Νέα αυτοκίνητα: 23 μοντέλα που έρχονται το 2023
- Abarth 500e
- Audi Q8 e-tron
- BMW XM
- BYD Atto 3
- Dacia Spring Extreme
- Ford Electric Crossover
- Hyundai Kona
- Hyundai Ioniq 6
- Jeep Avenger
- Mazda MX-30 R-EV
- Mercedes EQE SUV
- Mitsubishi ASX
- Nissan Ariya
- Peugeot 408
- Renault Megane E-Tech
- Renault Austral
- Rolls-Royce Spectre
- smart #1
- Subaru Impreza
- Toyota Prius
- Volkswagen ID. Buzz
- Volkswagen ID.7
- Volvo EX90
«Καυτό» όσον αφορά το χώρο της αυτοκίνησης είναι το 2023, καθώς προγραμματίζονται δεκάδες αφίξεις νέων μοντέλων. Τα ηλεκτρικά έχουν την τιμητική τους, καθώς λανσάρονται σε όλες τις κατηγορίες: από την μικρή των B-SUV με το Jeep Avenger, έως την υπερπολυτελή με την Rolls-Royce Spectre.
Ξεχωρίσαμε 23 μοντέλα που έρχονται στην ελληνική αγορά το 2023, παρουσιάζοντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι αυτή τη στιγμή.
Abarth 500e
Η σπορ μάρκα κάνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας τη δική της εκδοχή του Fiat 500e. Το Abarth 500e εφοδιάζεται με μπαταρία 42 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 155 ίππων, που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. Το σύστημα ταχυφόρτισης ισχύος 85 kW επιτρέπει την ανάκτηση αυτονομίας περίπου 40 χλμ. σε μόλις 5 λεπτά, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας φτάνει το 80% σε μόλις 35 λεπτά.
Τρία προγράμματα οδήγησης είναι διαθέσιμα, το κάθε ένα με χαρακτηριστικά που ταιριάζουν σε διαφορετικές συνθήκες. Η επιλογή Turismo προσφέρει ομαλότερη επιτάχυνση, η Scorpion Street παράλληλα με την μέγιστη ισχύ προσφέρει και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας, ενώ η Scorpion Track όπως αφήνει να εννοηθεί το όνομα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση.
Audi Q8 e-tron
Συνεχίζοντας την πορεία της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, η Audi παρουσίασε τα νέα Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron, που είναι οι ναυαρχίδες του ηλεκτρικού στόλου της γερμανικής μάρκας. Η γκάμα παραμένει η ίδια, προσφέροντας μοντέλα 50, 55 και S, το τελευταίο εκ των οποίων (SQ8) αποδίδει 503 ίππους.
Και για τους δύο τύπους αμαξώματος, υπάρχουν τρεις επιλογές σε ότι αφορά στα συστήματα κίνησης. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, οι βασικές εκδόσεις του Audi Q8 50 e-tron και του Audi Q8 50 Sportback e-tron σε λειτουργία boost αποδίδουν 250 kW (340 ίππους) και 664 Nm ροπής, ενώ διαθέτουν αυτονομία έως 480 χλμ. (SUV) και 500 χλμ. (Sportback), σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Τα νέα Audi Q8 e-tron και Audi Q8 Sportback e-tron αναμένονται στην Ελλάδα τον Μάρτιο.
BMW XM
Η ΧΜ είναι ένα υβριδικό SUV 5,11 μέργτρων που μπαίνει στην πρίζα και συνδυάζει τον V8 βενζίνης 4,4 λίτρων και με ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 653 ίππους (η μέγιστη ροπή ανέρχεται σε 800 Nm), ενώ μελλοντικά η έκδοση LABEL RED θα γίνει το ισχυρότερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της BMW M, με 748 ίππους και 1.000 Nm ροπής! H BMW XM θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, με τις τιμές του στη Γερμανία να αρχίζουν από τις 170.000 ευρώ.
Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 25,7 kWh. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα εντός 4,3 δευτερολέπτων και μέγιστη ταχύτητα 270 χλμ/ώρα. Η XM είναι το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της BMW M από την εποχή της θρυλικής Μ1. Εφοδιάζεται με την τετρακίνηση M xDrive, η οποία περιλαμβάνει και πρόγραμμα 4WD Sand, για οδήγηση σε… αμμόλοφους.
BYD Atto 3
Η γκάμα της BYD που προς το παρόν αποτελείται από επαγγελματικά οχήματα, σύντομα θα υποδεχτεί και το πρώτο επιβατικό ηλεκτρικό. Το Atto 3 βασίζεται στην e-Platform 3.0 και είναι ένα C-SUV μήκους 4,45 μέτρων (με μεταξόνιο 2,72 μέτρων).
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και ψηφιακό, προσφέροντας κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Μπορεί να φιλοξενήσει 5 επιβάτες και αποσκευές με όγκο έως 440 λίτρα. Η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 60,48 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία 420 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Dacia Spring Extreme
To μικρό ηλεκτρικό crossover αναβαθμίζεται τόσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα όσο και τον εξοπλισμό. Το Dacia Spring Extreme είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη Γαλλία, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται πριν το καλοκαίρι. Στην Ελλάδα το περιμένουμε κάποια στιγμή εντός του 2023.
Το Spring Extreme εφοδιάζεται με μοτέρ 65 ίππων (έναντι 45 της βασικής έκδοσης). Σε συνδυασμό με νέο κιβώτιο, προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις ενώ η αυτονομία ανέρχεται σε 220 χλμ. σε μεικτό κύκλο και σε 305 χλμ. στην πόλη. Η μπαταρία παραμένει προφανώς η ίδια, με χωρητικότητα 26,8 kWh. H διαφορά τιμής στη Γαλλία είναι 1.500 ευρώ σε σχέση με το βασικό μοντέλο, στα 22.300 ευρώ έναντι 20.800 ευρώ (δεν περιλαμβάνεται η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου).
Ford Electric Crossover
Το πρώτο ηλεκτρικό Ford που θα κάνει χρήση της πλατφόρμας ΜΕΒ του Volkswagen Group είναι ένα ηλεκτρικό crossover, το οποίο θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες. Πρόκειται για ένα μεσαίο crossover με πενταθέσιο εσωτερικό και αυτονομία έως 500 χλμ., το οποίο θα πάρει τη θέση του Fiesta στη γραμμή παραγωγής της Κολωνίας.
Το μοντέλο της Ford θα είναι παρόμοιο σε διαστάσεις με το Volkswagen ID.4 και αναμένεται να φέρει μπαταρία 77 kWh. Η πλατφόρμα επιτρέπει κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς, με την ισχυρότερη έκδοση να φθάνει τους 500 ίππους. Προς το παρόν το όνομα του ηλεκτρικού crossover παραμένει μυστικό.
Hyundai Kona
To πλήρως ανανεωμένο Kona μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις, φθάνοντας σε μήκος τα 4,35 μέτρα (+15 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Kona). Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά και το μεταξόνιο κατά 6 εκατοστά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν μεγαλύτερους χώρους.
Κύριο χαρακτηριστικό είναι η λεπτή λωρίδα για τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Αντιθέτως, οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων εντοπίζονται σε λίγα σημεία, όπως οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα. Ανάλογη είναι η εικόνα του πίσω μέρους, που θυμίζει αρκετά το Ioniq 5.
Όλες οι εκδόσεις (συμβατικές με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδική, σπορ N-Line αλλά και αμιγώς ηλεκτρική) αποκτούν κοινή αισθητική που παραπέμπει στο μοντέλο μηδενικών ρύπων. Τον Μάρτιο θα ανακοινωθούν τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά για τις ευρωπαϊκές εκδόσεις του Kona.
