FIAT-Lancia: Συνάντηση γιγάντων στο Τορίνο

FIAT-Lancia: Συνάντηση γιγάντων στο Τορίνο

Κώστας Παστρίμας
FIAT-Lancia: Συνάντηση γιγάντων στο Τορίνο
Δύο θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα συμμετέχουν στους εορτασμούς των 100 ετών της Monza.

Το αγωνιστικό τριήμερο που πλησιάζει να είναι ίσως το πιο σημαντικό της χρονιάς. Εκτός από την διεξαγωγή του Grand Prix της Ιταλίας στην πίστα της Monza για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 και το Ράλλυ Ακρόπολις για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού γιορτάζει παράλληλα και τα 100 χρόνια ζωής της πίστας Monza.

Οι εορταστικές εκδηλώσεις θα είναι πολλές στην ιστορική ιταλική πίστα κατά τη διάρκεια του τριημέρου 9-11 Σεπτεμβρίου και όχι μόνο εκεί. Στο Τορίνο και συγκεκριμένα στην Piazza San Carlo από τις 7 έως τις 11 Σεπτεμβρίου θα φιλοξενηθούν δύο θρυλικά αυτοκίνητα των αγώνων ράλι, το FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977) και η Lancia Delta HF Integrale Group A (1992). Τα δύο σπάνια αυτοκίνητα αποτελούν μέρος της συλλογής του τμήματος Heritage της Stellantis, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 300 οχήματα που χαρακτηρίζουν την ιστορική κληρονομιά, των FIAT, Alfa Romeo, Abarth και Lancia.

Stellantis

Το FIAT 131 Abarth Rally Group 4 είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει γράψει ιστορία στο WRC και φυσικά έχει αγαπηθεί από το ελληνικό κοινό στο Ράλλυ Ακρόπολις. Έχει κατακτήσει τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και δύο Παγκόσμιους Τίτλους Οδηγών, ενώ έχει χαρακτηριστεί ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα ράλι της δεκαετίας του 1970. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.995 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο απέδιδε 215 ίππους και 225Nm ροπής, ενώ η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και συνθετικών υλικών είχε μειώσει δραματικά το βάρος.

Stellantis

Όσο για την Lancia Delta HF Integrale Group A τα λόγια είναι περιττά. Το αγωνιστικό της Lancia αποτελεί έναν θρύλο των αγώνων ράλι έχοντας κατακτήσει 6 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα οδηγών. Το 1987, η Delta HF 4WD έκανε το ντεμπούτο της με μόνιμη τετρακίνηση και εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ZF, ενώ το 1988 η έλευση της Delta HF Integrale έφερε ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερα φτερά, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, νέο κιβώτιο 6 σχέσεων και 23 κιλά χαμηλότερο βάρος. Η έκδοση του 1990 είχε απόδοση 295 ίππους και μια σειρά από καινοτομίες όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, βεντιλατέρ με υδραυλικό μοτέρ, τηλεμετρία, αλλά και ιδιαίτερα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση του κινητήρα. Το μοντέλο του 1992 είναι αυτό που θα παρουσιαστεί στην Piazza San Carlo.

Stellantis

Τόσο το FIAT 131 Abarth Rally, όσο και η Lancia Delta HF γνώρισαν σημαντικές επιτυχίες και στο Ράλλυ Ακρόπολις, με το μοντέλο της Lancia να αποτελεί ένα από πιο επιτυχημένα στις Ελληνικές χωμάτινες διαδρομές. Το 1992 μάλιστα κατάκτησε τη νίκη με οδηγό τον Ντιντιέ Οριόλ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!