Το Polestar 3 είναι το SUV της ηλεκτρικής εποχής (vid)

Κώστας Παστρίμας
Το Polestar 3 είναι το SUV της ηλεκτρικής εποχής (vid)
Το Polestar 3 είναι το πρώτο SUV της σουηδικής εταιρείας με εντυπωσιακές επιδόσεις και ταχύτατη φόρτιση.

Ο μετασχηματισμός της Polestar από υπο-μάρκα επιδόσεων της Volvo σε αυτόνομο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζεται, με το τρίτο μοντέλο της να παρουσιάζεται επίσημα. Πρόκειται για το Polestar 3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό -φυσικά- μοντέλο, που εισάγει τη σουηδική εταιρεία στα σαλόνια των πολυτελών SUV. Το 3 είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της Polestar μέχρι τώρα. Μοιράζεται την πλατφόρμα του με το Volvo XC90 επόμενης γενιάς και έχει διόλου ευκαταφρόνητες διαστάσεις, με μήκος 4,9 μέτρα, πλάτος 2,12μ., ύψος 1,627 μ. και μεταξόνιο 2,985 μέτρα, που είναι κατά 20 χιλιοστά μεγαλύτερο από εκείνο του Tesla Model X.

Polestar 3

Πέρα από το μέγεθος, το Polestar 3 είναι ένα εντυπωσιακό SUV, που έχει ενσωματώσει στο σχεδιασμό του τα βασικά εμφανισιακά στοιχεία που έχουμε δει και στα προηγούμενα μοντέλα της Polestar, τα 1 και 2, όπως οι χαρακτηριστικοί προβολείς εμπρός και η φωτεινή μπάρα στο πίσω μέρος. Στέκεται 21 εκατοστά πάνω από το έδαφος και οι μεγάλες ζάντες (21 ή 22 ιντσών) τονίζουν ακόμα περισσότερο τη σιλουέτα του.

Polestar 3

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 14,5 ιντσών στην κεντρική κονσόλα με την τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος Android Automotive της Polestar. Διαθέτει ενσωματωμένους Χάρτες Google, τον φωνητικό βοηθό της Google, αυτόματες ενημερώσεις μέσω του αέρα ασύρματη λειτουργία Apple CarPlay. Τόσο το πακέτο Plus όσο και το πακέτο Pilot διατίθενται στάνταρ στο μοντέλο διπλού κινητήρα μεγάλης εμβέλειας κατά, με το πρώτο να προσθέτει σύστημα Bowers & Wilkins με 25 ηχεία, πόρτες με μαλακό κλείσιμο, θερμαινόμενο τιμόνι και πίσω καθίσματα και ζάντες 22 ιντσών. Το πακέτο Pilot παρέχει πρόσβαση στον πιο πρόσφατο εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας της Polestar, ο οποίος περιλαμβάνει Pilot Assist, υποβοήθηση στάθμευσης και head-up display.

Polestar 3

Η Polestar αποκαλεί το 3 «ηλεκτρικό SUV υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης» και αναφέρεται στο συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) 0,29. Κάτω από το αμάξωμα του Polestar 3 συναντάμε αρχιτεκτονική EV 400 volt με μπαταρία 111 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 107,0 kWh) και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Αυτό δίνει στο Polestar 3 αυτονομία 610 χιλιομέτρων, κατά WLTP (αρχική εκτίμηση). Έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης έως 250 kW σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC), που θα επαναφορτίσει την μπαταρία από 10 έως 80% σε μόλις 30 λεπτά. Μια μηχανική αντλία θερμότητας διατίθεται στάνταρ, η οποία θα μεγιστοποιήσει την εμβέλεια και θα βοηθήσει στην προετοιμασία της μπαταρίας, ενώ το Polestar 3 διαθέτει επίσης αμφίδρομη φόρτιση.

Polestar 3

Στη διαμόρφωση Long Range Dual Motor, με την οποία διατίθεται αρχικά, το Polestar 3 αποδίδει ισχύ 490 ίππων (360 kW) και ροπή 840 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 5 δευτερόλεπτα. Η προσθήκη του πακέτου Performance, με κόστος 6.600 ευρώ, ανεβάζει την ιπποδύναμη σε 517 και τη ροπή στα 910 Nm και ρίχνει το 0-100 χλμ/ώρα στα 4,7 δευτερόλεπτα. Και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη ταχύτητα είναι 210 χλμ/ώρα. Το πακέτο Performance περιλαμβάνει επίσης τους νέους τροχούς των 22 ιντσών, στάνταρ ελαστικά Pirelli P-Zero (πλάτους 265 μπροστά και 295 πίσω) και λειτουργία οδήγησης βελτιστοποίησης εμβέλειας.

Polestar 3

Οι παραγγελίες για την έκδοση Long Range Dual Motor έχουν ξεκινήσει με ενδεικτική τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη 89.900 ευρώ. Η παραγωγή του Polestar 3 θα ξεκινήσει στις εγκαταστάσεις της Volvo Cars στο Τσενγκντού της Κίνας, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Πρόσθετη παραγωγή στο εργοστάσιο της Volvo Cars Ridgeville, στη Νότια Καρολίνα στις ΗΠΑ, αναμένεται να ακολουθήσει προς τα μέσα του 2024. Εκεί θα παράγονται τα οχήματα που προορίζονται για τη Βόρεια Αμερική. Οι αρχικές παραδόσεις από αυτό το εργοστάσιο αναμένονται γύρω στα μέσα του 2024.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!