Hyundai Ioniq 6
Την άνοιξη αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα πρώτα Ioniq 6 στην Ευρώπη. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων της Hyundai που βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP. Το μήκους 4,85 μέτρων αυτοκίνητο (streamliner το ονομάζει η κορεάτικη μάρκα λόγω της αεροδυναμικής του σχεδίασης) θα είναι διαθέσιμο σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Η βασική έκδοση μπαταρίας έχει χωρητικότητα 53 kWh, με εκτιμώμενη μέση κατανάλωση ενέργειας κάτω από τις 14 kWh ανά 100 χλμ. Το Ioniq 6 με την μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh και κίνηση στους πίσω τροχούς φθάνει σε αυτονομία τα 610 χλμ. Η πιο ισχυρή έκδοση με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και κίνηση σε όλους τους τροχούς έχει 325 ίππους και 605 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα είναι υπόθεση μόλις 5,1 δευτερολέπτων.
Η αρχιτεκτονική του Ioniq 6 υποστηρίζει υποδομές φόρτισης 400V και 800V. Αυτό σημαίνει ότι μέσω ταχυφορτιστή 350 kW η μπαταρία φθάνει από το 10% στο 80% σε 18 λεπτά.
Jeep Avenger
Το πρώτο 100% ηλεκτρικό Jeep είναι ένα B-SUV, με μήκος στα 4,1 μέτρα. Εφοδιασμένο με κινητήρα 156 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, το προσθιοκίνητο Jeep Avenger έχει αυτονομία 400 χλμ. σε μεικτό κύκλο και έως 550 χλμ. στην πόλη. Χάρη στη δυνατότητα φόρτισης 100 kW σε δίκτυο DC, μόλις τρία λεπτά φόρτισης αρκούν για την ανάκτηση 30χλμ. αυτονομίας, ενώ 24 λεπτά είναι αρκετά έτσι ώστε το επίπεδο φόρτισης να ανέβει από το 20 στο 80%.
Το εσωτερικό του προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 380 λίτρων. Διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Avenger, Longitude, Altitude και Summit) το Avenger συνδυάζει το στιλ με την τεχνολογία και την πρακτικότητα. Οι εκδόσεις μπορούν να διαμορφωθούν περαιτέρω με μια σειρά πακέτων εξοπλισμού αλλά και αξεσουάρ, εξασφαλίζοντας την απόλυτη εξατομίκευση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προτιμήσεις κάθε αγοραστή.
Το νέο Jeep Avenger είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ελληνική αγορά με τιμές από 36.500 ευρώ, που με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αρχίζουν από 27.500 ευρώ (περιλαμβάνεται και το όφελος απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου).
Mazda MX-30 R-EV
Η Mazda επανέφερε τον περιστροφικό κινητήρα (Wankel) στο MX-30 e-Skyactiv R-EV, την plug-in hybrid παραλλαγή του compact SUV (το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό). Προκειμένου να αντιμετωπίσει την περιορισμένη αυτονομία του ηλεκτρικού μοντέλου, η Mazda επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα περιστροφικό κινητήρα (με τον οποίο έχει συνδέσει το όνομά της) ως range-extender. Λειτουργεί δηλαδή ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία και εξασφαλίζει επιπλέον αυτονομία.
Ο ηλεκτροκινητήρας 170 ίππων και 260 Nm παρέχει ακόμη και ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις οδήγησης από το MX-30 BEV. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh αρκεί για ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ. σε μεικτό κύκλο, ενώ η συνδυαστική (με το ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων) είναι άνω των 640 χλμ.
Mercedes EQE SUV
Η οικογένεια Mercedes-EQ υποδέχεται την EQE SUV, έναν από τους πιο ευρύχωρους εκπροσώπους της κατηγορίας των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι 4863/1940/1686 χιλιοστά (μήκος/πλάτος/ύψος). Η EQE SUV κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο στην Αλαμπάμα με τη μεγαλύτερη EQS SUV.
