Test ride Royal Enfield Classic Chrome 350: Η ακαταμάχητη γοητεία του κλασικού

Test ride Royal Enfield Classic Chrome 350: Η ακαταμάχητη γοητεία του κλασικού
Με «όπλο» την εντυπωσιακή εμφάνιση, το ρετρό μοντέλο της Royal Enfield καλύπτει όλες τις μεταφορικές ανάγκες με αξεπέραστο στιλ.

Λίγοι κατασκευαστές δικαιούνται να χρησιμοποιούν τη λέξη «classic» στο όνομα ενός μοντέλου όσο η Royal Enfield. Η εταιρεία που παρουσίασε την πρώτη της μοτοσικλέτα πίσω στο μακρινό 1901 συνεχίζει ακόμα να βγάζει νέα μοντέλα και πρόσφατα ανανέωσε εκ βάθρων την Classic 350.

Οι σχεδιαστές της ολοκαίνουργιας Royal Enfield Classic 350 δεν χρειάστηκε να ψάξουν πολύ μακριά για να βρουν έμπνευση. Μέσα στα σπλάχνα της εταιρείας υπήρχαν τα πρότυπα μοντέλα, που παρείχαν αυτήν την έμπνευση απλόχερα.

royal enfield classic 350

Η Classic 350 είναι μια Μοτοσικλέτα με κεφαλαίο Μ. Είναι απλή, ανεπιτήδευτη. Σίγουρα θα μπορούσε κάποιος να της βάλει μερικά αξεσουάρ, αλλά αυτή είναι η μοτοσικλέτα που περιέχει το απόσταγμα, τη βασική ουσία της μοτοκίνησης. Το μυστικό είναι πολύ απλό: Κάνε τις βελτιώσεις που χρειάζονται αλλά μην περιπλέκεις υπερβολικά κάτι καλό.

Απλή, όμορφη και λειτουργική

Αυτή είναι η φιλοσοφία της Royal Enfield και εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο στην Classic 350. Ειδικότερα στην έκδοση Chrome που δοκιμάζουμε, συνοδεύεται και μια εντυπωσιακά φανταχτερή εμφάνιση, που το κάνει αδύνατο να μην τραβήξει πάνω της όλα τα βλέμματα. Το αστραφτερό χρώμιο κυριαρχεί και υπάρχει παντού: στο ρεζερβουάρ, στο τιμόνι, στο πιρούνι, στα φτερά, στην εξάτμιση, στους καθρέφτες, στο φανάρι.

royal enfield classic 350

Η Classic 350 δείχνει σαν μια τέλεια ανακατασκευή μοτοσικλέτας της δεκαετίας του 1940. Μόνο που όλα της τα εξαρτήματα είναι σύγχρονα και επίκαιρα. Το πλαίσιο είναι ολοκαίνουριο, όπως και οι αναρτήσεις, με νέο συμβατικό πιρούνι 41 χιλιοστών με διαδρομή 130 χιλιοστών εμπρός και δύο ρυθμιζόμενα, ως προς την προφόρτιση ελατηρίων, αμορτισέρ πίσω.

Όσο για τον κινητήρα, είναι κι αυτός καινούριος. Όχι πρωτοεμφανιζόμενος, αφού τον έχουμε δει ήδη στο Meteor 350, αλλά σίγουρα σύγχρονος. Είναι προδιαγραφών Euro5, χωρητικότητας 349 κ.εκ., μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με δύο βαλβίδες στον κύλινδρο και αποδίδει 20,3 ίππους. Διαθέτει ωστόσο διαφορετική χαρτογράφηση από ότι στη Meteor, για να ταιριάζει περισσότερο σε αυτό το μοντέλο.

royal enfield classic 350

Προφανώς δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η μοτοσικλέτα για τη χρήση για την οποία έχει σχεδιαστεί. Η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα ομαλή και είναι ελαστικός. Επιταχύνει ομαλά, χωρίς κομπιάσματα και χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς στα χέρια και στα πόδια του αναβάτη. Συνεργάζεται δε άψογα με το κιβώτιο ταχυτήτων των 5 σχέσεων, το οποίο κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων μαλακά και με ακρίβεια. Χαρακτηριστικός -και νοσταλγικός- είναι ο ήχος του μοτέρ, ιδιαίτερα στο ρελαντί, που δένει τέλεια με την εμφάνιση και το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.

