Τι νέο φέρνει το Euro 7 στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα

Κώστας Μπιτσικώκος
Τι νέο φέρνει το Euro 7 στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα
Η πρόταση της Κομισιόν περιλαμβάνει πιο αυστηρά τεστ και επιπλέον έλεγχο των εκπομπών μικροσωματιδίων από φρένα και ελαστικά, ακόμα και για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Σημαντικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να προκαλέσει η εφαρμογή των κανονισμών Euro 7 από τον Ιούλιο του 2025. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε την πρότασή της για την αντιρρυπαντική τεχνολογία που θα ισχύει τόσο για αυτοκίνητα/βαν όσο και φορτηγά/λεωφορεία.

H πρόταση της Κομισιόν θα υποβληθεί προς έγκριση τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλοιο όσο και στο Συμβούλιο. Από την πλευρά της, η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) θεωρεί ότι η εφαρμογή των στάνταρ του Euro 7 αφενός θα αυξήσει σημαντικά τις τιμές των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αφετέρου θα έχει ελάχιστη συνεισφορά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Οι σημαντικότερες αλλαγές της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 7

Καλύτερο έλεγχο των εκπομπών ρύπων από όλα τα νέα οχήματα, μέσω περισσότερων δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Έτσι θα αποτυπώνονται πιο πιστά οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν τα οχήματα στην Ευρώπη, όπως θερμοκρασίες έως 45 βαθμούς Κελσίου ή σύντομες διαδρομές μέσα στις πόλεις.

Ανανεωμένα και πιο αυστηρά όρια στις εκπομπές ρύπων. Τα όρια θα γίνουν πιο αυστηρά σε λεωφορεία/φορτηγά, ενώ τα χαμηλότερα που υφίστανται για αυτοκίνητα και βαν θα εφαρμόζονται ανεξάρτητα από το καύσιμο. Πλέον θα τεθούν όρια και σε ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου (Nox) από βαρέα οχήματα.

Θέσπιση ορίων στις εκπομπές μικροσωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά. Αυτοί οι κανόνες θα αφορούν και τα ηλεκτρικά οχήματα.

Εξασφάλιση ότι τα νέα αυτοκίνητα θα παραμένουν “καθαρά” για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η συμμόρφωση αυτοκινήτων και βαν θα ελέγχεται έως τα 200.000 χλμ. και τα 10 έτη (διπλάσια από τα 100.000 χλμ/5 έτη που ισχύουν με τα στάνταρ Euro 6). Παρόμοια αύξηση στην περίοδο των ελέγχων θα ισχύουν για λεωφορεία/φορτηγά.

Υποστήριξη της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Οι νέοι κανόνες θα ρυθμίζουν την αντοχή των μπαταριών, ώστε να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα EV. Παράλληλα θα περιοριστεί η ανάγκη αντικατάστασης της μπαταρίας κατά τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του ηλεκτρικού οχήματος και άρα θα μειωθεί η ανάγκη για τις πρώτες ύλες των μπαταριών.

Θα περιοριστεί ο κίνδυνος της παραποίησης των εκπομπών ρύπων, καθώς θα ελέγχονται με ψηφιακό τρόπο. Αισθητήρες τοποθετημένοι στο όχημα θα παρουσιάζουν τις εκπομπές ρύπων καθόλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!