Το νέο SUV είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις: τα EQE 350+, 350 4Matic και EQE 500, καθώς και τη Mercedes-AMG EQE SUV. Οι ιπποδυνάμεις ξεκινούν από τους 288 ίππους τόσο για την πισωκίνητη EQE 350+ όσο και για την 4κίνητη EQE 350 4Matic, η οποία όμως έχει μεγαλύτερη ροπή (735 Nm έναντι 565 Nm). H μεγαλύτερη EQE 500 4Matic αποδίδει 402 ίππους και 858 Nm ροπής. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, η αυτονομία μπορεί να φτάσει από 480 έως 590 χιλιόμετρα κατά WLTP ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος είναι 170 kW.
Mitsubishi ASX
H Mitsubishi αποφάσισε να παραμείνει στην αγορά της Ευρώπης και το ASX είναι το πρώτο μοντέλο της νέας της γκάμας. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και ουσιαστικά πρόκειται για ένα Renault Captur που φέρει τα σήματα της Mitsubishi. Το λανσάρισμά του θα γίνει την προσεχή άνοιξη.
Στην κορυφή της σειράς θα είναι το plug-in υβριδικό (PHEV) μοντέλο με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εναλλάκτης-μίζα και ένας κύριος κινητήρας), αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών και 10,5 kWh μπαταρία.
Το πλήρως υβριδικό μοντέλο (HEV) αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών και μια μπαταρία 1,3 kWh. Το ήπια υβριδικό μοντέλο συνδυάζει έναν turbo βενζινοκλινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,3 λίτρων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT). Η βασική διατίθεται με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρων και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Nissan Ariya
Το Ariya είναι το δεύτερο 100% ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο της Nissan που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μετά το Leaf. Πρόκειται για ένα SUV μήκους 4,6 μέτρων το οποίο εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 63 ή 87 kWh.
Το Nissan Ariya θα είναι διαθέσιμο σε τρεις βασικές διαμορφώσεις, είτε δικίνητο είτε τετρακίνητο. Η «βασική» έκδοση εφοδιάζεται με έναν κινητήρα απόδοσης 160 kW (218 ίπποι) και 300 Nm ροπής και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 63 kWh. Ο συνδυασμός αυτός δίνει αυτονομία που ξεπερνά οριακά τα 400 (403) χιλιόμετρα και επιτάχυνση 7,5 δευτ. για το 0-100 χλμ/ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα.
Το επόμενο «σκαλοπάτι» είναι μια μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 87 kWh, που για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο βάρος συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 178 kW (242 ίππων) και επίσης 300 Nm ροπής, με τις επιδόσεις να είναι σχεδόν πανομοιότυπες με την προηγούμενη έκδοση, όχι όμως και η αυτονομία, που ανεβαίνει στα 530 χιλιόμετρα.
Η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση, που ονομάζεται e-4ORCE, φέρει την μπαταρία των 87 kWh. Εδώ προστίθεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα και η συνολική απόδοση ανεβαίνει στα 225 kW (306 ίπποι) και η ροπή στα 600 Nm. Ο αντίκτυπος στις επιδόσεις είναι μεγάλος, καθώς το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται πλέον σε 5,7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ/ώρα. Η αυτονομία αντίστοιχα, όπως είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο, πέφτει λίγο, στα 500 χιλιόμετρα.
Όλες οι εκδόσεις θα έχουν τη δυνατότητα φόρτισης στα 22 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα και ταχυφόρτισης με μέγιστη ισχύ 130 kW, που σημαίνει ότι ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει η μπαταρία από το 20% στο 80% είναι περίπου 30 λεπτά.
Peugeot 408
Το νέο SUV των Γάλλων με την fastback σιλουέτα βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, κάτι που του επιτρέπει να κάνει χρήση plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Έχοντας μήκος 4,69 μέτρα και μεταξόνιο 2,79 μέτρα, το Peugeot 408 είναι γενναιόδωρο όσον αφορά τους χώρους. Αυτό πιστοποιείται από τα 188 χιλ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους οι πίσω επιβάτες, αλλά και τα 536 λίτρα του χώρου αποσκευών. Τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Με την πλάτη αναδιπλωμένη, μπορεί να μεταφερθούν φορτία μήκους έως και 1,89 μέτρων.
Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το 408 περιλαμβάνει δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους, και την βενζινοκίνητη 1.2 με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες διατίθενται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8. Λίγους μήνες μετά, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Renault Megane E-Tech
Το Megane, ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της Renault τις τελευταίες δεκαετίες, αναλαμβάνει να συμβολίσει τη νέα εποχή της γαλλικής μάρκας. Από ένα hatchbach με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, μεταμορφώθηκε σε ηλεκτρικό crossover. Το Megane E-Tech, όπως είναι πλέον το όνομά του, βασίζεται στην αποκλειστική για ηλεκτρικά μοντέλα πλατφόρμα CMF-EV της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.
Το μήκους 4,21 μέτρων μηδενικών ρύπων αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος και δύο μπαταρίας, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες μετακίνησης. Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 130 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. Η πιο ισχυρή έκδοση διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων, ο οποίος λαμβάνει ενέργεια από μπαταρία 60 kWh, με την μέγιστη αυτονομία να φθάνει τα 470 χλμ. Η άφιξη του Megane E-Tech στην Ελλάδα αναμένεται τους προσεχείς μήνες.
Renault Austral
Το Austral αντικαθιστά το Kadjar στη γκάμα της Renault και αποτελεί τη συμβατική πρόταση στα compact SUV, δίπλα στο αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-Tech και το coupe Arkana. Είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, που έχει «χτιστεί» πάνω στην καινούρια πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Ακόμα και οι διαστάσεις που έχουν επιλεγεί για το Austral δείχνουν ότι στοχεύει ακριβώς στο κέντρο της κατηγορίας των C-SUV. Το μήκος είναι 4,51 μ., το πλάτος είναι 1,83 μ. και το ύψος φτάνει στα 1,62 μ., ενώ το μεταξόνιο είναι 2,67 μ.
Το Renault Austral προσφέρει αρκετές λύσεις στον τομέα των κινητήρων, με τα υβριδικά συστήματα στο επίκεντρο. Υπάρχουν δύο mild hybrid εκδόσεις. Η μία συνδυάζεται με τον γνωστό 1.3 τούρμπο κινητήρα που γνωρίζουμε άλλα μοντέλα των Renault και Nissan. Η άλλη φοράει έναν καινούριο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, που συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα 48V.
Στην κορυφή των εκδόσεων συναντάμε το πλήρως υβριδικό E-Tech, που συνδυάζει τον προαναφερθέντα νέο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων 96 kW (130 ίπποι) και 205 Nm ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει περισσότερη ισχύ και περισσότερη ροπή (50 kW και 205 Nm), μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης χωρητικότητας (1,7 kWh / 400 V) και ένα κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων (δύο για ηλεκτρική λειτουργία και πέντε για υβριδική λειτουργία), διαθέσιμο με συνολική ιπποδύναμη 160 ή 200 ίππων. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλες τις περιπτώσεις στους εμπρός τροχούς.
Rolls-Royce Spectre
Το τελευταίο τρίμηνο του 2023 θα αρχίσει να κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους η Spectre, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Rolls-Royce. Το εντυπωσιακό δίθυρο μοντέλο με την fastback σιλουέτα έχει βάρος που πλησιάζει τα 3.000 κιλά, μήκος στα 5,45 μέτρα και πλάτος στα 2,08 μέτρα.
Ο κατασκευαστής δεν έχει ανακοινώσει τις οριστικές τιμές για ισχύ, επιτάχυνση και αυτονομία, οι οποίες θα γίνουν γνωστές μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης. Σύμφωνα πάντως με τα προκαταρκτικά δεδομένα, η ισχύς ανέρχεται σε 585 ίππους, η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 4,5 δευτερόλεπτα και η αυτονομία αγγίζει τα 520 χλμ.
smart #1
Η νέα εποχή της smart αρχίζει με το #1, ένα compact SUV, με χώρα κατασκευής την Κίνα λόγω της κοινοπραξίας που δημιούργησαν η Mercedes-Benz και η Geely. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ευρώπη κατά τους πρώτους μήνες του 2023.
