Η Yamaha στρέφεται στη ρητίνη

Κώστας Παστρίμας
Οι κινητήρες της Yamaha θα χρησιμοποιούν βιώσιμα υλικά για να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα.

Για να δώσει ακόμα περισσότερη ώθηση στα σχέδιά της για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2050 η Yamaha ανακοίνωσε πως ξεκινάει τις έρευνες για χρήση οικολογικής ρητίνης στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η δομή του υλικού θα προέρχεται από φυτά και νανοίνες οι οποίες θα δημιουργούν μια ρητίνη η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πρώτη φάση σε προϊόντα της θάλασσας.

Η CNF, όπως ονομάζεται το νέο αυτό υλικό με βάση τη ρητίνη, θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Nippon Paper με έδρα το Τόκιο. Η Nippon ιδρύθηκε το 2001 και θεωρείται ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές προϊόντων χαρτιού. Η Yamaha ενδιαφέρθηκε πολύ για την Nippon από τη στιγμή που ανακάλυψε και πατένταρε ένα νέο χάρτινο κουτί το οποίο είναι εντελώς αδιάβροχο!

Εκτός από τα προϊόντα θαλάσσης, η Yamaha ξεκαθαρίζει ότι η συγκεκριμένη έρευνα γίνεται με στόχο την επέκταση και στις μοτοσικλέτες. «Η Yamaha Motor εξετάζει τη χρήση του υλικού όχι μόνο στα προϊόντα θαλάσσης, αλλά και στις μοτοσικλέτες στο μέλλον», ανάφερε το κείμενο της ανακοίνωσης, κάτι που δείχνει τις προθέσεις της μάρκας.

Η CNF ρητίνη είναι ένα υλικό το οποίο ίσως να έβρισκε εφαρμογή και σε ηλεκτρικά οχήματα. Ίσως ένα είδος νέου ηλεκτροκινητήρα με αυτό το υλικό να μείωνε ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα ή ένα νέο είδος μπαταρίας να είχε περισσότερο νόημα. Όπως και να έχει, η χρήση της ρητίνης CNF δεν προβλέπεται να γίνει πριν από το 2025, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε πρώτα τα αποτελέσματα της εφαρμογής σε κινητήρες θαλάσσης της Yamaha και έπειτα να περάσουν στις μοτοσικλέτες.