Η απόλαυση της διαδρομής

Η Royal Enfield Classic 350 είναι μια μοτοσικλέτα που έχει φτιαχτεί για χαλαρές βόλτες και εκεί ξεδιπλώνει την προσωπικότητά της. Σε χαμηλές ταχύτητες και χωρίς πίεση είναι τόσο απολαυστική όσο και αποτελεσματική. Μπορεί να καλύψει όλες τις μεταφορικές ανάγκες μέσα στην πόλη και πέριξ αυτής είτε μόνο για τον οδηγό είτε και για δύο άτομα, με τον συνεπιβάτη να έχει στη διάθεσή του μιαν άνετη σέλα και μια πρακτική χειρολαβή. Ταυτόχρονα, θα το κάνει πολύ οικονομικά, με πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμου.

royal enfield classic 350

Η θέση οδήγησης είναι πολύ βολική, με τα χέρια και τα πόδια του οδηγού να βρίσκουν εύκολα τα σημεία που πρέπει. Είπαμε, η Classic 350 είναι ένα μοντέλο που ουσιαστικά εμπεριέχει το DNA των βρετανικών μοτοσικλετών των τελευταίων 100 ετών. Πιο κλασική δεν γίνεται.

Οι αναρτήσεις επίσης κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Το πέρασμα πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου είναι απροβλημάτιστο και ο οδηγός έχει πάντα τον έλεγχο της μοτοσικλέτας. Η άνεση βρίσκεται στο επίκεντρο της Classic 350 και η χαλαρότητα σε ρυθμούς βόλτας είναι το ζητούμενο. Παρόλα αυτά, ακόμα και όταν πιεστεί είναι αρκετά σταθερή και η πρόσφυση περισσότερο περιορίζεται από τα μέτρια ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της CEAT παρά από τη συνεργασία του πλαισίου με τις αναρτήσεις, οι οποίες διαχειρίζονται επίσης εύκολα το βάρος της μοτοσικλέτας, ενώ κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίζουν τα φρένα, με δίσκο 300 mm εμπρός και 270 mm πίσω οι οποίοι συνεργάζονται με δικάναλο ABS.

royal enfield classic 350

Η Royal Enfield Classic 350 βρίσκεται στο στοιχείο της μέσα στην πόλη και στις περιαστικές διαδρομές. Δεν προτιμά τον αυτοκινητόδρομο, όπως άλλωστε δεν τον προτιμά καμία γυμνή μοτοσικλέτα 20 ίππων. Μπορεί να φτάσει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 120 χιλιομέτρων/ώρα αλλά δύσκολα μπορεί να τη διατηρήσει σε μεγάλο ταξίδι, ενώ σχεδόν σίγουρα θα χρειαστεί κατεβάσματα όταν ο δρόμος ανηφορίσει. Όπως προαναφέρθηκε, η λέξη-κλειδί για να την απολαύσεις είναι «χαλαρά».

Κερδίζει την παρτίδα

Με την ξεχωριστή εμφάνισή της η Royal Enfield Classic 350 θα κεντρίσει χωρίς αμφιβολία το ενδιαφέρον, αλλά είναι η πρακτική υλοποίηση της μοτοσικλέτας που κερδίζει την παρτίδα, καθώς ζητά ελάχιστους συμβιβασμούς στην καθημερινή συμβίωση. Επιπλέον, όμως, έχει άλλο ένα πλεονέκτημα: την ανταγωνιστική τιμή της: η τιμή της ξεκινάει από 5.390 ευρώ για την έκδοση Chrome της δοκιμής μας. Επιπλέον, η εταιρεία MUVUS που εισάγει τις Royal Enfield στην Ελλάδα, προσφέρει 3 χρόνια εγγύηση μαζί με οδική βοήθεια.

royal enfield classic 350

Όλες οι μοτοσικλέτες μπορούν να σε πάνε στη δουλειά σου ή στη βόλτα σου και όλες έχουν τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά τους. Ελάχιστες, όμως, μπορούν να το κάνουν με το απαράμιλλα κλασικό στιλ της Royal Enfield Classic 350 και μάλιστα σε τόσο λογική τιμή.

Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα πάνω στην Royal Enfield Classic 350 που να μη σου αρέσουν. Η Chrome, που είναι η κορυφαία έκδοση της σειράς των Classic και μάλλον η καλύτερη, ενσωματώνει όλες τις βασικές αξίες της μοτοκίνησης και τις συνδυάζει με μια εκπληκτικά όμορφη εμφάνιση και όση πρακτικότητα χρειάζεται κανείς στην καθημερινότητά του. Η τιμή της ξεκινά από τις 5.390 ευρώ και η εταιρεία εισαγωγής MUVUS προσφέρει 3 χρόνια εγγύηση και οδική ασφάλεια.

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από τη motomarket.

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!