Διαθέσιμο και σε έκδοση Brabus με ισχύ άνω των 400 ίππων, το #1 είναι το μεγαλύτερο smart που έχει κατασκευαστεί (μήκος 4,27 μέτρα), ενώ με αυτονομία έως 440 χλμ. από την μπαταρία των 66 kWh μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης και μακριά από την πόλη. Οι χώροι για πέντε επιβάτες (μεταξόνιο 2,75 μέτρα) και τις αποσκευές τους (το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 411 λίτρα) σημαίνει ότι το ηλεκτρικό SUV δεν περιορίζεται για αστικές μετακινήσεις αλλά μπορεί να καλύψει τις ανάγκες για ταξίδια.
Η smart προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης 150kW, ικανή να ολοκληρώσει τη διαδικασία 10-80% σε μόλις 30 λεπτά. Σε φορτιστή 22kW AC η αντίστοιχη διαδικασία θα διαρκεί περίπου 3 ώρες. Ο τοποθετημένος πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ/ώρα
Subaru Impreza
Το μοντέλο της Subaru που έχει συνδέσει το όνομά του με τις σπορ επιδόσεις και τους αγώνες ράλλυ, είναι διαθέσιμο στη νέα του γενιά σε hatchback αμάξωμα. Κύρια χαρακτηριστικά της έκτης γενιάς είναι η μοντέρνα σχεδίαση, ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός συνδεσιμότητας και ασφάλειας, καθώς και οι βελτιωμένες επιδόσεις. Στις ΗΠΑ το νέο Subaru Impreza θα κυκλοφορήσει την άνοιξη, σε τρεις εκδόσεις, την Base, την Sport και την RS.
Οι δύο πρώτες φέρουν 2λιτρο boxer κινητήρα, ισχύος 152 ίππων, ενώ η RS τον 2.5 boxer που αποδίδει 182 ίππους. Και τα δύο μοτέρ συνδυάζονται με το κιβώτιο CVT Lineartronic και βέβαια την τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive. Η Subaru αναφέρει ότι το σύστημα 4x4 έχει βελτιωθεί, προσφέροντας πιο γρήγορη απόκριση και καλύτερο έλεγχο σε διαδρομές με στροφές. Στις υπόλοιπες αγορές, ανάμεσά τους και η ευρωπαϊκή, το νέο Impreza αναμένεται να λανσαριστεί αργότερα το 2023.
Toyota Prius
Με το νέο Prius, η Toyota ανανεώνει το πιο διάσημο υβριδικό μοντέλο της, καθιστώντας το σημαντικά πιο δυναμικό, ευρύχωρο και πολύ πιο ελκυστικό οπτικά από τους προκατόχους του. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν επίσης γίνει στο plug-in υβριδικό σύστημα, πέμπτης γενιάς. Περιλαμβάνει 2λιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ, με τη συνδυαστική ισχύ στους 223 ίππους.
Η βάση του νέου Prius είναι η πλατφόρμα TNGA δεύτερης γενιάς της Toyota. Αυτή η πλατφόρμα διαθέτει γόνατα MacPherson μπροστά, διπλά ψαλίδια πίσω και είναι πιο άκαμπτη από την πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στο απερχόμενο μοντέλο. Η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται σε 69 χιλιόμετρα χάρη στην μπαταρία 13,6 kWh, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 19 γρ/χλμ. Το λανσάρισμα θα γίνει στα μέσα του 2023.
Volkswagen ID. Buzz
Το ID. Buzz, το πρώτο ηλεκτρικό βαν της Volkswagen που εκτελεί τοπικά δρομολόγια εδώ και μήνες στην Αστυπάλαια, είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας. Οι τιμές του ορίζονται στα 66.500 ευρώ για την έκδοση ID. Buzz και στα 70.500 ευρώ για την ID. Buzz Plus. Το ηλεκτρικό βαν συνοδεύεται από δωρεάν σέρβις για 7 χρόνια.
