή όσο και η μέση γόμα είχαν καλή απόδοση σε σχετικά μικρές αποστάσεις. Η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη και το κράτημα της πίστας είχε βελτιωθεί στον αγώνα».

Ο Μάριο Ίζολα της Pirelli

Ακολουθεί διάλειμμα, με επόμενο αγώνα το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, στις 28-30 Απριλίου - εκεί θα έχει και αγώνα Formula 2.

Φωτογραφίες: Pirelli

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!