ACEA: Ανησυχητική η αύξηση ηλικίας των οχημάτων στην Ευρώπη

Κώστας Μπιτσικώκος
Η νέα Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάλεσε την ΕΕ να αναλάβει δράση.

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και κυρίως η έλλειψη η ημιαγωγών, επηρεάζουν αρνητικά την παραγωγή νέων αυτοκινήτων διεθνώς. Ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η παραγωγή μειώθηκε κατά 8% το 2021, ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων στα κράτη-μέλη της Ένωσης υποχώρησαν στα 9,7 εκατ. μονάδες. Υποχώρησαν δηλαδή κατά 3,3 εκατ. οχήματα σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας.

Στο πρώτο της μήνυμα από τη θέση της Γενικής Διευθύντριας της ACEA, η Σίγκριντ Ντε Βρις κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει δράση ώστε η απόκτηση ενός αυτοκίνητου να καταστεί εφικτή για όλους τους πολίτες. Ως αποτέλεσμα της χαμηλής παραγωγής, ο στόλος ανανεώνεται με πιο αργό ρυθμό και αυξάνεται ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ: 12 έτη για τα επιβατικά αυτοκίνητα, 14 έτη για τα φορτηγά, 12 έτη για τα βαν και 13 έτη για τα λεωφορεία.

Ο Πόλεμος στην Ουκρανία έχει επηρεάσει και την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. «Αν θέλουμε να πετύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους, η Ευρώπη θα πρέπει να εξασφαλίσει τη στρατηγική πρόσβαση στις πρώτες ύλες που χρειάζονται για την ηλεκτροκίνηση», ανέφερε η Ντε Βρις.