Το μήκους 4,71 μέτρων ID. Buzz βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ και κυκλοφορεί τόσο σε πενταθέσια επιβατική όσο και επαγγελματική έκδοση βαν,. Στην πρώτη περίπτωση ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 1.121 λίτρα, χωρίς αναδίπλωση καθισμάτων. Ενώ στο επαγγελματικό ID. Buzz Cargo, πίσω από το διαχωριστικό υπάρχει χώρος φόρτωσης 3,9 κυβικών μέτρων.
Το ID. Buzz φέρει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και ροπής 310 Nm, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος λαμβάνει ενέργεια λαμβάνει από μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh (εκμεταλλεύσιμη 77 kWh). Η Volkswagen ανακοινώνει αυτονομία έως 425 χλμ. στον κύκλο WLTP, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σα 145 χλμ/ώρα.
Οι επιλογές φόρτισης είναι: σε απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW (διάρκειας πλήρους φόρτισης 35 ώρες), σε wallbox 11 kW (7,5 ώρες) ή σε ταχυφορτιστή DC έως 170 kW (από το 5% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά).
Volkswagen ID.7
Το νέο μέλος στην οικογένεια ηλεκτρικών ID. βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ και είναι ένα μεγάλο sedan με μήκος 5 μέτρων και μεταξόνιο 3 μέτρων. Προς το παρόν η γερμανική μάρκα διατηρεί το καμουφλάζ στο αυτοκίνητο, το οποίο θα αφαιρέσει στο δεύτερο τρίμηνο του 2023, όταν και θα γίνει η παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου.
Το ID.7 βασίζεται στο πρωτότυπο ID. AERO που είχε παρουσιαστεί αρχικά στην Κίνα. Ξεχωρίζει από τη fastback σιλουέτα που... κολακεύει το αμάξωμα. Το καμουφλάζ έχει την ιδιαιτερότητα να δημιουργεί οπτικά εφέ, πάνω σε ορισμενα σημεία του οχήματος. Η αεροδυναμική σχεδίαση σε συνδυασμό με το αποδοτικό σύστημα κίνησης υπόσχεται αυτονομία 700 χλμ., στο κύκλο δοκιμών WLTP.
Volvo EX90
To πιο τεχνολογικά σύγχρονο Volvo είναι η νέα ναυαρχίδα της μάρκας. Το EX90 είναι ένα ηλεκτρικό SUV άνω των 5 μέτρων, που ξεπερνά σε ισχύ τους 500 ίππους και φθάνει σε αυτονομία τα 600 χλμ. Στους δρόμους θα εμφανιστεί στα τέλη του 2023, όμως οι τιμές του στην Ελλάδα έχουν ήδη ανακοινωθεί.
Το ΕΧ90 διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς (με ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε άξονα). Η πρώτη έκδοση έχει συνδυαστική ισχύ 408 ίππους και ροπή 770 Nm, ενώ η πιο δυνατή 517 ίππους και 910 Nm (με την αυτονομία να είναι λίγο μικρότερη). Η μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 111 kWh προσφέρει εξαιρετική αυτονομία με μία φόρτιση (έως 585 χλμ. στον κύκλο WLTP), ανεβάζει όμως το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στα 2.800 κιλά. Μέσω ταχυφορτιστή 250 kW, μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Οι σχεδιαστές της Volvo κατάφεραν να επιτύχουν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 που συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας. Το ΕΧ90 έχει πλάτος 2,11 μέτρα (με τους εξωτερικούς καθρέπτες) και ύψος 1,74 μ. Το μεγάλο μεταξόνιο των 3 μέτρων επιτρέπει να φιλοξενούνται στο εσωτερικό τρεις σειρές καθισμάτων. Σε 7θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 310 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (5θέσια διάταξη) φθάνει τα 655 λίτρα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!