Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV: Με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV: Με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια

Κώστας Μπιτσικώκος
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV: Με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια
Παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών έκανε η plug-in hybrid έκδοση του μικρού SUV, που χρησιμοποιεί κινητήρα Wankel για να φορτίζει την μπαταρία.

Τη δική της τεχνολογική πρόταση στα PHEV μοντέλα, που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, παρουσίασε η Mazda Ευρώπης. Στο σαλόνι αυτοκινήτου των Βρυξελλών έκανε πρεμιέρα το MX-30 e-Skyactiv R-EV, που αποτελεί την plug-in hybrid παραλλαγή του compact SUV (το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό).

Προκειμένου να αντιμετωπίσει την περιορισμένη αυτονομία του ηλεκτρικού μοντέλου, η Mazda επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα περιστροφικό κινητήρα (με τον οποίο έχει συνδέσει το όνομά της) ως range-extender. Λειτουργεί δηλαδή ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία και εξασφαλίζει επιπλέον αυτονομία.

Mazda MX-30 R-EV

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ. σε μεικτό κύκλο (110 χλμ. στην πόλη), επαρκή για τις καθημερινές ανάγκες οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης της γεννήτριας για μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων. Με αυτό τον τρόπο, σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης το αυτοκίνητο κινείται με ηλεκτροκινητήρα. Oι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 21 γρ/χλμ..

Η Mazda επέλεξε να χρησιμοποιήσει έναν περιστροφικό κινητήρα για τη κίνηση της γεννήτριας, εκμεταλλευόμενη τη μοναδική ικανότητα τους να παράγουν την απαιτούμενη ισχύ μέσω μικρών μονάδων ισχύος. Ο νέος αυτός αναπτυγμένος περιστροφικός κινητήρας 8C τοποθετείται μαζί με τη γεννήτρια και έναν κινητήρα υψηλής απόδοσης. Ο συμπαγής αυτός ηλεκτρικός κινητήρας συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh και μια δεξαμενή καυσίμου 50 λίτρων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μοναδικού υβριδικού συστήματος plug-in με υψηλή αυτονομία οδήγησης (άνω των 640 χλμ.).

Mazda MX-30 R-EV

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV προσφέρει χαρακτηριστικά όπως συμβατότητα με κανονική φόρτιση AC 1 ή 3 φάσεων, γρήγορη φόρτιση DC και τροφοδοσία 1.500 W, καθώς και τρεις λειτουργίες οδήγησης ώστε να προσαρμόζεται σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης: Normal, EV και Charge. Επιπλέον, με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και 260 Nm, παρέχει ακόμη και ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις οδήγησης από το MX-30 BEV.

Οι τιμές του στην Ελλάδα θα γίνουν γνωστές σε επόμενο στάδιο, όμως στην Μεγάλη Βρετανία είναι αντίστοιχες του ηλεκτρικού MX-30, αρχίζοντας από τις 31.250 λίρες.

Mazda MX-30 R-EV

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών είναι το Edition R - μια ειδική έκδοση που θα είναι διαθέσιμη όταν το MX-30 e-Skyactiv R-EV κυκλοφορήσει. Το Edition R διαθέτει το μεταλλικό φινίρισμα Maroon Rouge - μια ανανέωση του χρώματος της οροφής του πρώτου επιβατικού οχήματος της μάρκας, του Mazda R360 Coupe - ως ένα αποκλειστικό εξωτερικό χρώμα που δίνει έμφαση στα πλαϊνά της οροφής. Το υπόλοιπο σώμα και το εσωτερικό είναι φινιρισμένα σε μαύρο χρώμα. Η έκδοση R περιλαμβάνει επίσης μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως ένα έμβλημα σε σχήμα ρότορα ραμμένο στα πατάκια, καθώς και ανάγλυφο στα προσκέφαλα των καθισμάτων.

Mazda MX-30 R-EV

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!